Jump to content

Think! - Feinwerkbau AW93 Light


Think!

Recommended Posts

Pga smerter etter trening mandag har jeg ikke gjort en dritt utover ut tøyning og oppmyknings øvelser, badstu igår hjalp ikke.

 

Skjøt en pakke idag, å på den 9 serien så satt denne :

 

4juni14s1_zps942769a7.jpg

 

Den 10'ende serien ble ikke fullt så bra:

 

4juni14s2_zps77db62c7.jpg

 

Det ble litt prat etter skytingen av typen min pistol er bedre enn din, jeg måtte demonstrere hvor enkelt den er å pusse og smøre opp.

Link to comment
Share on other sites

JEG KLARTE DET, avtrekket har endelig trykkpunkt og sikkert inngrep ved sear. Jeg holdt på i 3 t igår, måtte hvile noen ganger for å "kjøle" hjernen. Om ikke en god natt så har jeg sovet i alle fall, spist frokost samtidig som jeg stilte avtrekk, var innom alle skruer idag, å endelig satt den.

Link to comment
Share on other sites

Syklet 1t15min så hadde ikke tenkt å dra å skyte, men så ble det snakk om skyting på facebook så dermed dro jeg å åpnet, men ingen andre kom.

 

Skjøt 5 serier med .22, her er første serie med nytt avtrekk:

 

7juni14s1_zpsae903f7b.jpg

 

Andre serie:

 

7juni14s2_zpsac53c6d9.jpg

 

og 5 og siste serie:

 

7juni14ss_zpseee7ae73.jpg

 

Tørket av og oljet opp pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært på hurtigstevne i, og jeg mener i, Drammen, utrulig med utebane i et boligfelt men flott anlegg og byggningsmasse. Ingen våpenproblem, lærte kjapt å tolke elektronisk skive, flott å slippe å gå frem og tilbake. Fikk 464 poeng, utfra husken hadde jeg 4 bom, gledelig at jeg tidvis hadde flere skudd i 10'erne, på 6 sekunder hadde jeg 3 tiere i en serie. Men så var det de dere nappene, de må bort før opprykk, opprykkskravet er 500 poeng. Jeg valgte rett bil å kjøre med, 2 av de som gosser seg slo meg så det hadde vært uutholdelig i den bilen.

 

Tanken er at pistolen skal få gå 300+ skudd før jeg tørker og oljer, bare som en test.

Link to comment
Share on other sites

Uten å ha gjort noe hadde jeg vondt som f.. i kne, men 1,5 t dagsøvn og noen gram indrefilet så var konsentrasjonen på topp. Satt i ny skive å skjøt 25 skudd med Feinwerkbau, det så slik ut:

 

12juni14s1_zps7e074467.jpg

 

12juni14s2_zps18fed3d2.jpg

 

12juni14s3_zps932c0615.jpg

 

12juni14s4_zps561c7a82.jpg

 

12juni14s5_zps81c7ed61.jpg

 

Pistolen har vært lånt ut 100 skudd, han rapporterte ikke om noen feil, så idag har den gått 125 skudd + 65 skudd fra hurtigstevne = 190 skudd inn i "torturtesten". Lørdag er det metall siluett klubbstevne og søndag er det feltstevne så den vil raskt oppnå målet på 300 + skudd uten puss og olje.

Link to comment
Share on other sites

I formiddag var jeg på første metallsilhuett stevne, klubbstevne. Det var skyting som passer for eldre og uføre som hater liggende skyting. Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde andre plass, men så dukket det opp en slenger, resultatliste foreligger ikke ennå men er litt spent.

 

Da jeg kom hjem pakket jeg skytebagen for "prøve NM" i Hokksund i morgen. Som lyn fra klar himmel slo det meg at jeg hadde brukt 1360 gram vekta da jeg stilte avtrekket. Så jeg fant frem skrutrekker, pistolen og freste ned i hula å brukte 1000 gram vekta. Enkelt å justere vekta ned. Jeg er helt sikker på at jeg hadde vunnet dagens metallsilhuett stevne med riktig avtrekk 8) Ikke tvil om at en begynner å bli gammel å surrete.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi vært på feltstevne i Hokksund, "Prøve NM". Det gikk lenge strålende til meg å være, men jeg tapte særlig på hurtig og liggende.

