Jump to content

Federal small pistol


TargetMaster

Recommended Posts

Sist gang jeg fikk tak i small pistol fed var i 2014, etter det har det vært utsolgt hos de fleste jeg har sjekket hos, klarte skaffe meg noen small pistol match ved slump i tidlig 2015.

 

Federal small pistol magnum har jeg masse av, og det har generelt ikke vært utsolgt, men denne har tykkere cup og er hardere enn vanlig federal SP og SP match.

Link to comment
Share on other sites

Sist gang jeg fikk tak i small pistol fed var i 2014, etter det har det vært utsolgt hos de fleste jeg har sjekket hos, klarte skaffe meg noen small pistol match ved slump i tidlig 2015.

 

Federal small pistol magnum har jeg masse av, og det har generelt ikke vært utsolgt, men denne har tykkere cup og er hardere enn vanlig federal SP og SP match.

 

Er du helt sikker på at disse er hardere ? har snakket med flere som bruker disse i tunede revolvere uten problem

Link to comment
Share on other sites

Skulle vist komme til lager i September en gang.

 

Om du får tak i Small Winchester, så er de neste like lettantennelig som Federal, kun en kvart omdreining på Smith fjærskruen så smeller det :D ( om du i det hele tatt merker forskjell)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Er du helt sikker på at disse er hardere ? har snakket med flere som bruker disse i tunede revolvere uten problem

 

Relativt, spesielt i 9 major ser jeg ikke den flyte ute ut på samme måten, du ser ganske greit hva som er skutt med hva.

 

Og som dobrikk sier, winchester er nesten like myke som fed, men ikke helt, men setter man de supertypt og komprimerer litt hjelper det, typ -0,25mm

Link to comment
Share on other sites

Federal SP er etter det jeg har kommet frem til utsolgt over hele landet.

Hamstring er problemet da det skal være tilstrekkelig med hetter i markedet. Enkelte har skuffer og skap fulle :?

Det skal komme nye hetter i september så dersom vi oppfører oss så blir det nokk til alle. :smile:

 

Jeg har ladet 38 spes med Winchester SP i dag men det blir for mye klikk.

 

Takk for tips fra dere alle :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vet om enkeltperson som har kjøpt 40000 Federalhetter. og flere som har kjøpt 10000 pluss. Sånnt blir det tomt marked av.

Har selv et par tusen igjen, og det holder vel til mitt beskjedne revolverbruk en liten stund. Til 9mm har jeg hatt godt hell med murom hettene fra Jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske at det har vært så ille som nå, har pleid å kjøpe 1000-2000 hetter i slengen, og det har sjelden vært utsolgt, men så fort noen roper manko blir enkelte desperate.

Tipper noen sitter med en og annen ekstra kruttdunk etter at det gikk rykter om nedleggelse av vihtavuori :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tittet raskt over budsjettene siste 3 år, og er over 150.000 tennhetter, en haug av det er federal small pistol da dette jo var billigste i 2012/2013, for 2014 var det winchester som gjaldt for alle penga da oslo skytesenter hadde disse grisebillig, i 2015 er det federa small pistol magnum som har vært billigst å skaffe, nå har det vel også kommet endel murom og S&B i omløp. Meste jeg har handlet på en gang er vel 60.000 og minste... 5000 da de bare hadde det.

 

 

Husk at noen faktisk konkurrerer og trener ganske mye, og ja jeg kunne tørrtrent en haug mere, men er det noe gøy? neh.

Link to comment
Share on other sites

Når leverandører forteller at kunder som vanligvis kjøper 1.000 hetter nå sist kjøpte 6-8.000 hetter kaller vi det hamstring. :?

 

 

6-8K hetter er vel normalt innkjøp for en middels skytter.

 

Han som bare kjøpte en pakke før har vel innsett hvor gøy sporten er og trappet opp.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kan ikke is jeg har opplevd at Magnumhettene til federal er noe hardere enn standard i min revolver. Nå virker min revolver å være ganske grei på tross av det er satt inn slappere slagfjær (wolff powerrib strammet maks), min teori er at hanemontert tennstift er litt mindre kilent enn tennstift i ramme.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Har vel ikke kommet noe til norge omtrent siden 13-14 en gang, skulle komme høst 15 uten at det stemte.

 

Bruker bare S&B SP i revolverne, ikke måttet skru om noe da de er myke. Winchester er såpass mye hardere at der må jeg skru, så bruker ikke de i revolver.

 

Jeg (og endel andre) sitter vel fortsatt på lager av federal dog, så NM i noen år fremover er sikra :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vet ikke hva du legger i normalt nivå, men alt blir dyrere over tid.

Hvertfall slik valutaen holder seg.

 

Tror neppe du noen gang vil se primere til 20 øre stk igjen, eller 22LR skudd til 25 øre. Den tiden er nok forbi.

 

Skulle jeg satt penger på et veddemål så vil jeg si at om 2 år til så irriterer du deg grønn over at du ikke hamstret mer ladekomponenter til prisen du får de for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tja, en stund er jo et relativt begrep... Sist jeg handlet var i april, og da betalte jeg 60-70 øre/stk. Forrige gang var kanskje i 2013(?) og da kostet de 35 øre/stk hos Andresens Vaapenforretning i Tromsø. Og jeg lurer fortsatt på hva som er dagens pris. Men det kan jeg sikkert google.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...