Jump to content

Walther Q5 Macth


BlackHillsRoy

Recommended Posts

Jeg er nå på utkikk etter en 9mm.

 

Har låst meg litt fast i Glock, HK og Walther.

Etter å ha prøvd en veldig modifisert Glock 17 (som dessverre ikke blir lovlig i production).

HK P30L v3 og SFP9 (forbausende gode begge to) og

Walther Q5 Macth (har både utseende og er utrolig god helt "stock").

Sitter jeg her og vurderer fram og tilbake.

 

Jeg finner ikke så mye om Walther Q5 Macth enda, har dere noen erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Sånn for å være litt realistisk(slem?), de absolutt færreste nye skyter bra med plastikk pistoler, det krever mye trening. Team Safe4U i sverige og endel ærlige unntak er det absolutt, men dette er erfarne folk som har skutt MYE.

 

CZ/tanf og P226 er de bra valgene (kjedelige?), her får du masse deler som gir latterlige avtrekk, topp double action som akkuratt holder mål, og singel action som de fleste open gutta nikker annerkjennende til. CZ + disse "originale delene" = billigste vinnervåpen i prod

 

Q5 match ser ut som noe de har laget for production optics og hypen rundt det.

 

Av de nevnte er SFP9 faktisk overaskende bra, men skal man virkelig dra på og vinne er det som sagt cz/tanf/ og lignende som gjelder.

 

Jeg gikk på squad bak "team walther" squad på l3 match nå, det var litt ymse å se, og jeg har ikke sett prod panger bli racka så mye på lenge.

 

Våpen er jo også endel følelser, men jeg hadde nok tatt en P226 over en walther any day om det er de 2 det står mellom.

 

Av glock /walther / hk, hadde jeg nok valgt HK sfp9, med glock på 2'e. Om du liker slike pistoler kan du dog gi arsenal strike one speed en kikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Fikk testet Q5 Match i dag - det kan fort bli kjøp! Flott avtrekk, flott ergonomi, og generellt et veldig lettskutt våpen. Jeg er vandt med Glock fra før, og dermed godt kjent med striker pistolenes avtrekk, men dette var virkelig så godt som en mellomting mellom striker og single action som man kommer. Litt langt opptak (dog ikke noe problem fra reset) men et lett og klart avtrekk.

 

Eneste aberet er jo prisen, 15 lapper for noe som i hendene føles nogenlunde som en Glock svir litt... Man får en veldig vakker Tanfo til samme prisen ;)

Link to comment
Share on other sites

Har testa Q5 selv og er enig med deg at prisen er litt i det stiveste laget. Men hvis man sammenligner Q5 mot en Glock 34 MOS som har blitt tunet med ettermarkeds deler så har man jo endt opp med ca samme pris. Eneste forskjellen er at Q5 fremdeles vil være godkjent for Production, som strengt tatt bare er en formalitet før at det skjer.

Men jeg fikk beskjed om at hvis der var noe tilbehør jeg trengte til våpenet så skulle jeg få en hyggelig pris. For jeg nevnte nemmelig det at jeg syntes prisen var litt for høy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Q5 er et veldig ålreit våpen, fint avtrekk, gode sikter og god ergonomi. På bane skyter jeg jevnt med q5 og STI targetmaster, så presisjonsmessig er det ingenting å utsette på den. Den har mye mindre følt rekyl enn PPQ 4". Eneste jeg har å utsette på den er at jeg synes den er alt for glatt å holde i, men det går sikkert an å fikse med noe skateboardtape. Hvis det er plast man vil ha er q5 et meget godt valg, men prisen er høy. Har walthere, men har hovedsakelig skutt Glock de siste årene og har likt plastikkpistoler godt, kjøpte nylig en Shadow 2 som koster det samme som Q5, for meg var det et godt valg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...