Jump to content

Tangfoglio gold match extreme


fivar

Recommended Posts

Hei

Eg har kjøpt meg en Tanfoglio gold match extreme 9mm,men har funksjonsfeil det vil si klikk på 3 patroner av 150 og eg bruker magtech ammo.

Lurte på hva dere mener er den beste ammo til dette våpenet og hvorfor dette skjer med magtech ammo.

Våpenet klikker og så tar eg ladegrep og patronen blir kastet ut og ser at det ikke er merke på knallen,eg setter den inn igjen i magasinet og lader på nytt og da går den av.

 

Hilsen

Fivar

Link to comment
Share on other sites

Først det om Off-T:

Etter MIN mening er det break-in på alt. Jeg dissekerer våpenet i atomer, gir på med solvent, tørker og smører.

Jeg tror de tighteste pistolene trenger dette mest, men alle trenger det. Jeg har selv kjøpt brukte våpen der lagringsfettet ikke var fjernet - aner ikke hva forrige eier har tenkt. Min siste nyervervelse hadde ståldelene satt inn med et lurium som virkelig kleber - det er fint nok for lagring men fullstendig feil når våpenet skal brukes. Et eksempel: IKKE bruk sagkjedeolje (den er designet for å sitte som nøkken og gir økt "friksjon" mellom sleipe og ramme) på 1911 rails hvis du skal skyte med pistolen, sett den inn med lettflyktig olje og smør igjen etter skyting.

 

On-T:

Kanskje bør denne Tanfoglioen også gå gjennom en break-in periode. Etter min mening bør 500-1000 skudd iallfall skytes i alene våpen før man vurderer feil funksjonering.

Er alt rengjort og smurt? Prøv også flere ammo fabrikat, selv om jeg ikke tror at det har noe å gjøre med denne feilen.

Sjekk headspace. Ta ut løpet, hold det med munningen ned og slipp en patron inn i kammeret. Det skal si "plopp" og hylsebunnen skal flukte med løpsenden.

Link to comment
Share on other sites

Prøv med annen ammo før du gjør noe annet.

Da utelukker du enten feil på våpen, eller omvendt.

Kan også være ujevn tennnål kanal som må åpnes/poleres litt.

Kan også være headspace problem som nevnt tidligere.

 

Evt. kan du skifte til Titan hammeren fra Extreme serien.. den har mer slag pga mer vekt i hammeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...