 

Våpenet har nå gått 290 skudd uten puss eller olje, den skal brukes i morgen også, da avblåses "torturtesten" og våpenet får puss og olje. Da skal den være klar for felt stevne Nedre Eiker neste søndag.

 

Jeg var sliten i øynene etter full dag i strålende solskinn, neste stevne skal jeg skifte klassene til mer solbrille glass.

Link to comment
Share on other sites

Vært på utebanen, skjøt 100 skudd uten problemer, dermed har pistolen gått 390 skudd uten problem, og dermed har den bestått "torturtesten". Skjøt mye på små stål så det ble ikke mye gåing.

 

Gitt pistolen puss og olje, så nå er det normal drift fremover med å tørke dritt etter hver skyting og lett olje.

Link to comment
Share on other sites

Endelig foreligger resultatliste fra feltstevne 15. juni - Hokksund.

 

Jeg er strålende fornøyd med 92 poeng av 101 oppnådde poeng = 91%. Det var mulig å oppnå 103 poeng, altså ingen fylte, noe som igjen betyr ganske vanskelig løype.

 

De eneste bommene som irriterer meg var liggende skyting, på ca 7 meter var det en liten stålplate på ca 5x5 cm, som vippet frem 2 "vanlige" feltfigurer, jeg bommet på begge feltfigurene. Dagen før hadde jeg skutt metallsihuett på samme avstand men langt mindre mål.

Link to comment
Share on other sites

Skutt feltstevne ved Nedre Eiker pistolklubb - Kalvedokk. Det gikk lenge tålelig bra til meg å være, men så på standplass 7 (tror jeg) tapte jeg 10 poeng, hadde bare 1 treff i en skive. Liggende fylte jeg, det har ikke skjedd tidligere tror jeg, det var 6 skiver hvorav 4 på langholdet på 42 meter. På siste standplass var det usikkert om jeg ledet over en som har det som sin livsoppgave å komme før meg. Jeg valgte å skyte ærlig, dvs beskyte alle mål, feig som han er så valgte han å skyte taktisk, han hoppet over 4 småskiver. Dermed slo han meg med 4 poeng iflg vår hoderegning. Bra vi ikke kjørte i samme bil.

 

Lånt pistolen til ungdom. Ingen problemer. Tørket rent og oljet på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Resultatliste feltstevne Nedre Eiker - Kalvedokk 22. juni 2014

 

Da ble det 3 plass i "klubbmesterskapet", 91 poeng. Han som var "feig" å bare skjøt feltfigur på siste standplass og ikke "frimerkene" vant med 94 poeng. Ikke bare slo han meg men også klubbens målestokk som fikk 93 poeng.

 

Det var nok en vanskelig løype, max oppnåelig var 116 poeng, max oppnådd var 112 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Vært å skutt idag siden jeg måtte ha vakt. Jeg hopper over første serie :oops: men som dere ser så er det absolutt forbedring på skytingen idag kontra for 3 uker siden.

 

I skyteorden:

 

25juni14s1_zps6e662b77.jpg

 

25juni14s2_zpsa5b9a7c4.jpg

 

25juni14s3_zps23d198b3.jpg

 

25juni14s4_zps2e31a782.jpg

 

25juni14s5_zpscfffeb3d.jpg

 

25juni14s6_zps91f1cd31.jpg

 

25juni14s7_zps5a68b5d2.jpg

 

Sånn, best å pakke bort før presisjonen blir borte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det har vært et lengre fravær fra forum og skyting pga flyttelass kjøring til Finnmark. Skjøt først med Sig'en men da var jeg helt ferdig. Tabben var at jeg ikke ville vente 2,5 t i stekende solskinn på ferga i Strømstad, å dermed gikk jeg til sentrum. Måtte jo ta en sightseeing av fjordline sin nye båt, bedre enn colorline. Men i allefall var dagens kjørelengde oppbrukt og da jeg skulle skyte .22 var jeg helt skjelven, så jeg måtte slite for denne serien

 

20juli14s8_zpsfa11e9b5.jpg

 

Så ikke noen hensikt å fortsette skytingen så det ble med den ene .22 serien.

