Jump to content

Nok en spesialpistol tråd


Tom K

Recommended Posts

en i klubben hadde en Mosquito. han var mye plaget med den med tanke på ammo. han fant tilslutt en ammo som passet men da var han lei hele pistolen og solgte den. jeg har skutt med begge typer du nevner og jeg personlig synes p22 er bedre selv om jeg ikke ville eid noen av de to våpnene.

Link to comment
Share on other sites

Går jo fint i lengde og vekt da, men med den lengden får du ikke vridd den i kassa, altså må du sage eller file av rundt 10 mm på skjefte og magasin. Burde vel la seg gjøre det skulle jeg tro, men jeg aner jo ikke hvordan den ser ut inni. Et bilde av våpen uten skjefteplater ville gjøre dette lettere å vurdere.

Link to comment
Share on other sites

Den går ikke i kassa og trenger betydelig nedsliping for muligens å få det til... Det er mulig å tune noe på avtrekket, men det "skjer" utrolig mye rart på veg til avtrekkspunktet.. konkuransepistol? Nei definitivt ikke... Leketøy? Ja så absolutt... P22er et mye bedre alternativ hvor du slipper den rett oppi kassa. Det går flott å skyte 50 poeng på duellskive @25 m med en p22.

Link to comment
Share on other sites

Hva med en Beretta M71 da? Den er jo knalltøff, og har vel rykte på seg for å fungere også.

 

Ville før kjøpt Beretta før P 22 eller Mosquitoen

Mosquitoen er laget på lisens og ikke produsert hos Sig etter det jeg vet.

Den har heller ikke Sig sin kvalitet.

Jeg kjenner folk som eier både P 22 og Mosquito og ingen er happy med dem. Han som eier P22 har store mateproblemer men CCI mini mag funket bra. Men om du treffer noe, er en annen sak ;-)

 

Du har jo walther PPK og PP i 22 kal. Får du tak i en brukt Zella Mehlis til god pris bør du slå til. ULM merkede PP/ PPK er etterkrigs til info, men førstnevnte er førkrigs eller krigs prod

 

Cr

Link to comment
Share on other sites

@lindskog. Evert bruker en Beretta M76/71 (Dvs en 71 med stålramme) som han også har vunnet NM spesial med ...:D

Å selge min beretta series 70 .22 pistol er faktisk langt oppe på lista over teite ting jeg har gjort.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Exesse er uaktuellt, jeg er ikke så god skytter så jeg legger 8000, i en 22lr, jeg skyter for å ha det gøy og det klarer jeg godt med en pistol til 2500 :wink:

 

Hva du vill legge i penger på våpen får vare din sak. Men du hevder deg jo greit med oss andre i klubben med din Tanfoglio 9mm. Så jeg vill tru du skyter like bra som oss andre i klubben som kjemper om 2 plass og nedover med et skal vi kalde det, seriøsere, eller mer egnet konkurransevåpen.

Men nok om det, skyt og ha det GØY!

Link to comment
Share on other sites

@lindskog. Evert bruker en Beretta M76/71 (Dvs en 71 med stålramme) som han også har vunnet NM spesial med ...:D

Å selge min beretta series 70 .22 pistol er faktisk langt oppe på lista over teite ting jeg har gjort.

 

Jeg mente ikke Evert her inne, men Evert i Halden Pistolklubb. Tom vet hvem jeg snakker om, derav referansen.

 

Men, siden du først nevner den pistolen, det er altså en M76 ramme med M71 sleide og løp, er det sånn å forstå? Ligger det bilder av den noe sted?

 

Tom, det finnes jo spesialpistoler i .45, tror det var en annen tråd her inne om det.

 

Når det gjelder X-Esse så får vi se om Stenvaag får orden på min, ellers så kvitter jeg meg kanskje med den for under 8000. Snill som jeg er skal du jaggu få den for 7000. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Alle vet jo at Xesse er best, jeg tror vi er i gang med å diskutere oss frem til hva som er den beste som ikke er kappet, saget, limt osv ...

 

Beretta M71 er en klar kandidat i .22 men ikke så lett å få tak i.

Walther PPK er grei i .22 men kan ha mateproblemer som kan koste deg viktige poeng.

Walther PPK i 7.65 er mer til å stole på men litt vanskeligere å mestre

Beretta Cheeta i .22 er lett å få tak i siden den selges ny, vet ikke hvordan den er å skyte med ... noen som har en Cheeta?

 

Andre kandidater?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Cheetah'en er så dum jeg. Ok, faste sikter og såder avtrekk, med begge deler kan fikses (går jeg ut ifra, vet ikke hvordan det er med tuning av avtrekk på denne). Rekyl er bedre/mildere enn i min Stenvaag faktisk, og den er mer enn stor nok til å ligge greit i neven. Jeg hadde tatt Cheetah lenge før PPK, både i .22 og 7.65. Liker ikke hvordan PPK ligger i hånda, og den har en ekstrem rekyl i 7.65 i forhold til hvor pusete kaliber det egentlig er.

Link to comment
Share on other sites

Dette er kvalitetsvåpen på alle vis.

Det kan hende man må kappe rekylfjær dersom man kapper en lang utgave.

Den du la ut bilde på er den eldste modellen.

Ikke store forskjellen, men den nyeste har mer vinkel på grepet.

Blir smak og behag.

HH har flere på lager.

Link to comment
Share on other sites

(...)

Walther PPK er grei i .22 men kan ha mateproblemer som kan koste deg viktige poeng.

Walther PPK i 7.65 er mer til å stole på men litt vanskeligere å mestre

(...)

Andre kandidater?

 

Walther TPH i .22, suveren pistol i mouse-gun divisjonen.

Det er mulig den minste versjonen av Beretta Neos passer i boksen - for dem som liker plast.

Link to comment
Share on other sites

Blir nok ein Ruger SR22 på meg. Fikla med den på søylen og fant ut at den passa meg godt! Avtrekket er ikkje match, men det virka rimelig bra til å være den prisklassen. Mitt kriterium er at pistolen må veksle med std ammo og at den er dempbar.

 

Sent from my U8860

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange deler pleier man å trenge ?

Det er neppe så mye som ryker på en sånn tass, så om tennstift eller utdrager tar kvelden på et eller annet fjernt tidspunkt, er det neppe noen uoverkommelig oppgave å få laget nye.

Er prisen rett, oppveier det for en eventuell delemangel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...