Jump to content

Demper på Glock 26


Eddy1212

Recommended Posts

Demper på pistol med vippeløp er det det er. Det vil gå ut over levetid/risiko for skader. Og jeg vil tro at jo mindre pistolen er og jo større demper jo verre blir det. Jeg har demper på HK USPT 45 og Ruger MK3. Jeg skal ikke ha demper på glock 19 og 34, fordi det blir dyrt (må ha nytt løp og nye sikter) og det krever ammo med tyngre kuler enn 115/124 i 9mm for å fungere optimalt. 45 acp i normal 230 er subsonisk i seg selv.

HK USPT er laget for det og har o-ring på løpet som tar slitasjen i stedet for stålet samt sterkere/annen rekylfjær (enn USP 45). I manualen til den står det at levetiden blir vesentlig redusert ved bruk av demper og den er laget for det.

Folk får bestemme selv hvilken risiko de vil ta men dette er noe å tenke over.

Link to comment
Share on other sites

B&T Impuls IIA er en high tech demper til pistol.

Alle har ett adapter med fjærsystem for hvertkaliber montert bak i demperen. Med dette systemet kan du også justere treffpunktforandring. Da kan adapteret vris i noen "spor" og skytterligere kan tune' demper for sitt våpen.

 

Gummiringen/ O ringen på løpet til en MK 23 er for å stabilisere opp løpet i skuddøyeblikket, samt forhindre at sand og smuss kommer inn i sleidepartiet. Levetiden på en slik ring er flere tusen skudd. HK leverer alltid 3-4 reserve ringer i hver pistolkasse til de våpnene som har O ringer.

 

Når en Brugger & Thomet Impuls IIA er montert på en pistol , så kan du ta tak i demperen og dra den utover på den sterke fjæra. Da ser du hvordan systemet virker i praksis. Det er ikke uten grunn HK i Tyskland velger BT til sine produkter og leverer til Forsvar og Politi.

 

Bildet lånt av SK GUNS

B& T forhandler/Importør

 

hk-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Som jeaant skriver er ikke G26 det optimale valget for demper. Det største problemet ligger i vippebevegelsen til løpet, denne kan ikke "boosteren" ta opp og jo kortere løp jo mer vipper løpet. PMM6 vil nok være et bedre valg enn B&T siden du kan plukke av moduler om den blir for tung i standard utførelse.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg glemte forresten å nevne at BT impuls har eget delenummer for hvert enkelt våpen fordi fjæra i impulsdelen er nøyaktig tilpasset våpenet det skal sitte på. Da blir f.eks A-TEC sin inndeling i hard og myk eller ingen fjær enn littfor lettvinn tilnærming og hvordan skal man da vite hva man skal ha? Utenom at de uten vippeløp skal ha uten.(Beretta 92, Walther P38 osv) HK USPT 45 har heller ikke samme rekylfjær og guiderod som standard USP 45. Det sier meg noe om det å sette demper på våpen med vippeløp uten å gjøre noe med sånne ting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...