Jump to content

Hvor kjøper dere slitedeler til glock?


jeaant

Recommended Posts

Nå har Midway Norge gått over til Brownells og i den forbindelse forsvant alle orginaldelene til glock.

Dvs ikke på norsk side selvom dem er på den amerikanske.

Så da lurte jeg på andre kilder til slitedeler som rekylfjærer, tennstifter, andre fjærer og smådeler?

Ute etter til Glock 34,19,og 41 gen4. Vet at 34/41 deler mye innmat med 17/21.

Har Safety og security service f.eks? (Har ikke spurt.)

Men ser ut som dem har en del Midway Norge ikke hadde også. Blant annet riflemag over 10 skudd. (Gjenstår å se om jeg får dem så er vel ikke 100% sikker før det).

Forslag tas imot med takk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet er vel også hvor mye som pleier å ryke på en glock? Jeg har skaffet meg rekylfjær og slagfjær til 34 men det til 19 og 41 har ikke vært på lager på midwaynorge etter at de kom i hus. (ganske nylig) Har også en trigger spring som vel er univerasal for alle G. Lurer også på om det med å skifte rekylfjær etter 5k skudd er reelt eller for å selge deler.

Jevnaker agentur sier de ikke fører andre deler til min HK usp enn magasin fordi ingen spør etter det og levetiden skal være 20-30K skudd.

Link to comment
Share on other sites

S&SS har deler i og med at de importerer Glock til Norge.

Intersport "Bogstadveien" skaffer deler fra S&SS på få dager.

PI Jacobsen skaffer også det meste til Glock, noe sikkert de fleste som selger Glock også gjør...

PI skaffer også tredjepartsdeler fra forskjellige leverandører.

 

Men når det gjelder behovet for slitedeler så ser jeg ikke helt det store behovet...

Jeg har en G17 gen3 som har rundet 13000 skudd uten behov for å bytte en eneste del.

Jeg hadde en G17 gen2/3 hybrid som tjenestevåpen og den rundet over 30000 skudd før pipa ble så rom at jeg fikk skyteforbud på den, det eneste som ble byttet mens jeg hadde den var rekylfjæra som var av gammel type.

Har også en G20 gen2/3 hybrid som har gått ukjent mange tusen skudd og den trenger nå ei ny rekylfjær til den nette sum av 95 kroner...

G36 gen4'en min er såpass ny at den er omtrent ikke brukt, max 2-3000 forløpig.

Så der er det ikke tegn til slitasje, den er snart innskutt :-)

Link to comment
Share on other sites

Den nye HK importøren som har tatt over for Jevnaker agentur, kommer til å satse på ha noe slite deler. PI skaffet nok som alle andre via Midway... eller Brownells USA....

 

Egentlig, slår det meg, så tregner vi et Europeisk skyttervarehus av den typen. Frankonia i tyskland er vet nærmeste. Men der er også fokuset på alt annet en våpen. Viktigere å selge siste mote i Jaktklær en børser liksom.

Link to comment
Share on other sites

Den nye HK importøren som har tatt over for Jevnaker agentur, kommer til å satse på ha noe slite deler. PI skaffet nok som alle andre via Midway... eller Brownells USA....

 

PI skyter jo selv en del Glock så han har en del alternative kilder til tredjeparts deler og kjekt å ha stæsj :-)

Link to comment
Share on other sites

Handlet Glockdeler fra dae.se har det meste i lager da de har hand om importen til Sverige. Byttet min rekylfjær etter ca 10k skudd etter anbefaling fra dem. De mener4-5k skudd ikke noe mere før bytte. Nå har ikke jeg målt noe som helst, men jeg merker at den gamle er slappere når sleiden dras bakover.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...