Jump to content

Løse hagl i børsa?? Remington 870


Truttofil

Recommended Posts

Har noen vært borti at det ligger igjen løse hagl i børsa etter skudd? Har skjedd meg to ganger på like mange år. Første gang var jeg på skogsfugljakt, og pumpa låste seg da det hadde lagt seg hagl særdeles lite strategisk til... Sykt irriterende! Nå har det skjedd igjen, og børsa blir ikke med på jakt igjen i år. Vurderer sterkt å levere den til en våpensmed så han kan ta jobben med å rense børsa for hagl.

 

Mistenker sterkt at billig leirdueammo er synderen, men kan ikke være sikker på om det var sagaen fra xxl (som jeg har skutt desidert mest med i år) eller hvadetnåvar de hadde på leirduebanen de gangene jeg benyttet meg av deres ammo. Tar sterk selvkritikk på at jeg ikke sjekka børsa grundig etter hver runde!! :forvirra:

Aner heller ikke hvordan haglene kom dit de er, om de ble ristet ut av patronen ved lading (de får tross alt kjørt seg når de blir pumpa ned fra magasinet), eller som en annen mistenkte, nemlig at det var for lite kraftig ladning, som gjorde at ikke alle haglene forlot pipa i skuddet??

 

:evil:

Link to comment
Share on other sites

Det ville nå være fryktelig rart om hagl ikke skulle komme seg ut av løpet når det skytes. Ville heller tippet at de ikke liker å bli røsket for hardt rundt i ladingen.

 

Du kan jo (i sikker retning, naturligvis) ta noen brutale ladegrep med ammo uten å trekke av, for å se om der er antydning til åpning av hylsene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns begge alternativ høres halvveis idiotiske ut, men syns uansett det at det løsner hagl ved lading høres mer sannsynlig ut enn at hagl ikke skal komme seg ut av pipa. Samtidig gidder jeg ikke å lirke patronen på plass når jeg lader om: jeg skal være klar med neste skudd ASAP, enkelt og greit... Om jeg tar i ekstra eller ikke ved omlading vet jeg ikke, patronen spretter jo bra ut uansett, med hjelp av fjæra i magasinet. Og såpass skal jo ammoen tåle, hvis ikke hadde vel dette problemet vært omtalt i det vide og brede i de fleste våpenforum her i verden...?? Har ikke funnet noen diskusjoner om dette noe sted, heller ikke har noen jeg har snakket med vært borti lignende. Vel er jeg ikke den som vinner i lotto i utide,men at jeg skal være så uheldig å bruke såpass elendig ammo to ganger så tett innpå hverandre... Vel, alt er vel mulig? Klør meg ihvertfall i hodet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...