Jump to content

LabRadar Doppler Radar


350 Rem mag

Recommended Posts

Dette er en Doppler Radar for måling av kulehastighet på forskjellige hold.

Se på bilde nr2, der vises hastigheten på V0, 10,50,100,200 yards.

Ligger en god del info om denne saken på nettet.

Antydet pris er under $500.

Linker:

Produsent: http://www.mylabradar.com/

 

http://forum.snipershide.com/s4-sniper%92s-hide%AE-equipment/231340-labradar-doppler-chronograph.html

 

http://mygunculture.com/the-labradar-radar-chronograph/

 

IMG_4658-1.jpg

 

IMG_4659.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=bgsab19DEaA

Link to comment
Share on other sites

Det forbauser meg litt at Infineon ikke har noe imot det navnevalget... ;-)

 

Teknisk er det ikke så voldsomt vanskelig å sette sammen en slik dings (og det skulle ikke forbause meg om noen hos Novelda oppi Nydalen kunne ha gjort det bare på gøy), men det som er imponerende er at de får det til for den prisen, for volumet de selger kan ikke være all verden.

Link to comment
Share on other sites

Det forbauser meg litt at Infineon ikke har noe imot det navnevalget... ;-)

 

Teknisk er det ikke så voldsomt vanskelig å sette sammen en slik dings (og det skulle ikke forbause meg om noen hos Novelda oppi Nydalen kunne ha gjort det bare på gøy), men det som er imponerende er at de får det til for den prisen, for volumet de selger kan ikke være all verden.

 

Det er imponerende at de har fått såpass lang rekkevidde i et ganske kompakt format til en slik pris. Hele produktet har en utsalgspris som er på nivå med hva et radarhode med ok specs for slik bruk koster. Jeg har selv puslet litt med dopplerradar for dette formålet, men har ikke hatt rekkevidde på mer enn noen få meter med de løsningene jeg har brukt.

Link to comment
Share on other sites

Og så har du ikke laget en prosjekttråd?!? ;-) Fortell, fortell! Hvor høyt i frekvens måtte du, kunne du måle forfra eller var det kun bakfra det ble nok radartverrsnitt? Hvordan gjorde du signalprosesseringen? :-)

 

Rekkevidden øker de nok ved å trigge på skuddsmellen, og så dra på med effekt ettersom prosjektilet forsvinner utover, slik at de i snitt holder seg under maksimalnivået.

 

Nå har jeg fint lite med RF å gjøre, og enda mindre med salg, men innen asic er det ikke uvanlig at prisen hos Arrow eller Avnet ligger en faktor ti over det store kunder må gi. Så om de allerede har et mer avansert produkt kan jeg forstå at de lager en billig spin-off for massemarkedet, men det er fremdeles forbausende rimelig.

Link to comment
Share on other sites

Som displayet viser kommuniserer enheten ved hjelp av blåtann.

Det gir jo også en god del muligheter for diverse dupeditter som kan kommunisere med enheten.

Har mailet en del med produsenten, og de garanterer kun lesing ut til 100 yards.

Dette for å sikre seg at selv de minste kalibrene blir registrert ut til maks spec.

Lurer på hvor lang den klarer å lese grove kalibre. (.338+)

Dette blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Har mailet en del med produsenten, og de garanterer kun lesing ut til 100 yards!

 

Du vet vel at elektronikk-selgere (i industrien, ikke Elkjøp) er lystløgnere og omtrent like mye til å stole på som en nonne med intimpiercing? ;-)

 

Jeg leste litt på nettsidene deres, og det ser fint ut derfra. Et problem på store avstander er at du må rette antennen temmelig godt inn, for den har en lobe på ca to grader. Utenfor det måler man lite, og derfor kan du skyte over denne kronografen selv om andre skyttere står like ved og smeller.

 

I farten fant jeg ikke ut om frekvensbåndet de bruker er lovlig å benytte i Europa. Om de ikke er i et ISM-bånd kan man få problemer med å importere boksen. Men bortsett fra de innvendigene ser det kult ut.

Link to comment
Share on other sites

Spennende som fy. Håper noen her kjøper en snarest og skriver litt om den i praktisk bruk, slik at jeg vet om jeg også skal kjøpe en. :D

Det kan du være helt trygg på at kommer til å skje.

Må være århundrets oppfinnelse ved siden av ostehøvel, hjulet og binders.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Fikk oppdateringsmail fra LabRadar i dag den lød som følger:

 

Since you saw our product at Shot Show 2014 we have made some

changes to enhance the users experience.

 

. We have added the ability for the user to input the projectile

weight so the Kinetic Energy is automatically calculated at the distances

you preselect.

 

. Added Power Factor Calculations for the IPSC, USPSA Shooters.

 

. Added a removable SD card port for easy download of data to a PC.

You can also download via USB cable.

 

. Five downrange velocities are reported in user selected distances

in increments of one (yards, meters, etc).