Link to comment
Share on other sites

Under dagens NM finfelt klarte jeg 69 poeng (av 102 poeng mulig). Våpenet funket som det skulle, føreren begynte å bomme alt på første standplass. Men jeg var ikke alene om å bomme, årets NM har vistnok aldri hatt så få som klarte å fylle løypa.

 

Handlet våpenpusss middel til UL vaskeren hos børselars.

 

Avklart at dersom jeg kjøper Morini så skal han stille inn avtrekket slik at det blir så rent som han stillte Pardini GT9 igår.

Link to comment
Share on other sites

Åpna hula for skyting for de med eget våpen og ammo, vi var bare 2 stk.

 

Våpenet var pusset etter sist skyting. Brukte noen serier på å innskyte meg selv. Fikk til disse seriene som nr 13 og 14.

 

31juli14s1_zps8d5f94c2.jpg

 

31juli14s2_zpsbd19b0a1.jpg

 

Så det er håp om forbedring. Etter serie 16 fant jeg ut at det bare var å pakke sammen.

 

Våpenet har fått stor puss uten å fjerne utdrager eller tennstempel (fant forøvrig vedlagt en dor til å banke ut roll pinnen som holder denne på plass).

 

Bestemt meg for bare å trene med 1 våpen pr trening, så nå er Sig P210 pakket ned for neste mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Fått tilbake vektsettet jeg kjøpte av Børselars under NM på Elverum. Smurt sear og "krok" som holder hane, det hadde mye å si for avtrekksvekt. Justert avtrekket ved å gjøre det skarpere = mer definert punkt for slipp og mindre slep. Justerte først feil vei men det var enkelt å rette opp. Skal skyte noen treninger med dette men tror ikke det blir nødvendig med mer justering av avtrekket.

 

Vanlig puss og oljing.

Link to comment
Share on other sites

Yes, da har jeg avtrekk som det skal være. Det fikk også godkjent stempel av Walther SSP skytter. Jeg trengte noen serier på å skyte meg inn, serie 8 og 10 utgjorde 2 x 10'er og 2 x 9'er + en slenger. Etter serie 15 fant jeg ut at det bare var å pakke sammen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så jo at han Walther SSP skytteren fikk litt flakkende blikk da han prøvde mitt avtrekk igår. Å ganske riktig, idag satt han seg til i hula med instruksjonsboka, div skrutrekkere og avtrekkslodd. Han påstod at det var først nå han justerte avtrekket, men jeg minte han på at han holdt på med det samme forrige sesong og før årets NM. Igjen flakker blikket, han mumler, justerer, veier og spør om råd og min mening. Jeg prøvde å villede han så godt jeg kunne, men dessverre har han nå fått samme avtrekk som jeg har på min. Jeg prøvde å psyke han ut med at han følte presset fra konkurransen i klubben, han slo tilbake med at han fortsatt skjøt bedre enn oss igår. Ved dagens prøveskyting av 10 skudd hevdet han at 5 av skuddene ble dekket av ytterste ledd på lillefinger, selvfølgelig uten noen vitner.

 

Det er nesten så jeg vurderer å drite i NNM i felt og tar et stevne her om vell en uke.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vært å skutt idag men måtte bare innse nederlaget. Det har blitt for mye og smertene som følger gjør at jeg ikke får sove og døgnet snus nesten på hode. Så nå har jeg tatt kjemikaliene så tidlig at jeg i morgen har nødvendig døgnrytme. Målet er å snakke om skjorte for Tana og Nesseby Pistolklubb hos vår lokale dealer.

Link to comment
Share on other sites

Det ble bråstopp på skytingen, det ble for mye aktivitet.

