Jump to content

Vente på Våpenkort ?


S.O.N

Recommended Posts

Noen sender inn papirer kvartalsvis, tror vel at dette gjelder noen børsemakere.

 

Ved et privatsalg bør det vel gå ganske kjappt. (disse ville jeg ha holdt et øye med selv)

 

Ta et bilde på telefon av den BLÅ delen som kjøper skal beholde, er bildet klart og fint med tekst synlig så

burde det ikke være noe problem, jeg bruker det i div våpenbutikker, ikke alle kopierer og arkiverer kundenes

våpenkort så er det på telefon er det alltid tilgjengelig (hvis du husker på telefon :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Noen sender inn papirer kvartalsvis, tror vel at dette gjelder noen børsemakere.

 

Kravet for bevilgningshavere (butikker, børsemakere osv) er kvartalsvis innmelding av kjøpsmelding. For privatkjøp er det 2 uker. De fleste bevilgningshavere vil nok rapportere inn oftere, så vidt jeg vet (når "haugen" er stor nok...?)

 

For øvrig fantastisk at ikke dette er digitalisert via f.eks Altinn enda... Både søknad, søknadsprosess og innmelding etter kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du våpen brukt så kan du avtale å dra innom Politi så skriver de ut våpenkort på stedet (du viser gjenpart av våpensøknaden)

Dette er vel en praksis som ikke går overalt nå når ansvaret er slått sammen til noen få våpenkontor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk nettopp våpenkort i posten på en revolver jeg har holdt av hos Hunters House i Danmark. Hvordan er det mulig.?

 

Har riktignok sendt kopi av godkjent søknad til HH, og gitt en dato på når jeg kommer for å hente revolveren. Men reservasjonen ble gjort 24.januar, og kortet kom fra våpenkontoret i posten i dag 9.februar. HH har jo da ikke fylt ut søknaden heller, for den har jo jeg.

 

Sent fra min SM-J500FN via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...