Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Holder på å skal handle en Colt gold cup trophy som første handvåpen:-) Denne mangler sprinten som holder fast baksiktet. Noen som vet hvor man får tak i slikt?

 

Bruk en tange fra et HSS bor i riktig dimensjon. Helst bør hullet åpnes litt (nedover i sleiden, ikke oppover, der er det allerede tynt nok) slik at man kan installere en overdimensjonert splint. Originaldimensjonen har en lei tendens til å ryke.

 

Når du er i gang kan du likegodt bytte siktet i et Kensight erstatningssikte, det origianle Gold Cup siktet blir slarkete i siktebladet med tiden(vel og merke hvis du skyter, og ikke bare har pistolen liggende i troen om at navnet Colt gjør den til noe magisk).

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene. Tenker ikke bytte sikte med en gang og er vel ute etter en quick fix. Dvs skaffe noe som passer og få det på plass. Hva er evt. diameter på borr som bør brukes? Kan jo prøve seg frem sikkert men om noen vet så er jo det supert.

Angående coltens magiske egenskaper så så jeg ikke mye til den under prøveskyting iværtfall:-)

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene. Tenker ikke bytte sikte med en gang og er vel ute etter en quick fix. Dvs skaffe noe som passer og få det på plass. Hva er evt. diameter på borr som bør brukes? Kan jo prøve seg frem sikkert men om noen vet så er jo det supert.

Angående coltens magiske egenskaper så så jeg ikke mye til den under prøveskyting iværtfall:-)

 

Samme skjedde på min Colt, men jeg har "poor mans gold cup" og derfor accro isteden for Eliasson sikte, det greieste er å ta en litt oversize boraksel, kappe den til ønsket lengde og deretter pusse den ned til den passer perfekt (sett den i drillen og kjør den i smergelpapir til den passer), om du evt ikke skulle åpne hullet vil uansett en slik holde noe lenger enn den orginale rullepinnen. Jeg valgte å få åpnet hullet på min noe og fikk dette gjort av en bruker her inne.

Link to comment
Share on other sites

Et spm til:-). Fant ut at det fulgte med to fjærer. Satte i den lengste da det blir å skyte kjøoeammo her i starten. Tenkte å lade 200 grains blykuler etterpå. Er det da anbefalt å bytte til den lettere grønne fjæra? Brukerveiledningen anbefaler grønn fjær for semiwadcutterammo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei! Sitter og dagdrømmer litt om en baby 1911 for tia, og har falt veldig for Para-Ordnance Warthog! Problemet er da att jeg ikke kjenner til noen med denne pistolen, og vet heller ikke om noen som selger..

 

Hva tenker dere om disse? Noen erfaringer, eventuelt noen som vil selge?

 

Jeg synes nå du skal gå for Bel Air Kimber'n jeg da. Chevy-farge, chrom og akkurat så knøttliten som du vil ha den.

Eller ser jeg deg vel på søndagen med en tyrker i ene handa, tyrkerflaske i den andre og arm-i-arm med en innflyttet tyrker.... :lol::lol:

;-)

Link to comment
Share on other sites

Kimber Bel Air er snasen som fy.

 

Jeg hadde ellers med min Trojan på banen i går. Fantastisk pistol å skyte med; jeg plukket stål på 25 meter uten problemer (for dem som har sett videoene fra Farris Challenge og Oil County Challenge, vet dere hvor store problemer jeg har med det til vanlig...).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Colt_kniv.JPG

Litt OT kanskje, men så barnslig som jeg er så kjøpte jeg en kniv med Colt logo:

"Gutterommet" blir aldri fult nok med leker. Jeg kjøpte denne "Colt-Bowie" fra Kniveksperten.no, billig eller billig???

Litt skuffet over tilpasningen i skjefte, hornet minner lite om stolt håndverk, men hva kan man vente fra Kina til kr.595,- +frakt.

Hva skal jeg bruke kniven til, stor og tung, aner ikke :crazy: Jeg har noen Winchester-kniver også med logo. Gøy når man har en Winchester mod.94.

Jeg venter på at en tilsvarende Bowie med Win./logo når den kommer inn for salg. En kan alltids hogge ved med dem til kaffebålet.

Harryfaktoren på laderommet gikk opp ett hakk i det minste. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har bestillt eitt trigger kit frå brownells i dag. Ca 1,568kg avtrekksvekt og ny hammer og sear ferdig polerte. Kan jo bli interessant korleis det virker.

Sånn den er no så er den ikkje i nærheten av para'en min som har vært hos "Bakaren"

 

Har montert C&S 1911Ultra Light Trigger Pull Kit på STI'en min(Trojan 6" 9mm)

Gjorde ein stor forskjell i forhold til orginalt. Nå gjenstår prøving og trening før sesongen begynne fø fullt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Er det noen som selger nye rock Island armory "rock" 1911 pistoler i Norge? 

