Jump to content

Topplever-problem på 686


BjarneF

Recommended Posts

Hei!

Sommern for ett år siden kjøpte jeg en ny 686 sp1 sporting. Den har kun blitt brukt på trap banen og gått ca 4-5000 skudd. Nå begynner topplevern og gå mot venstre når den er lokka. Jeg mener det at dette er litt tidlig. Børsa er tight og fin og ikke no slark.

Er dette noe jeg bør begynne og bekymre meg for?

Er dette evt en garantisak?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei,

 

Hvor mye mot venstre har topleveren beveget seg ? Det er helt normalt at dette skjer ved litt bruk. Jeg byttet akkurat til større gaffel på min 682 og da stod gaffelen helt til høyre, men etter et par hundre skudd, så har leveren flyttet seg mot høyre.

 

Dersom gaffelen ikke er over midtpunktet, så er det ikke noe problem. Det er låsegaffelen som sliter littegrann på hullene i løpet. Gjør som de sier i postene over her, ha litt fett i hullene. Da vil nok leveren slitasjen bli mindre. Tror uansett ikke det er noe farlig og helt vanlig etter min erfaring med alle O/U hagler.

 

Er leveren passert midten derimot, da bør du gå tilbake til butikken. Anbefaler også å IKKE holde igjen topleveren ved lukking av hagle. I følge Beretta skal haglen lukkes uten at man holder igjen med fingrene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...