Jump to content

Sprederpatron


cederho

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Du kan ladda dom själv ! Gualandi gör en spridarförladdning som är effektiv,

Väljer du sedan att rullstuka patronen så får du ytterligare lite mer spridning.

 

Jag har en Auto 5 i cal 16/70'som är full trång och jag rullstukar och ser till att bryta flikarna tyvärr finns ingen spridar förladdning till 16

 

 

 

/P

Link to comment
Share on other sites

TS. Har ikke tips til sprede patroner, da de jeg har forsøkt i div hagler, spreder for ugjevnt. Men da jeg testet dette, vel og merke i mer "åpne" hagler, kom jeg frem til at Nittedals Rød (med filtforladning), spredde omtrent like mye. Og ennå viktigere, Mye gjevnere! Hadde vel omtrent samme resultat, med tilsvarende papp patroner fra Gytorp.

 

Kanskje du skulle kjøpe noen av disse også og teste på papir. Da ser du hvem som er best, med div. hagl størrelser.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr blir av naturliga skäl dessa patroner dyra, och anledningen till det är att papphylsan

Kombinerat med fiberförladdning ger gasförluster och toppat med rullstukning ännu

Större förluster.. Dessa gasförluster kan bara kompenseras med att öka krutet, och

Det är därför vanlig att hitta 1,90-1,95gram krut i en dito 31-33gram patron.

Men sprider mer gör dom så länge inte hårda premiumhagel används, gör man det så

Får man inte samma " spridareffekt" Det som sprider bäst i min 16 är sk "Bior" förladdningar

Utan kopp plus att man rullstukar patronen .

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...