Jump to content

Priser på Luger


colt1914

Recommended Posts

Er enig om at de har bommet totalt her.

Kalle dette våpnet meget pent er etter hva jeg kan se av bildene en hinsides overdrivelse av den faktiske tilstanden.

Men har sett flere hårreisende prisinger fra denne forhandleren før så jeg er glad jeg ikke har denne som min leverandør av utstyr.

 

Men samtidig står en hver fritt til hvilken pris han ønsker og forlande for salgsvarene sine, men beskrivelsen burde være mere sannferdig.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke samme firma som en periode hadde 3 stk Thompson magasiner + magasintaske ute for salgs til 9 000,-?

Altså, det er jo ikke noe kriminelt rundt dette, og man kan jo selvsagt spørre om hvilken som helst pris.

 

Men jeg tror ikke at magasinene ble solgt, og jeg tror ikke at denne lugeren blir solgt.

 

Prisene og servicen i den bedriften der er jo generelt sett kjempebra, det kan jo være så enkelt som at de ikke har like mye erfaring med eldre militærvåpen og prissetting på disse som de har med våpen og utstyr av nyere årganger. :)

Link to comment
Share on other sites

De magasinene så jeg også og regnet med at det var en null mor mye i summen da 900.- ville være en fornuftig pris for disse.

Men når jeg kontaktet eieren av PV på telefon ble jeg opplyst om at 9000.- var en riktig pris for disse da de var veldig skjeldne. De hadde allerede solgt et sett av disse magasinene da de hadde 2 sett. Min plomberte TG fikk da isteden følge med en annen original taske og 5stk ubrukte originale 20 skudds magasiner som kom meg på 11oo.-

 

Etter det har jeg ikke handlet så mye som en tennhette hos PV.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke husker helt feil så er de Lugerne de har til salgs noe som selges for en kunde, så det er ikke butikken selv som setter de rimelig stive prisene.

Men klassifiseringen Meget pen kan jeg med den beste vilje ikke se at denne tilfredstiller :overrasket: og den beskrivelsen er jo deres.

Link to comment
Share on other sites

Det er sen Mauser produksjon med ikke tidsriktig magasin. Men pen er den jo forsåvidt, ikke fantastisk.. men ingen kan vel påstå at den ser herjet ut?

 

Overpriset er den riktignok, med ca 1500kr. En litt mer skjelden Luger i den tilstanden ville glatt vært verd 7000kr eller mer. Men byf lugere slik som denne er det mange av.

Link to comment
Share on other sites

Da må jeg bare si at vi har forskjellige virklighetsoppfattninger,

I min værden er denne velbrukt og sliten I overflatebehandlingen.

Hvordan den er mekanisk sier jo ikke bildene noe om. Men med den slitasjen på overflatebehandlingen så antar jeg at den er godt slitt, også mekanisk.

Link to comment
Share on other sites

Den er slitt der den "skal" være slitt, etter å ha vært i hylster. Rampen til bakre lenkestykke ser tilsynelatende fin ut og den er ikke reblånert.

Tilstanden ser ut til å være over middels bra synes jeg.. sleng med ett umodifisert hylster, så blir prisen også grei ;)

 

Men sånn generelt, så har ikke Luger prisene gått opp nevneverdig. De er samleobjekter "over there", men også der mettes markedet. Det ble produsert MANGE Lugere, derfor blir de mer skjeldne variantene dyre mens mer vanlige slik som den på Finn.no ikke er/blir like ettertraktet.

Tipper pris er satt etter litt googling på amerikanske sider.

Link to comment
Share on other sites

Hva kan en Artelleriluger med skulderstokk og 32skudds sneglehusmagasin være verdt? Orginal trekasse, redskap og brukermanualer for pistol og magasin følger med. Denne ble i sin tid bestilt av Sjahen av Iran(mange av de) gjennfunnet etter krigen og kom seg tilslutt til Norge. Ikke perserluger da disse vel har arabiske tegn, det har ikke denne.

Link to comment
Share on other sites

Flott Luger!

 

Vet ikke helt om jeg skal anslå verdi, jeg vet rett og slett ikke. Er stokk og magasin nummerlik med pistolen?

 

Skulle jeg slenge ut ett tall.. ville det blitt ca 30 000 for alt, men det blir mest synsing.

Men har da sett bort fra esken og manualene. Manualene ser litt for fine ut til å ikke være nyprint (kan såklart ta feil, håper det. Har noen nyprint av de manualene selv som ser helt lik ut).

Link to comment
Share on other sites

Er denne for salg ville jeg på det sterkeste anbefalt å ta kontakt med et auksjonshus eller en respektabel forhandler av samlervåpen i USA, som kan hjelpe med eksport/import. Man oppnår helt andre priser der og svak krone / sterk dollar hjelper også.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Er mye å sjekke.. Man kjøper ikke noe sånt med mindre man har lyst til å grave seg ned i detaljene.

 

Som Tor er inne på, vil den trolig være verd mer over dammen. Men koster å engasjere ett auksjonshus + eksportere, så man havner ikke på amerikansk nivå uansett.

Når jeg skrev 30k. så var det litt 'worst case'. Kan få mer her også, er noen Luger samlere med tosiffret antall i samlingen her til lands også ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Låner denne tråden litt.

Jeg har en luger som er komplett, skytbar men den har vert utsatt for gravrust og ser følgelig ut der etter. Ser ut som den er nummerlik , laget i 1915 av DWM.

Da denne sperrer for bedre egnet felt våpen, og jeg ikke ser for meg 10 starter i mil felt i år, (reserve våpen)må den ut.

Har ikke lyst og la den gå i spikeren, er det et marked for en slik?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...