 

På privaten har det ordnet seg med samværsavtale, kjerringa var ikke direkte medgjørlig men tonen var stikk motsatt av forrige møte i juni. Da var det ikke måte på hvor dårlig far jeg var og hvor lite barna ville ha med meg å gjøre, hun må ha gått på noe terapi eller samtalegruppe greier i mellomtiden. Poenget er at operasjon flytting til Tana (mine foreldre) og deretter Nesseby (hus jeg skal leie mangler kjøkken) kan starte. Jeg har jo siden forrige flyttelass i juli pakket, ryddet og ordnet litt hver dag, så i prinsippet er flyttelasset klar for å pakkes i bilen. Men bilen trenger garantiarbeider på panser og service før turen kan starte nordover. Så pakking av bilen kan ikke starte før fredag ettermiddag.

 

Dermed ryker NNM på Finnsnes, men det er hurtigstevne lørdag i Hokksund og søndag i Drammen. Dette blir siste stevne for sesongen i sør-norge tror jeg.

 

Jeg er medlem i Tana og Nesseby Pistolklubb som fikk laget flott logo i vinter, men klubbskjorter har de ikke. Så i lukket Facebook gruppe har jeg utnevnt meg selv som skjorte minister. Jeg er i sluttfasen med utredningen å klar for å oversende denne til styret for forankring i organisasjonen (store forhold 8) ). Denne håper jeg de gir klarsignal for, skjorten er av sportstypen, holdbar og behagelig å ha på varmen, enkel og trekke over flece på kalde dager. Dersom klubben bare klarer å skrape sammen 25 skjorter så blir prisen kr 390 pr stk + felles frakt (prisen inkl individuelt navn på brystet). profilogpremier.mamutweb.com

 

3420-Wimbledon-3202_zps1c4dc620.jpg

 

Valgte en lys farve men ikke hvit, mørke skjorter er varme å ha på, flere skytebaner mangler skygge.

Link to comment
Share on other sites

Da har Feinwerkbauen vært å luftet seg, jeg skjøt bare 35 skudd. Jobb kollega skjøt rundt 100 skudd, det var han vell unt fordi jeg fikk en halvflaske Braastad VSOP i våpenleie :lol:

 

Ikke noen problemer.

 

I allefall søndag skal pistolen på hurtigstevne i Drammen. Det er snakk om hurtigstevne i Hokksund på Lørdag med jeg skal egentlig pakke bilen.

Link to comment
Share on other sites

I Hokksund var det forhåndspåmelding, det viste vi om, men vi dro dit på lykke og fromme. Men der var det fullt og venteliste, de kunne love plass om 6 timer, det gidda ikke vi å vente på så det ble bomtur.

 

Jeg var første påmeldte på dagens hurtigstevne i Drammen, dermed fikk jeg bane 1. Dette var mitt andre hurtigstevne, sist hadde jeg 464 poeng og 4 bom. Idag hadde jeg 477 poeng og 1 skudd med poengsum 0,0 = hårfin bom. I 4 av seriene var jeg ikke innom 10'ern. "Samlingen" var opp til høyre = møter rekylen eller endrer hvor hardt jeg holder. Målet var opprykk, men opprykkskravet er 500 poeng, så det gikk ikke. Til mitt forsvar kan jeg si at jeg har pakket bilen, vondt i bl.a skulderen så jeg er litt skjelven. Starter nordover i morgen tidlig.

 

Jeg kan fint venne meg til å skyte på elektroniske skiver. Men det forutsetter jo disiplin blant brukerne, nytter ikke å tillate "bump fire" av fulle magasin, det vil gå for hardt utover banemateriell.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I går skjøt jeg med Sig'en og det begynte helt greit men etterhvert ble det rykk og napp. Selv om siktebilde var utmerket og uten skjelving mv så nappet jeg avtrekket. Dette irriterte meg så grundig at Sig'en ble lagt i opplag for en tid fremover.

 

Så Feinwerkbau'en ble rotet frem, det begynte bra men skyteforholdene var ikke ideelle, støtvis vind som rugget på kroppen (stort vindfang :lol: ) . Det gikk faktisk så bra at jeg måtte flytte fra 15 meter avstand til ca 22 meter for at det skulle være noe utfordring å skyte på duelltre. Idet jeg pakket opp patroneske nr 2 kom regnet så jeg flyktet.

