Jump to content

CFE 223 i .222 Rem


Jeger'n

Recommended Posts

Tenkte å begynne veldig forsiktig og lade en stige og teste 60 grs Sierra HP Varmint, men så fant jeg neimen ingen kuler på hylla. Kanskje jeg skulle prøve med 55 grs V-max i stedet. De har jeg hatt enda større problemer med å stabilisere. Får jeg til dem, får jeg kanskje til Sierra etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Da er både 55 grs V-Max og 60 grs Sierra HP testet. Med utgangspunkt i Hodgdons egne data så fikk jeg veldig bra presisjon på V-max et halvt grain under oppgitte data og hastighet nær opp til oppgitt. Ca 15 mm horisontal spredning med 9x kikkert og litt vind anser jeg for nær opp til hva en gammal småskjælven gubbe greier med ei gammal Vixen som er kappa til 47 cm. Sierrakula samlet greit, ca 20 mm, bittelitt nærmere oppgitt maks. Hastigheter var også her høyere enn jeg hadde trodd. Fant ingen som helst trykktegn. Måling med mikrometer etter hjemkomst viser heller ingen faresignaler.

MEN, det var noe underlig dette. Hadde dårlige samlinger helt til jeg kom på den ladningen som samla veldig bra og så hadde jeg jo lada en testladning eller to til også, og der ble samlinga veldig mye dårligere igjen med en gang. Virka som om det var kun på den ene ladningen den ville samarbeide.

Da funderer jeg på hva som skjer om jeg skyter samme ladning i ganske avvikende temperatur. Jeg satt i 6-7 grader i dag. Hva skjer i -10 eller +20 når det hele var så sært i forhold til akkurat den ene ladningen?

Jeg aner ikke, men å skyte i høyere temperatur skal testes en dag sommeren kommer også til mine områder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...