Jump to content

min første hagle


dubb

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Spørs helt om hva du skal bruke den til da om det er til jakt eller konkranseskyting eller begge deler eller noe annet? Anbefaler at du velger en hagle som kommer fra et realt fabrikat som fks beretta, winchester, baikal eller mossberg så lenge du velger en fra en bra fabrikat så kommer det ikke til å gjøre noe.

 

Bare husk at du vet best selv hva slaks type hagle som funker for deg! om det skal være s/s o/u pumpe eller halvauto eller andre type hagler.

Link to comment
Share on other sites

For meg som bor LANGT fra forhandlere og smeder og derfor belager meg på levering via posten, så er det ett haglevåpen for bane/jakt bruk som har fanget min interesse.

http://www.finn.no/28339067

Dette er pga det fyller mine kriterier ang autosikring, avtrekker, ejektor, kaliber og fullt justerbar stokk uten at du må til smed og til en overkommelig pris.

Kvalitet vet jeg foreløpig ikke så mye om, men leser det jeg kommer over om Betinsolli, men ett våpen fra samme leverandør fikk 5 1/2 reinsdyr i testen til jaktbladet Jeger hund og våpen.

http://www.media.allerinternett.no/km_fil/3/2154353.pdf

Det er ellers endel å se på i den testen hvis du trenger å bli mere forvirret, slik som jeg er fortiden... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hei. Etter å ha fulgt diverse tråder her på forumet i lang tid så ser jeg att jakt og skyting i dag er meget komplisert ??? Skal ikke påstå att ting var bedre før , men vi jaktet med det vi hadde for hånden. Her er mange gode tanker om mangt å mye men å prøve å feile er en del av læringskurven. Man blir ikke jeger av å stille spørsmål på ett åpent forum der alle har forskjellige preferanser. Til all ungdom der ute , start med å utvide horisonten litt , det meste av kule våpen , samt hagle duger til å felle vilt. Begynn så med å bevege dere utenfor komfortsonen , litt utenfor kjøpesenter og lyskryss. MAN må ikke være Expert det første eller andre året, man trenger heller ikke våpen til 15000-50000 eller mer. Jeg har nå jaktet i nesten 30 år og jeg har alldri hatt tilpasset våpen , man lærer ganske enkelt siktelinje etter litt prøving å feiling. Husk att hagle våpen ikke er noe presisjonsvåpen. Man trenger faktisk ikke å sikte , men pek på målet og viltet vil ganske enkelt møte motstand. Dette er nok som å hive bensin på bålet , men jeg står for det jeg sier og det jeg gjør. Ha en fortsatt fin helg folkens.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...