Jump to content

Krympeproblem


muck

Recommended Posts

Lader engangsskutte hylser på en mec 600. De fleste krymper tilsynelatende fint, mens noen får en bulk over messingen/culot. Hvilke innstilling eller hva kan dette skyldes? Ladningen er fra tabeller og de fleste virker jo tilsynelatende fint. Vekten er også rett.

Link to comment
Share on other sites

Kamskivan kan behöva justeras, hur långa blir dina patroner färdiga ?

Och pratar vi bly eller stål ? Stål är fan så mkt svårare att få till .

Vilken förladdning använder du ? du kan ta en annan m större volym och klippa ner den.

 

Har du en gaep eller OMV crimper som du avslutar med ?

Man kan köra patronerna så att stukningen sluter tätt I mitten

Och kanten ser rätt bullig ut , sedan kör man dom med crimpern vid sidan om.

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Litt ulike (med ulike ladninger). Win aa-hs, fiocchi og cheddite.

Med aa-hs er det et 3-4 av 50, mens med fiocchi gav jeg opp etter feil med 4 av 6. Med cheddite fikk jeg ingen med bulk, men 1 av 25 ville ikke skikkelig inn i kammeret. Den var altså litt tykkere, men ikke synlig. Oppdaget det ikke før den skulle skytes.

 

Hva er normale feilrater på hjemmelading?

Link to comment
Share on other sites

Ladninger som er "tighte", dvs der det brukes voluminøst krutt og forholdsvis lange wads med grove hagl gir oftere bulk.

Skal du lade disse bør du komprimere ladningen før final crimp. DRS her inne har laget ett eget verktøy for dette, jeg bruker en stål stang eller enda oftere tommelen.

I tillegg vil dere bulke mindre dersom dere "pumper" final crimp istedet for å smelle ladearmen ned i en bevegelse.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Ser at Hodgon lister en av problemwadene mine i aa-hs-hylser med litt tyngre ladning enn lyman gjør. Kan for lite ladning gi ødelagte hylser på final crimp. Høres rart ut for meg, og hvis ikke skjønner ikke jeg hvordan hodgon får til sine ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...