Jump to content

Brno S/S


D99

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Da var "nyhagla" i hus. Virker som mekanismen er i topp stand, men løpene var noe sjabby utvendig. Litt småriper og skjolder i blånering. Fått ett tilbud på ca. 4000,. for re-blånering av løp. Noen som vet om noen som kan gjøre dette billigere :?: Ellers så må jeg vel si meg fornøyd hagla prisen tatt i betraktning.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Kan ikke gi deg råd om blånering men brno zp 47 var min første hagle. Fikk den året jeg var fjorten. Splitter ny og kjøpt hos axel brun i trondheim. Links SS med engelsk skjefte og sidelås... Et fantastisk våpen som jeg fortsatt har. Når jeg flyttet til tromsø var den med på lasset og har vært ute i all slags vær inkludert noen høst stormer. Har ikke vært plaget med rust. Men har passet godt på hagla.

 

Huske at det plaget meg i min ungdom at den var ss og ikke ou som mine kamerater hadde. Så dum kan man være.

 

Lykke til med nytt våpen!

 

mvh

tore

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
BRNO ZP 47 og 49 har en kvalitet som langt overgår den prisen de ble solgt for tidligere.

Holdbarhet kommer an på bruk og vedlikehold.

Prisen er vel markedet som bestemmer, men er ikke mange av disse til salgs nå.

 

Veit du eller nokon andre her kva som er forskjellen på ZP 47 og ZP 49?

 

Eg har ei slik BRNO eg er frykteleg glad i, men er jaggu ikkje sikker på modellen.. Mi er i 16/70.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Ser det er en gammel tråd, men gidder ikke å lage ny.

Har en gammel s/s som jeg har kommet fram til er en brno, men jeg vet ikke hvilken type. Fra det jeg kan se på serie nummeret ble den produsert i 1950.

 

Så er det noen her som har en anelse om hvilken type det er?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...