Jump to content

Blyfrikuler i Walther PPQ?


M&P79

Recommended Posts

Vil løpet bli ødelagt om man bruker 9mm blyfri NM233 miljøammunisjon i Walther PPQ?

Har hørt fra de som har brukt denne ammunisjonen i P80 at selv etter 6000 skudd så er ikke presisjonen svekket i våpenet.

Finner lite informasjon om dette stemmer på nettet..

Vet at denne blyfri ammunisjonen sliter litt mer enn vanlige kuler..

Spørsmålet er om jeg ødelegger presisjonen på Walther PPQ M2 med blyfri ammo ?

Tenker at dette er moderne tjenestevåpen av god kavlitet som skal tåle det meste av kuler.

Noen som vet ?

Link to comment
Share on other sites

"se

Vil løpet bli ødelagt om man bruker 9mm blyfri NM233 miljøammunisjon i Walther PPQ?

Har hørt fra de som har brukt denne ammunisjonen i P80 at selv etter 6000 skudd så er ikke presisjonen svekket i våpenet.

"selv etter 6000 skudd"...

Og med vanlig ammo holder et slikt P80 løp visstnok opp mot 100 000 skudd uten særlig "svekket" presisjon til militært bruk.

;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke svar på det du spør om, men for meg er det et enkelt regnestykke. Hvis jeg hadde fått denne ammoen gratis eller billig, hvor mye sparer jeg og hvor mye koster en ny pipe?

 

La oss si at pipa er slutt etter 6k skudd. 6k skud x 1,79.- som vel er det billigste du får kjøpt i dag blir 10.740.- En ny pipe kostet sist jeg sjekket ca 3k. (Glock)

Så hvor mye må du ut med for 6k av disse miljøpatronene og hvor mye koster en ny pipe deg?

 

Jeg hadde skutt all miljøammo i 9x19 je fått tak i sålenge den var såpass billig at regnestykket går i null.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...