 

Har vært utplassert på børsemaker verksted en god stund nå og har håndtert en del 1911 (og en kongsberg 1914) dette har resultert i at jeg "må ha" en 1911... Synes ria pistolene ser greie ut som første egne pistol (har skutt en god del med .22, .32 wadcutter, 9mm og .45 long colt så kruttvåpen er for all del ikke fremmed for meg)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For meg så er det bare noe med det historiske med 1911 plattformen, jeg er storfan av 1911, og da også .45acp kaliber. Jeg vurderer ikke 9mm til en 1911, kun den orginale .45acp kalibern

dette forde jeg vil ha det så historisk korrekt som mulig. (selv om min 1911 er produsert seint på 1990 tallet tidlig 2000,vi er vel alle litt hyklere :P )

Jeg har en gammal Tanfoglio 1911 Custom som jeg bruker til Milfelt og diverse, havner aldri øverst på lista forde skyttern er ikke bedre enn våpenet ennå. Men du å MORRO det er med 1911.

Størrelsen, grepet, følelsen, jeg skjønner hvorfor mange elsker denne 1911 plattforma. En over 100 år gammel plattform som ennå er aktuell, det må bety at noe bare funker, noe ble gjort riktig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaring med å upgradere magasinutløyseren til SW1911 med RO CO grepsplater? Jeg har problemer med å nå frem til den orignale magasinutøyseren med tommelen og tenker å montere en slik:  WILSON COMBAT 1911 OVERSIZED MAGAZINE RELEASE   Men vet ikke om den passer med grepsplatene da disse er litt "tjukkere" en på andre 1911'er.

 

Litt bilder for å illustrere:

IMG_20170401_174618.jpg.711534746f876ea3cf56b7eaaad900a1.jpg

 

IMG_20170401_172822.jpg.11c3091c78100081a7c3cd0b85c3c2a1.jpg

 

Noen som vet? :)

 

 

Edited by Jaukim
Link to comment
Share on other sites

Som Lille Arne sier.: rundfil på grepet for å lage en forsenkning kan være det som passer deg.

Du kan også teste lutt forskjellige grepsplater. Selv bruker jeg de tynne grepsplatene med griptape fra Techwell selv om jeg ikke har små hender. Gir veldig stødig grep og muligheten til å klemme riktig hardt i pistolen.

Testet extendef mag release tidligere men de ble fort plukket av igjen etter noen ufrivillige mag dropp.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg hadde bare lengre knapp på min 1911, ikke noe knapp, jeg har korte fingre = må "vippe" pistolen for å rekke mag utløser. Hadde paddel på STI Edge.

Du kan kjøpe et sett med forskjellige grader av lett magutløser fjær å eksperimentere hva som passer deg.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar :) ser ut som at jeg må eksperimentere litt ja. Extendeg mag release blir dyrt vist jeg ikke kan bruke den.

Vil helst unngå å file i grepsplatene, så kanskje jeg bestiller nye tynnere plater.

Kan teste ut forskjellige fjærer og .

Link to comment
Share on other sites

De grepsplatene du har er lett å få solgt til en grei pris. Jeg kjøpte de tynneste glatte alumagrip platene, du må da kjøpe korte fester og skruer samt tilhørende "bit" for å skru disse i pistolen. Hadde på ekte skateboard tape, uslitelig, beregnet til å stå å hoppe på å gjøre triks mv.

Link to comment
Share on other sites

Finnes det noen her som har erfaring med å få utført avtrekksjobb på 1911 hos børsemakeren til XXL Sandvika? Skulle gjerne ha lettet avtrekket litt pluss fjernet ørlite kryp, og da hadde det vært kjekt å bare kunne levere pistolen over disk, i stedet for å måtte sende den til Haugesund.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var ein grei video om saken ja :)

Da ser det ut som eg må slipe ja. Trur eg heller prøver meg på magpul sine grepsplater som razumny anbefaler lengre opp til å begynne med.

Nokon som veit om eg trenger nye skruer til magpul sine grepsplater?

Edited by Jaukim
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hadde gleden av å prøve denne på en trening i fjor.Remingtonprodusert 1911.Fiiiin å se på og en nytelse å skyte med.Samme karen hadde også en luger,tror jeg må fiske litt å se om jeg får prøvd den også.:D

IMG_20160702_184353.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

STI Targetmaster er en utmerket feltpistol hvis den fungerer. STI rett fra fabrikken må ses på som halvfabrikata. Men etter noen omganger hos en topp børsemaker som f.eks. Bakern, er det utmerkede våpen.

Når du spør om hvilket hylster du bør kjøpe, er jeg absolutt tilhenger av den typen du ser i den linken jeg legger ved. En av grunnene er at denne typen ikke "polerer" kornet hver gang du tar opp pistolen. Kornet bør som kjent være svart, og hylster som fjerner sotingen liker jeg ikke. Denne typen hylster er også meget anvendelig om du vil prøve PPC eller dynamisk. Av magasiner, bruker du vel de som følger med evt kompletterer med flere av samme type.

https://borselars.no/rekvisita/pistol-skyting/hylster/riwal-rig-colt-1911-rigth

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...