Jump to content

A tec kontra dyrere utenlandske dempere i 45 og 9mm


akus

Recommended Posts

B&T sine har forskjellig delenummer for hvert enkelt våpen det skal sitte på pga at styrken på fjæra inni demper er forskjellig i tilegg til gjengedim. Da blir det etter min mening for lettvint med a-tec sin inndeling i hard og myk eller ingen fjær. Det var en tråd her på kammeret om en med HK USP SD 9mm som sprakk sleiden med med a.tec demper.

*Demper på pistol med vippeløp er anvansert, overlat det til noen som kan det bedre enn a-tec. Så en på youtube i går som hadde ødelagt HK USPT45 men en amerikansk demper som ikke er godkjent.

Kun B&T og Knights Armament er godkjent av HK.

A-tec uten fjær kan være grei på våpen uten vippeløp som Beretta 92/ walther P38 osv.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har sett to G19 med sprekte sleider etter bruk av B&T demper, begge sprakk i underkant av løpshullet i sleiden. Den ene hadde ett par solide sprekker, den andre falt det biter av, så det er vel litt hipp som happ når en utsetter våpenene for ting de ikke er konstruert for.

Link to comment
Share on other sites

Da blir det etter min mening for lettvint med a-tec sin inndeling

Mulig jeg tar feil nå, men det er vel samme system som de fleste amerikanske produsenter bruker. Er alle de også amatører?

 

Kun B&T og Knights Armament er godkjent av HK.

Dette forteller kun hvilke merker HK har valgt å samarbeide med. Det finnes svært mange kompetente demperprodusenter som lager like bra produkter som BT og KA.

 

 

A-tec uten fjær kan være grei på våpen uten vippeløp som Beretta 92/ walther P38 osv.

Øøøøh, disse trenger også booster. Ingen konstruksjoner kan kompensere for løpsvipp, de kan kun frikoble den horisontale piperekylen.

 

Jeg skal ikke hevde at BT er dårlig, men at de skulle være de eneste som kan lage gode dempere er rent tøv.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg være partypooper, men er det sååå gøy med 9 og 45 kortpang med demper? jeg synes balansen blir funky og ofte sikter.

 

For all del.. f.eks. 22LR pistol med demper er jo tidvis helt sjef, men da koster det 0, og dempingen DEMPER faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Demper på grov pistol er noe som potensielt kan ødelegge våpenet, det står i manualen til HK USPT at det uansett vil slite mer. Sette demper med fjær på Beretta 92 og lignende vil gi hard veksling. Generelt ville jeg latt være å sette demper på pistoler med vippeløp som ikke er spesielt konstruert for det og da kun den de er konstruert for. Det går 50 på dusinet av folk som skal selge mini 14 på finn som de har satt demper på uten å gjøre noe med gassblokka, men det er ikke noe smart for det. Det gir hard veksling. Og ja amerikanere er amatører når høyeste tilgjenglige oktantall er 93. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Oktantall måles i AKI i USA.

United States: in the US octane rating is displayed in AKI. In most areas, the standard grades are 87, 89-90 and 91-94 AKI.[42] In the Rocky Mountain (high elevation) states, 85 AKI (90 RON) is the minimum octane, and 91 AKI (95 RON) is the maximum octane available in fuel.[43] The reason for this is that in higher-elevation areas, a typical naturally aspirated engine draws in less air mass per cycle because of the reduced density of the atmosphere. This directly translates to less fuel and reduced absolute compression in the cylinder, therefore deterring knock. It is safe to fill a carbureted car that normally takes 87 AKI fuel at sea level with 85 AKI fuel in the mountains, but at sea level the fuel may cause damage to the engine. However, since virtually all cars produced since the mid-1980s have fuel injection, 85 AKI fuel is not recommended for modern automobiles and may cause damage to the engine and decreased performance.[44] Another disadvantage to this strategy is that most turbocharged vehicles are unable to produce full power, even when using the "premium" 91 AKI fuel. In some east coast states, up to 94 AKI (98 RON) is available.[45] As of January, 2011, over 40 states and a total of over 2500 stations offer ethanol-based E-85 fuel with 105 AKI.[46] Often, filling stations near US racing tracks will offer higher octane levels such as 100 AKI.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...