Jump to content

S&W i Norge.


Anonymrifle

Recommended Posts

Hva er det som skjer med S&W i Norge egentlig???

Jeg har veldig lyst på en SW22 Victory men det er ingen som klarer å skaffe denne. Har vel pratet med de fleste, men det er ingen som kan si noen om verken det ene eller andre. En forhandler jeg pratet med sa at de som importerte S&W før har mistet agenturet og at det ikke er noen som tar det inn lengre.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel snart ingen som gidder å forhandle noen ting når alle reiser til

Danmark og handler for å spare etpar høvdinger......

 

Så man behøver egentlig ikke spørre om hva som skjer. Det er forbrukerne selv

som legger ned lokale forhandlere.

 

Vel.. relativt ny skytter her.. og å handle hardware i Norge har vert en sann lidelse. Jeg kommer ikke til å avgi en krone mer her i landet før forhandlerne skjerper seg ganske mange hakk. skal man få dårlig service kan man like godt få det i utlandet til en billigere penge. Spesielt når de har det man er ute etter på lager i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Det mange pistolskyttere glemmer, er at de handler en nisjevare.

Hvor mange pistolskyttere finnes i landet? Og hvor mange av dem kjøper ny pistol en gang å året?

Å tro at man kan forvente samme lagertilgang og leveransetider som hos leverandører av hvitevarer og datautstyr er urealistisk,

virkeligheten er at det ikke omsettes nok håndvåpen her i landet til at det er mulig å drive butikk sånn "forbukerne" ønsker seg.

Link to comment
Share on other sites

Det mange pistolskyttere glemmer, er at de handler en nisjevare.

Hvor mange pistolskyttere finnes i landet? Og hvor mange av dem kjøper ny pistol en gang å året?

Å tro at man kan forvente samme lagertilgang og leveransetider som hos leverandører av hvitevarer og datautstyr er urealistisk,

virkeligheten er at det ikke omsettes nok håndvåpen her i landet til at det er mulig å drive butikk sånn "forbukerne" ønsker seg.

 

Jeg kan gjerne vente, men når det som leveres ikke fungerer og leverandøren ikke er interessert i å fikse problemet så fort de har loppet deg for ganske mange høvdinger.. da er begeret fullt for min del. Og jeg sier ikke at det nødvendigvis er enklere/bedre i utlandet.. men da betaler man i hvert fall mindre for skrapjernet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan gjerne vente, men når det som leveres ikke fungerer og leverandøren ikke er interessert i å fikse problemet så fort de har loppet deg for ganske mange høvdinger.. da er begeret fullt for min del. Og jeg sier ikke at det nødvendigvis er enklere/bedre i utlandet.. men da betaler man i hvert fall mindre for skrapjernet.

 

Ser den ;-)

Noe av problemet ligger i at det er de færreste forhandlere OG børsemakere som har noen som helst kompetanse til å feilsøke og fikse håndvåpen her i landet.

Henger vel også sammen med at det er en liten nisje, det er et veldig marginalt marked det ikke akkurat er lett å leve av, og dermed utvikles ikke kompetansen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde ikke vært veldig bekymret for å bestille hos PVAS, jeg drev å syslet med noen planer i fjor høst og tok kontakt med de angående en meget sær sak som S&W har i produksjon, og da var problemet strengt tatt at jeg ikke hadde papirene i orden der og da, fordi bestillingen til S&W skulle avgårde ila tre-fire dager, rett nok er de lokale forvalterene kjappe i avtrekker`n, men ikke så kjappe og artifaktet såpass sært at det var bedre at jeg ventet og fikk papirer og ting i orden på min side enn at PVAS skulle bli sittende på noe, som det antagelig kun er meg som vil ha i Norge... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

SW22 og andre våpenkjøp må nok vente en god stund på grunn av en veldig uforutsett oppussing av badet er ferdig. Men jeg er en veldig nysgjerrig person og klarer bare ikke å la ting ligge når jeg vet at det er noen som vet noe som jeg har lyst til å vite.

Så jeg pratet med Interjakt Bjørkelangen om de kunne fortelle hvem som er den nye leverandøren, han jeg pratet med var veldig nølende men til slutt sa han at det var oslo skytesenter som var den nye leverandøren.

 

Jeg trodde det var schou som hadde fått det, så jeg ble litt overrasket når jeg fikk nei til svar fra dem på spørsmålet om de var den nye leverandøren. Jeg har ikke vært borte i oslo skytesenter utenom om ta en kjapp titt på nettsiden dems for en god stund siden. Virker som ett flott anlegg for å skyte men aldri handlet noe der.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 years later...
Froe skrev (1 time siden):

Hei. hvem er det nå som har agenturet på s&m i norge? og er importør, hvordan er deletilgang på s&m nå til dags?

Jaktdepotet kjøpte varelageret til Oslo Skytesenter og jeg tror de også overtok agenturet på S&W. De har i hvertfall bra utvalg av både revolvere og deler, selv om koronaen har gjort tilgangen på både deler og våpen vanskelig. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...