Jump to content

mark7 automatisering for dillon 1050


aps

Recommended Posts

Kunne forhåndsbestille til den nette sum av 2500$ eksklusiv 1050, pluss frakt mva osv..

 

Så ferdig satt opp ser du på 35k med 1050.

 

Med dagens kurs så hamnar den på rundt 20.500 kr (2649 USD) eks. mva, så rundt 27.000 inkl. mva. og frakt må ein nok belage seg på. Med ei fersk 1050 frå Nordby så er vi straks rundt 45.000. Tvilar på dette er noko for private, men mindre ein 1: ikkje gjer anna enn å skyte, 2: har djupe lommar og er seriøst utstyrshore.

 

Skulle absolutt gjerne hatt nokre slike, men sidan ein likevel må sitte vakt og fylle tennhetter og krut, så trur eg heller at eg foretrekk å gje høgrearmen litt trening med å dra i spaken. Dessutan har høgrearmen min innebygd både naudstopp, dwell og hastigheitskontroll.

Link to comment
Share on other sites

Dwell featuren i høyrearmen er veldig viktig på 1050, spes med 40 hylser ellers vil de ikke mates riktig, nødstopp også, jeg har decappa fingern min en gang jeg altså...

 

Uansett sykt kul greie, jeg har noen 1050'er og de har sine luner, men virker bra når de virker, men f.ek.s 357 sig og 10mm auto hylser i 40 pressa.. og berdan i 9mm og slike ting er ikke ideelt, og det er definitivt en stopp i ny og ne, så skeptisk til å kjøre hele ladesyklusen, måtte evnt vært prepareringsmaskin, og lademaskin separat, og da automatisere preppen, men manuelt lade.

Link to comment
Share on other sites

Enig, til hylseprep hadde ein slik vore gull, sidan eg helst først køyrer decap og sizing før tromling i steel media. Til lading er eg usikker på om eg hadde stolt 100% på den, det blir litt som å skyte ammo som andre har lada. Ein veit aldri om det har vore ein glipp. No hadde denne autodriven ein del fleire tryggleikstiltak enn f.eks. P/W og Forcht, men eg stolar framleis meir på høgrearmen og augene enn slik automatikk. Men til hylseprep er det lite som kan gå gale.

Link to comment
Share on other sites

For mannfolk med arv på konto og plass i garasjen:

 

USD 160000 for pent utslitt/brukt

monteringslinje for .223

Jeg tar det for gitt at den kan bruke nye .223 hylser.

http://www.gunbroker.com/Auction/ViewIt ... =481023930

 

Jeg husker at i 2013 snublet jeg over en liten annonse

fra en maskinfabrikk i Kina som kunne levere/produsere

produksjonslinjer for ammo på 90 dager.

De hadde visstnok litt begrenset produksjonskapasitet.

Jeg husker ikke prisen.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg føler en svak missunnelse.

Det hadde vært kjekt med en liten ammofabrikk i ett lite verkstedlokale.

Men jeg har ikke bruk for noe utover ei Turrett presse selv om jeg har lyst...

Jeg er ikke i nærheten 1 gang.

 

Hva med bilder/Youtubesnutt før Jul?

 

Det hadde jo vært en slags trøstepremie til Jul.

Omtrent som ett bilde av en Fendt Vario/Lamborghini traktor på veggen for den som ikke har traktor og ikke har bruk for en traktor.

 

Kanskje jeg kan kjøpe noen aksjer i en ammofabrikk?

 

Tyskere har ett fint ord:

Sehnsucht

https://en.wikipedia.org/wiki/Sehnsucht

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Tok den via jetcarrier, 48USD internt i usa, 1290NOK fra usa til norge, og hjem til lokale postnord i jokersjappe.

 

Decap sensoren var ikke helt klar enda, kommer sammen med ny FW i slutten av mnd sa de, demovideo er ute, om swagern er riktig justert stopper den uansett der.

Link to comment
Share on other sites

En sjekkrunde uten hylser først

 

 

Lading av ammo, testet både 1800 og 900 i videoen her, dvs 1200 og 1500 fungerte også nødvendigvis.

På 1800 blir jeg helt svett av å prøve følge med, 1200-1500 er egentlig raskeste jeg har sjangs å henge med, 900 er litt som å se maling tørke.

 

Link to comment
Share on other sites

Definitivt kult på .40

Må se på sikt hvordan den funker med 9 major som har veldig lite kulehold, full hylse og generelt vanskelig å lade, og om man evnt kan ha GSI kulemater.

 

Er tom for .40 kuler nå :( lada ca 4000 i går/i dag.

 

De kunne hatt stoppknapp som fysisk greie er en tanke jeg har, er litt knot å løfte armen opp dit om noe skjer, men stortsett går det bra, den end cycler når den er tom for primer på topp, RF100 tubes er litt tjukke, så må manuelt run > stop, så run der, ingen stor sak, bare tenker hvordan den kunne blitt enda bedre.

 

En readout på VFD'en og evnt loggfunksjon hadde vært spennende.

 

ammobot og noen andre har utvikla SP/LP sortering til sin nå, håper mark7 kommer med noe lignende, dvs automatisk sjekker hettestørrelse istedenfor å swage i stasjon3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...