Jump to content

Kan jeg bruke stål i hagla mi?


Mafackern

Recommended Posts

Jeg har lagt til en tidligere post om hva som kan brukes av ammo til haglen jeg har anskaffet meg, men ingen svar på den posten desverre. Så jeg prøver igjen. Det er arvegods. Det er produsert av Liege Arms og ved merkingen så er den fra 1951. Jeg legger ved noen bilder så dere kan se om den duger til å bruke stål på. jeg skal jakte duer og skogsfugl så trenger svar ganske så snart. Håper på positive og velvitende tilbakemeldinger! :o

 

Jeg må bare vite hva jeg kan bruke av lovlig ammunisjon så er jeg super fornøyd!

392c1.jpg

2qwfomd.jpg

kaidyp.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alle som har lilja, spesielt gamle hagler. Er ikke sikker på når den kom, men dette temaet er ganske mye prata om. Har selv en gammel Baikal og var innom børsis for å spørre. Ifølge han kunne jeg skyte stål i det nederste løpet mitt og prøvde de ut på banen og det funka. :wink:

 

Så mitt råd er å stikke til nærmeste børsis og spør om han tar noe for å skjekke det (min gjorde det gratis). :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ta med hele våpnet. Det står ofte merke på låskassa også.

Finner du ikke Den Franske Lilje noe sted ville jeg ikke skutt stål uansett.

Du kan jo kjøpe bly-ammo til figurskyting, å bruke den. Om den er egnet på jakt vet jeg ikke.

Lov er det uansett ikke, men kan til nød brukes på noen lerduebaner.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...