 

27 september kommer eldste gutten på høstferie/samvær, dermed går jeg glipp av årets siste feltstevne i nærområdet (bare 35 mil unna hver vei til Alta). Mulig jeg kan delta 28 september på militærfelt, da kan gutten besøke sine tremenninger på halvveien, men det blir likefullt langt. Dette får vi løse på sparket.

 

Så er det et stevne i hhv oktober og november i Vardø og Vadsø, Standardpistol og VM fin (5 og 6F), så da må jeg sette meg inne i hva skyteprogrammet er her, aldri skutt dette før.

Link to comment
Share on other sites

Skjøt 25 skudd med Feinwerkbau idag, etter Sig'en, det var så lett at det var kjedelig. Det er stor forskjell å skyte matchpistol og 9 mm.

 

I januar fikk jeg ikke på meg håndverker buksa jeg i årevis har brukt til dynamisk skyting, så de to matchene jeg skjøt i januar måtte gjennomføres i jeans. Men idag har jeg skiftet over til vinterdekk, å da passet det å prøve bukse med kneputer, å den buksa passet helt fint. (værmelderne har truet med vinterdekk og sommer dekk var veldig slitte, så dermed ble det piggfrie dekk idag).

Link to comment
Share on other sites

Vært å skutt idag også, ble bare 25 skudd før regnet kom. Kjedelig, det sier pling omtrent hver gang på den lille vippe blinken på 15 meters hold. Altfor lett med matchpistol.

 

(gammelt bilde)

DSC_0052_zps8f34d0a0.jpg

 

Jeg har tatt opp problemet med godseier, og fått klarsignal for utvidelse av skyteavstand, men blinkene må stå der de er og med samme skyterettning. Så nå skal jeg sage ned noen småtrær og busker, brenne bråte i nedslagsfeltet (store forhold) for tomhylser = det blir lett å finne igjen tomhylser fremfor å lete i lyngen.

 

Eldre nabodame kommer denne helga å blir over helga/uka, så godseier har stengt baneanlegget.

Link to comment
Share on other sites

Det drar seg til på privaten, bolig i Horten er solgt, rørlegger har vært i nyhuset og i morgen er det "dugnad" med kjøkkenmontering. Vært idag å sett på møbler, hvite- og brunevarer samt stukket innom eneste Skikkelige våpenbutikk i Øst-Finnmark (som jeg kjenner til i hvertfall), Kaliber.cc.. Halve butikken var riktig nok musikkutstyr, resten var våpen og jakt relatert.

 

Byen bak gardinene (=Vadsø) stenger kl 16, med unntak av kaliber.cc, de vinket meg inn 16:15 selv om åpningstiden utløp kl 16. Jeg kjøpte inn dette for testing

 

selvlappendemaringl_zps51393bcf.jpg

 

Prisen var kr 275,-.

 

Så kjøpte jeg inn løsning på at det var kjedelig å skyte stålmål på 15 meter. Dette burde være en grei utfordring på 15 meter, legg merke til 20-kroningen.

 

10luftblink_zps764eb581.jpg

 

Å hver gang kan jeg tenke på Nedre Eiker og feltstevne der som medførte mye skriverier om utfordringene i feltløyper, var det for vanskelig eller var det en passende utfordring og ikke noe å sutre over. Slike problemstillinger stiller enn ovenfor valget å være "ærlig"å beskyte alle mål, eller innse sine begrensninger å bare skyte de "lette" målene. Selv valgte jeg det første, beskyte alle, og tapte med det ovenfor "klubbkamerat".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Å roen senker seg atter over gården Kjos, satt sønnen min på flyet sørover idag.

 

På våpenfronten har det skjedd minimalt, men igår var det jakt og pistolskyting på programmet.

 

Jaktdelen ble utført med 1,5 timers tur i nedoverbakke, så ikke noe ryper så måtte ta 3 prøveskudd i lufta. Franchi 48 AL var for anledningen bygget om, fjæra som klemmer om en bronseforing var fjernet og det var kun fortre som klemte på denne bronseforingen. Så våpenet funket utmerket med dette oppsettet, men sparker som en hest. Sønnen ville ikke prøve og klandrer han ikke for det. Det blir neppe noe mer jakt på meg i år, vi så ikke en eneste rype enda det var bra terreng tidligere. 2 søringer med hund som er her årlig fikk bare 15 ryper, i fjor fikk de 42 stk. Så det er ikke noe kronår i år enda så fin vår/sommer det var. Nå skal beina mine ikke belastes med noe før jeg er etablert i nyhuset.

