Jump to content

kniver


OlavKillingstad

Recommended Posts

hei! jeg lurte på om noen veit hvor jeg kan finne en god kniv. har sett en kniv med oransje slire og skaft, slire og skaftet var av plastikk. tror kanskje den var fra Kristoffer Clausen, men finner den ikke :cry: hvis noen hadde giddi og sendt meg link! men hvis noen har tips om andre kniver, send gjerne med lik så jeg finner de med en gang.

 

på forhånd takk! :D

Link to comment
Share on other sites

Nevøen min på 10 ønsket seg en liten kniv i bursdagsgave. Bestillte en liten kershaw skinner til han. Problemet var at når jeg fikk den i posten hadde jeg ikke lyst til å gi den i fra meg.. overhodet hehe. Måtte bestille en til meg og. Lett å holde sylkvass. Og holder eggen fint etter rundt 40 harer og x antall fisk.. Er alltid i sekken på harejakt og fisketur. Veier nesten ingenting. Vommer harer og kapper av dem hodet på 1-2-3. Lær sliren er heller ikke så værst. Har både fallkniven og coldsteel med dyrt stål, men liker denne lille "billigkniven" bedre. Anbefales.

http://game-on.no/products/kershaw-fixed-blade-skinner-

Link to comment
Share on other sites

så ikke dum ut den lille tassen der. Og man har mye mer nytte av en liten kniv i lomma enn en stor kniv som ligger hjemme :mrgreen:

 

jeg røk på en liten Kershaw folder , som kom i posten i går, skal få lagt ut bilde i mårra

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

morakniver gir generelt veldig mye for pengene, ikke kjennskap til akkurat den modellen der da..

 

er det kjekt med mer "Overlevelses" greier på de eller en det det samme? mener da altså sånne ting som flint osv

 

tja.. "kjekt å ha" - men jeg har aldri hatt bruk for det :)

Link to comment
Share on other sites

Opptenningsstål o.l overlevelsesgreier er vel mest "kjekt å ha".

Har man en pyttliten vanntett pakkpose i sekken/fiskeveska med fyrstikker, enkel førstehjelpspakke, kompass og evt. en tynn alufolieduk så har man mer enn man trenger.

Så gå for en enkel og grei kniv som er lett å sette opp når den blir sløv! :)

Link to comment
Share on other sites

2 dollar tennstål funnet på ebay.

Lynlåspose med hvit vaselin og noen bomullsdotter.

Bic lighter.

Råttbillig kompass.

Kan ligge i en sidelomme på ryggsekken leeenge.

Aluduk stor nok til å lage ett provisorisk telt.

Litt passende tau.

Veier nesten ingen ting.

Koster nesten ingen ting.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...