 

 

 

LabRadar will become available in Fall 2014. While we had planned on an

earlier release, one of the key personnel became critically ill during the

final stages of development and was unable to work for over three months.

Fortunately he is recovering and is back to work on a limited basis. We

thank you for your patience and support. We will continue to update you

when firm delivery date is established.

 

 

 

This remarkable device will be worth the wait.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som sagt ingen RF-mann, men: Det kommer an på hvilket frekvensbåndet radaren bruker og hvor mye effekt den sender med i snitt. Enkelte frekvenser (f.eks 27 MHz, 2.4 GHz, 7.6 GHz osv) er satt av til tull, gøy, jaktradio, WiFi og mikrobølgeovn. Der kan man bråke litt med en slik sender uten å spørre. Problemet er at disse såkalte ISM-båndene ikke er de samme i hele verden. Så noe som er ok i USA er ikke nødvendigvis ok i Europa.

 

Jeg gjetter på at du også kan sende i andre bånd dersom utstrålt effekt er lav nok, slik ultra wide band-sendere gjør. Om de bruker det trikset kan dette være lovlig i Europa også. Men da er jeg spent på hvordan de får til å nå rekkevidden de lover.

 

Så kortversjonen er send dem en epost og spør. Spør i så fall både om den er lovlig i Europa og hvilken frekvens de benytter. (Det er ikke sikkert at de svarer på det siste) Og er det ikke lov, så, vel, det flyr droner og modellfly rundt om over hele landet med ulovlig kraftige sendere, så jeg tipper at sjansen for å bli tatt er ca null. ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jeg syntes ikke den kom så verst ut av det; den måler riktig et stykke nedover banen. At den ikke oppfyller all fabuleringen fra marketing i en tidlig fase av utviklingen er ikke noe sjokk. Testeren klager ikke på mer enn man kan forvente (på oppsett og innstillinger), og at rekkevidden er begrenset pga effekttaket er forståelig.

 

Nå gjenstår det bare å få boksen godkjent for Europa, så blir det enda mer interessant :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som sagt ingen RF-mann, men: Det kommer an på hvilket frekvensbåndet radaren bruker og hvor mye effekt den sender med i snitt. Enkelte frekvenser (f.eks 27 MHz, 2.4 GHz, 7.6 GHz osv) er satt av til tull, gøy, jaktradio, WiFi og mikrobølgeovn. Der kan man bråke litt med en slik sender uten å spørre. Problemet er at disse såkalte ISM-båndene ikke er de samme i hele verden. Så noe som er ok i USA er ikke nødvendigvis ok i Europa.

 

Jeg gjetter på at du også kan sende i andre bånd dersom utstrålt effekt er lav nok, slik ultra wide band-sendere gjør. Om de bruker det trikset kan dette være lovlig i Europa også. Men da er jeg spent på hvordan de får til å nå rekkevidden de lover.

 

Så kortversjonen er send dem en epost og spør. Spør i så fall både om den er lovlig i Europa og hvilken frekvens de benytter. (Det er ikke sikkert at de svarer på det siste) Og er det ikke lov, så, vel, det flyr droner og modellfly rundt om over hele landet med ulovlig kraftige sendere, så jeg tipper at sjansen for å bli tatt er ca null. ;-)

 

 

I følge LabRadar opererer radaren på 24GHz-båndet; der er det allokert frekvenser til både ISM og ulisenserte radarer (TLPR - tank level probing radar). Utsyret er iflg. dem CE og FCC-sertifisert, så jeg vil anta at de har fått det testet iht. R&TTE-direktivet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Siste nytt ang.LabRadar.

 

Due to some government regulations, direct sales to end users is not possible at this time. We will have dealer set up in each EU country to purchase from.

 

Units sold outside of the US, Canada and Australia have more restrictive government regulations that requires the output to be aprox 30% less than the US models. This reduction in power will affect how far it can track projectiles. The accuracy remains the same.

 

 

The first shipment has been delivered to us. They have all been sold. Full production should start soon, but I do not have a firm date for the next shipment from the manufacturer, but I would guess late September. The first units will be sold in the US and Canada, followed by exporting a few months later. We will keep your contact information and will let you know when they are available. They will be available from our website and various local dealers whom we will publish when they have been shipped product to sell. You can also keep watching Facebook and our website for new information. We have two videos on YouTube

" target="_blank Retail pricing will be $559.95 USD.

 

 

If you have any other questions let me know.

 

Best regards,

 

 

Richard Mouser

 

Exclusive Distributor for LabRadar

 

info@mylabradar.com

 

http://www.mylabradar.com" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Snakket nettopp med hyttelivsenteret og de regnet ikke med og kunne levere før ca. desember - Januer :cry:

 

Beklager at jeg ga dere falske håp men når nettsiden åpner for bestilling regnet jeg med at den var leveringsbar.

 

Så Flashmann da må vi bare vente og se, om det kommer noe etter hvert.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...