Jump to content

Feil med Winchester SXP hagle


deerkiller

Recommended Posts

winchester og winchester pytt pytt, er vel mere AKKAR de haglene dær, da sxp serien lages i tyrkia av akkar silah sanayi. lol.

 

sx3 er det vel FN herstal i belgia som stanser ut :)

 

 

uansett er det ikke moro at produsent ikke fanger opp slike farlige våpen, smalt jo til bare man dro pumpearmen frem jo :shock:

Link to comment
Share on other sites

Slikt har skjedd og kommer helt sikkert til å skje igjen. Men Winchester tar iallefall ansvar og tilbakekaller de haglene det gjelder.

 

Vedrørende den underliggende tonen at SXP er laget i Tyrkia og dermed anses kanskje her for å være mindre god, så kan det være på sin plass å påpeke at Tyrkia har vel en 500 års historie med å produsere våpen og kvaliteten jevnt over er god. Jeg solgte min Benelli Nova og handla en SXP Defender og har ikke angret en sekund på det.

Link to comment
Share on other sites

Tyrkerene kan helt sikkert lage bra børser; men den typiske tyrkerbørsa i Norge-til 7990kr på pallesalg er elendige greier (og koster under det halve i resten av europa..). Hadde kjøpt Baikal hver gang og patroner for differansen.

Min erfaring med Tyrkia er at de er kjempegode på stålarbeide og tunge konstruksjoner; finere ting er på cheap-china-nivå.

Link to comment
Share on other sites

At kvaliteten på billig hagler produsert i Tyrkia er jevnt over god kan du seriøst ikke mene. Er jo uendelig antall tråder her inne angåene problemer med sikring, dobbeltskudd osv. Når folk skriver at de har opplevd dobbeltskudd noen ganger men ellers er fornøyd på en 6 mnd gammel hagle, sier det mye om kvalitetskravene til endel.

 

Historien minner veldig om slik det var med spanske hagler tidligere. Veldig billige hagler blir produsert til en svært lav innkjøpskost for leverandører på bestilling, kvaliteten blir der etter. Grunnen til at forhandlerene er så ivrig på å selge disse haglene er nettopp at innkjøpskosten er så lav og avansen desto høyere.

 

At tyrkerne kan lage bra hagler hvis de får betaling for det tviler jeg ikke på, men de haglene som "oversvømmer" Norge og andre land nå er jamt over i absolutt nedre skikt når det gjelder kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Burde ikke trådens tittel endres til noe med Super X Pump eller slikt?

 

Når detgjelder kvalitet og hvor ting er produsert... så er altså både SVI og Raven arms, amerikanske våpenprodusenter. Det er ikke det samme som at begge har lik kvalitet...

 

Endret litt i overskriften ;) //Koop

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Well, shit. Eg har ei Black Shadow... Får sjekke med Bergen aktiv om dei har fått beskjed om tilbakekalling.

 

Edit: Då har eg levert hagla inn på Bergen Aktiv, som sender den til sjekk/reparasjon. Blir sendt til Moi fekk eg vite, så burde ikkje ta alt for lang tid før eg får den tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...