Jump to content

Remington 870 express


sigvald

Recommended Posts

Jeg har jaktet med en slik i 12år nå. Ble kjøpt fordi den var billig og hadde en rett stokk, og dette passet meg bra.

Den har ikke blitt byttet ut fordi jeg treffer godt med den, trenger ikke være redd for riper og hakk, funker til alt av haglejakt (har 89-kammer). Jeg har lakket den (original "finish" er elendig. Ruster lett) og kjøpt truglo titan justerbar choke.

 

Minusene er at den er tung, du må bli vant til pumpehagle hvis du skal være effektiv på oppfølgingsskudd, du må lage magasinsperre selv. (Den kommer med 2+1)

 

Jeg lader om med pumpa så snart skuddet har gått. Det tok meg kort tid å innarbeide, og nå gjør jeg det helt uten å tenke på det. Når jeg skyter på lerduebanen er dette til litt irritasjon fordi ladegrepet som regel sender ut en due til, men jeg glemmer alltid å la være å ta nytt ladegrep ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg startet min jaktkarriere med en remington 870 som 16 åring og har ikke funnet noen negative sider ved den.

Har vel skutt 20-30000 skudd uten og være spesielt nøye med pussinga, men funker som rakkar'n. Det at den er et bruksjern uten like og at den er lett og finne i links var vel grunnen til at jeg kjøpte den til og begynne med. Har hatt 3 hagler oppigjennom, men har gått tilbake til godpumpa hver gang. Det at den er tung tror jeg blir opp til hver enkelt. Jeg går på støkkjakt så jeg går med hagla klar hele dagen uten å merke noe til at hagla er tung.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Blir vel en smakssak. Jeg har selv trestokk og broren min har syntetisk stokk. Vi er vel begge enige om at trestokk er finere, men syntetisk stokk er bittelitt lettere, men det er bare merkbart på kjøkkenvekta. Også må jo jeg olje stokken innimellom, det slipper du hvis du har syntetisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...