Jump to content

Sig P320 X-five


Tor87

Recommended Posts

Er det flere enn meg som er litt overasket av denne? Jeg vil gjerne tro at den er bra, men har mine tvil til presentasjonen.

 

Jeg har aldri tatt i en 320 og vet ikke om den er noen duganes pistol, lite info om den her på kammeret også, men X-serien skal jo liksom holde en litt annen standard enn normalen... Og så sier de at avtrekksmodulen er lik og kan byttes mellom X-serien og alle andre P320. Det tyder på at det bare er estetiske endringer som gir den X-merket.

 

Cash-grab eller Sigs gave til pistolsporten? :winke1:

Er det noen striker-fans som kan synse litt for meg? :forvirra:

 

http://www.personaldefenseworld.com/201 ... 320-x-five

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg mener denne er et kunststykke hva gjelder strikerfired polymer pistoler, og svært nære det trådstarter definerer som "gavepakke tilsportsskyttere".

 

Et par punkter:

  • Den er tiltenkt production!
  • Tyngre løp og lettere sleide bør gi mer stabil rekyl
  • Utvida magbrønn
  • Du kan sette optikk på den (skulle carry optics komme hertillands er jo det kjekt å ha muligheten)

 

Ikke lett å si noe om avtrekket enda men jeg antar at det ikke skuffer. Det store spørsmålet er jo om den godkjennes til prod av USPSA/IPSC. Skjer det er det noen tsjekkere som får litt å tenke på. Host*shadow*host

 

Pris over dammen på 1000 bucks oversettes vel fort til hvertfall ti gangern her til lands. Men da har du fortsatt litt å gå på til Tangfo f eks

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke om man kan ta den av, pistolen blir vurdert som den er.

Magasiner betyr ikke noe.

Og den blir nok godkjent i USPSA, men bare ikke i IPSC.

 

Isåfall måtte SIG tilby en annen modell uten brønn og vektene, men den vil nok ikke bli vurdert før neste år med mindre de hadde klart å få den med på IWA da.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sikkert gammelt nytt for mange, men P320 x-five er nå på proddiv.listen. Og så står det i par parentes: "without detachable magwell." Jeg har fikla litt med den i butikken og likte alt veldig godt med unntak av avtrekket. Så da blir det uaktuelt likevel. Hvis ikke må en fikse på avtrekket og hoppe til standard. Ser ikke noen enkle løsninger for å fikse avtrekket heller. Til glock er det jo mange løsninger hvis du er villig til å betale , men til denne er det lite. Noen som har noen tips? Ser det går an å bestille fra USA (grayguns bl.a.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik, uten å ha brukt den for mye enda. Synes avtrekket er "rart" når jeg trekker av tørt. I praksis får jeg den til å gå meget presist på øvelser med tålig bra tid. På mer dynamiske øvelser så opplever jeg ikke avtrekket som noe problem. Bruker noe mer tid som jeg tilskriver mangel på mengdetrening og tilvenning til grep.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...