Jump to content

hornady lock n load ap


stig444

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt meg en hornady lock n load ap, og jeg har har problemer med å sette hettene. Er det noen som har noen tips? Jeg har prøvd Norma, Lapua og Partisan hylser, i kombinasjon med Odin, Federal og CCI tennhetter. CCI hetter ser ut til å fungere best, men også med disse må jeg snu og bende på hylsene for å få satt i hetta skikkelig. Det er til 6,5x55 det er snakk om.

Link to comment
Share on other sites

Det er neppe hylser og hetter som er problemet.

 

Se igjennom Noen Youtube Videoer fra gavintoobe og se om du finner noe du gjør galt;

" target="_blank

 

Du har den pressa jeg har lyst til å kjøpe men absolutt ikke har noe reelt behov for.

 

Mvh

Jim114

 

Edit:

Har du installert for rett størrelse tennhette?

Link to comment
Share on other sites

De aller fleste gangene jeg har hatt problemer med å entre ny hette, så skyldes problemet at det har kommet noe dritt foran "skinna" som fører tennhetta fram.

Bomullspinne og litt opprensking gjør at den på nytt blir sentrert under hylsa.. (Håper du forsto klønete formuleringer).

Link to comment
Share on other sites

Problemet er ikke å få hette til å entre, men å få satt den skikkelig inn. Det er litt slingring i hylseholderen, og hylsene blir ikke stående 100 % rett når man må bruke litt kraft. Hettene bli da ikke presset helt inn. De stikker litt ut fra hylsebunnen og en anelse skjevt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er skruen med hettestempelet skrudd riktig inn? Ikke vanskelog å få den skrudd inn litt skjeivt. Jeg må stå opp ned for å få den skrudd inn. Sitter det dritt under stempelet? Ikke mye som skal til. På min LnL må shim'en under skruen til hylseplaten vende riktig vei, ellers løsner hylseplaten med en gang. Det skal ikke være noe slakke å snakke om.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Har nettopp sett en HOR LnL AP presse bli fixet for 100% tenn-hette setting, ved at det ble boret og gjenget ned en styretapp i basen og hull i Sub-plata. Legg merke til at hele greia vrir seg når du er på topp og i bånn! I tillegg er utfresingen i Sub plata for siste stasjon i fm spiralfjæren feil fra fabrikk som med fordel kan fixes(ta lit etter lit om du tør eller er nødvendig) Spiralfjæren tilter hylsa som ikke entrer krympe-die! Også armene bør strammes opp med skiver/shims for å redusere vridning. Ellers er pressa jævlig ujevnt støpt. Men, det glemmer vi straks vi setter oss ned og lader 44 med full hylse uten å miste et eneste kruttkorn.

NB! Husk at systemet må være 100% justert før du prøver på modifiseringer.

OBS! OBS! Sub-plata er slik herdet at den kan brekke/brytes utrolig lett.

Det blir snart lagt ut en video snutt som viser en enkel løsning på nevnte problemer, om det er av interesse!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...