 

Så var det prøving av SIG P210 og Feinwerkbau AW93 Light, han skjøt bedre enn meg :winke1:

 

Tirsdag starter organisert inneskyting.

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg igang som medlem av Tana og Nesseby Pistolklubb, første organiserte trening. Å når jeg sier organisert så mener jeg organisert, vi skjøt standard pistol programmet, med kommandoer og full pakke. Aldri skutt programmet, beste poengsum var 47, og på 20 sekunder hadde jeg 46 poeng. Utfra husken var dårligste 23 poeng, så det var veldig ujevn skyting. Ofte høyt til høyre, jeg møter rekylen evt klemmer om skjefte idet skuddet går.

 

På terminlista gjenstår 2 standard pistol skytinger, mitt våpen er skutt inn midt i og har byttet fremsikte for å få til dette. Etter dagens skyting justerte jeg siktene til rullende, gikk tom for klikk, den eneste prøveskudd runden jeg tok så var jeg midt i. Men jeg skal bytte fremsikte til det originale og skyte inn pistolen på nytt. Det hadde kanskje ikke vært så dumt med fremsikte som er midt i mellom max (det som er på min) og min (originalt). Walther SSP hadde kanskje ikke vært så dumt. Jeg har brukt futteral til å frakte våpenet i, nå tar jeg i bruk kofferten igjen da får jeg med verktøy mv.

 

Får trolig nøkkelkort på neste trening, litt opplæring i ventilasjonsanlegg og lyssetting, så kan jeg trene hver dag etter skoletid.

 

Vedr lyssetting så har klubben en merkverdighet, de vil ha det "mørkt" på standplass, så de skrur av lysene på standplass. Det er lyst og fint på skivene. Men merksnodig var det. Jeg vet i alle fall at enn skyter/sikter forskjellig på skiver som står lyst/mørkt, trolig gjelder det også sikter som er lyssatt/mørke.

 

På privaten er oppvaskmaskin montert idag og jeg har handlet byggevarer og renholdsprodukter. I morgen kjøper jeg inn material, skal klargjøre garasjen for vedlagring. Så oppladningen til dagens skyting og første standardpistol stevne 19 oktober er ikke den beste. Årets siste stevne er 16 november, da må jeg være ferdig med flyttejobb for lenge siden. Det er elgjakta som er den største korken i systemet, elektrikerne har ferie, resten av "sommeren" er det laksefiske og multer, så det er ikke mye de får gjort i den lyse årstid.

 

Som vanlig har pistolen vært feilfri.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg skiftet til originalt korn, å bra var det, sett skruen var løsnet og fremsikte var løst. Når jeg får pakket ut våpentingene mine så skal jeg ha på ørlite blå locktite. Flyttet inn i den originale våpenkofferten og tatt i bruk kammerflagg, så da skulle alt være i orden til neste stevne. Neste trening så blir det nødvendig med ny innskyting.

 

Glemte å nevne at det var flere enn meg med helseproblem på treningen. Men hans problemer var borte etter en healer seanse på forrige julebord. Det hele ble beskrevet så inngående og intenst at det må ha vært et vekkelsesmøte med håndpåleggelse. Så årets julebord kan bli en heftig affære for en som er utmeldt av statskirka.

Link to comment
Share on other sites

Skytetreningen var flyttet til idag pga teater forestilling i etasjen under skytebanen. Idag var det VM skyting på programmet, på press (6 x 5 minutter) klarte jeg en 45 runde og på duelldelen (7 sekunder borte, 3 sekunder fremme) klarte jeg 2 x 46 poeng. Til helga er det stevne i Vardø, både Standard og VM skal skytes da, det blir mine første stevner i programmene og har bare trent på dem en gang hver. Det går som det går

 

Brukte bare 2 prøverunder på å innskyte våpenet. Jeg har bestemt meg for å kjøpe mellomkornet. Da kan jeg skyte rullende på press og midt i på duell, skulle være enkelt å telle antall knepp. På press må jeg skyte med et øye lukket, på duell skyter jeg med begge øyne åpne som jeg er vant til fra dynamisk.

