Jump to content

Sig Sauer eller Tanfoglio


BadCat

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe Sig Sauer X5 eller Tanfoglio xtreme til dynamisk skyting.

Takknemlig hvis dere, som har erfaringer med Sig Sauer og Tanfoglio kunne delt disse. Ønsker å vite hvilken av disse dere foretrekker og hvorfor.

Er det objektive kvalitetsforskjell på disse våpen eller koker det ned til smak og behag?

Link to comment
Share on other sites

jeg har en X5 supermatch som er tiltenkt litt Felt og IPSC Standard, som jeg er kjempefornøyd med.

Hadde tidligere en vanlig Stock 2 til Production, men fikk ikke samme godfølelsen med den (men det blir jo en høyst personlig preferanse).

 

Per i dag har jeg en Glock 17 til Prod, men hadde jeg hatt råd, ville jeg nok ha kjøpt en X5 Allround, da jeg da kunne bruke samme hylster og magasiner som jeg har til SM.

 

Ikke noen i klubben din som har en variant fra disse to, som du kan få teste?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville spurt Flemming (som selgere den jeg linket til over) hvilken modell det egentlig er, og om den står på lista. Med den er det prisen er den i tilfelle ett røverkjøp, og putter man inn riktig avtrekk er det plutselig veldig likt en supermatch (jeg har en av dem i skapet også:-)

 

Prisforskjellen opp til en ny supermatch er jo vesentlig...

 

Det sagt, jeg digger supermatchen min, men den koster tre ganger så mye..

 

/D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den kastet ikke ut tomhylsene. Våpenet var nytt så ble levert inn til leverandør. De bytta ejektor og sendte tilbake uten og teste våpenet skikkelig. Dette skjedde flere ganger og da gadd jeg ikke mer. Vanskelig og si akkurat hva som var galt. Kan ha vært rekylfjæra eller utstøterpinnen, men det burde de i så fall ha funnet ut av.

 

Men nå er det Sig som gjelder og det er jeg glad for. E2 grepet passer meg perfekt og singel action avtrekket er mye bedre en på Tangfolioen. Dobbel action er hardt, men er merkbart bedre allerede etter par hundre skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...