Jump to content

Anti-viltstell


Nilsen308

Recommended Posts

Mange har helt sikkert sett grelle eksempler på vilt som har skadet seg på menneskelige etterlatenskaper.

 

Her er ett eksempel på en slik sak som kan ende dårlig:

 

http://brunsvika.net/nyhetsarkiv-alle-a ... rt-med-not

 

 

 

På diverse skytefelt har jeg sett eksempler på rev med blikkbokser over hodet. Rein strupt av gjerderester/ståltråd osv. Hva med en egen tråd for anti-viltstell, så vi får samlet slike eksempler.

Link to comment
Share on other sites

Stoppet ved en måkeunge som satt å spiste roadkill, var sløv, og flyttet seg ikke før jeg gikk ut av bilen. Satt fiskesen stramt rundt det ene benet, rett over svømmefoten. Forsøkte å få tak i den, men den var fortsatt sterk nok til å fly. Regner med den får koldbrann i benet, og sannsynligvis kommer til å dø av det. Nå er ikke måke noen favoritt, men ingen dyr fortjener sånn lidelse. Ikke legg fiskesen igjen i naturen, ta den med hjem. Håper bare dette var et uhell og ikke en eller annen sadistisk p.kk.

Link to comment
Share on other sites

Falt meg ikke inne å ta bilde, og den fløy sin veg når jeg forsøkte å fange den. Er ikke sikker på om mobilkameraet mitt hadde fanget sena, heller. Burde kanskje skjønt at det var fårfengt å fange den og heller filmet det. Da hadde man sett at benet var vondt og at det hang en 20-30centimeter med sen fra de vonde benet. Ofte enklere å se når bildet beveger seg...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...