Jump to content

22lr Pistol - Med mulighet for å bytte topp (Ikke bare 32)


Rausheim

Recommended Posts

Har planer om å bytte ut en av mine 22-pistoler og så er jeg litt i tvil om hva jeg vil ha.

 

Jeg har sett litt på Sig Sauer P226 med 22-topp på, siden jeg da kan senere handle meg en 9mm topp.

 

Hva finnes det på markedet av komplette 22-pistoler med en "voksen ramme" som det kan settes noe grovere på toppen?

 

Har også hatt en av disse vanlige matchpistolene i tankene med mulighet for å skyte grovt også med en 32-topp på, men er i tvil der siden jeg allerede konkurrerer i så mye annet. Har fra før av en matchpistol som jeg lett fyller løypa med og denne blir selvsagt aldri solgt. Denne pistolen har dog ikke mulighet for 32-topp.

 

Drømmen ville jo vært en Sig P210 med en 22lr-topp og 9mm-topp. Jeg fikk prøvd en for ikke å lenge siden og jeg skjøt like bra som om det var matchpistolen jeg har til fin :shock: , men etter Garand-feberen så bare ser lommeboka rart på meg.

 

Kravene jeg oppsummert har:

- Må ha fra før av godt avtrekk, eventuelt enkelt å gjøre noe med.

- Må ha mulighet for kaliberbytte til 9mm.

- Stillbare sikter.

- Må være brukandes til felt.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det er en P226, så hvor galt kan det gå? :P

 

9mm toppen var så tight at jeg først ble irritert og ikke trodde den passet, men etter noen 100 skudd så har den satt seg fint. .22 kittet er litt mer kranglete når møkka begynner å sette seg. Magasinene er billige og av plast, samt at sleiden ikke låser i bakre stilling når tom. 9mm sleiden ble levert uten sikter og magasiner, og var stainless. Ufrivillig duotone :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg er i en prosess med å importere en Sig Neuhausen P210-6 HeavyFrame med 22LR topp fra Tyskland.

Har ikke prøvde denne med 22 topp, kun med 9mm, men er forelsket i denne og venter som en unge på å få den i posten!

 

Når alt er i boks har jeg tenkte å legge ut et lite skriv om dette. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kjenner en som har en neuhausen med både 22, 7,65P og 9mm topp, er jo en liten drøm for mange vil jeg tro.

Har ellers en kompis som har et Marvel kit til 1911n sin, dette fungerer særs bra med alt av ammo, og kompisen har greid seg bra med dette som eneste 22 frem til han ganske nylig skaffa seg en xesse

Evt får du vel kjøpt CZ75 som rein kadett, men det må sikkert bestilles.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...