 

Ingen problemer med våpenet, tørket rent og oljet. Prøveskuddene blir testskyting for funksjon etter puss.

 

Jeg synes det er bra med strikt regime med kommandoer mv, enn trenger ikke å stresse, bare konsentrere seg og gjøre sitt beste. Synes allerede at det er forbedring på skytingen.

 

Det er et konkurranse element hver runde, de driver med noe svenske greier, X skyting. Enn skal gjette hvor mange poeng en skyter på runden. Den som kommer nærmest får X, den som får siste X (idag meg 8) ), flest X og høyest poeng på en runde vinner. Antall X gjennom sesongen blir også telt og en mester blir kåret. Det er flere regler som jeg ikke har fått med meg.

 

Vært å hentet kjøpetillatelser. Skal kjøpe Beretta 692, men søker også på håndvåpen i samme slengen. Først og fremst ny match våpen (Morini eller Walther SSP pga byttbart sikte). Fantaserer om 6" 1911, men så var det det dere med vekt, så pardini GT 9 er nok et bedre alternativ for eldre og uføre.

 

Idet jeg skulle dra på skyting kom parabolmannen, så nå har jeg både internet og TV i huset. Elgjakta er over idag, så nå må elektriker møte opp snart slik at kjøkken prosjektet kommer videre.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært på stevne i Vardø, skjøt for Horten og Omegn Pistolklubb, dermed skulle klubbmester tittel - standardprogram være sikret.

 

Dårlig oppladning, kanskje sovet 1,5 timer på morrakvisten, hadde glemt pustemaskin. Sjekka værmeldingen igår, det så ut til å bli en spennende tur med piggfrie vinterdekk, men stabilitetskontrollen var taus idag.

 

Klarte 503 poeng, skjøt på første laget, det var nok et lag etter at jeg dro, så jeg vet ikke plassering, men jeg hadde klart beste poengsum på laget. Nå må jeg sette meg inn i regler for klasse og opprykk, opprykksreglene som ble oppgitt på stevnet virket litt rare.

 

På press delen hadde jeg 48 poeng som best, på 20 sekunder hadde jeg 46 poeng og på 10 sekunder 43 poeng.

 

Det skulle skytes VM program også men vendeskive anlegget var ødelagt.

 

Bilde tatt før skytingen tok til.

DSC_0088_zpsfe1465f5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg muntlig fått greie på at jeg vant Standard pistol klasse D, med 503 poeng.

 

Da har jeg lest Fellesreglementet 2014 punkt 2.2.2.3 side 17 og 18, og opprykkstabell.. Konklusjonen min er at jeg oppnådde mitt resultat i standardpistol utenfor sesongen (1 okt 2013 - 30 september 2014) = jeg fortsetter i klasse D ut 2015 uansett hvilket resultat jeg fikk idag eller i Vadsø i november. Jeg har klart opprykkskravet til klasse C (480 poeng), men det teller ikke for opprykk fom 1. januar 2015 siden det er utenfor sesongen 1. okt 2013 - 30. september 2014. Men fra og med 1 januar 2016 skyter jeg minst i klasse C i standardpistol.

Link to comment
Share on other sites

Glemt å nevne at sidemann, evt nr 2 til høyre, "klager" over tomhylser regner ned over dem, det gjelder både på trening og konkurranse. Med den sportsånden jeg har så ser jeg det som en fordel, jeg bruker å juge at utkastet er stilt inn med en skrue. Tips til alle andre, skytebriller OG caps, da kan det bare "regne", som det gjør i feltløyper.

 

Forøvrig ikke noen feil med våpen idag heller, tørket av og oljet opp, pakket utstyr klar for trening på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

En liten opptelling av klasser fom 1.1.2015

 

Finfelt - Klasse B (4 resultat med B)

Militærfelt - Klasse B (1 resultat med B)

Revolverfelt - Klasse C (1 resultat, nedrykk fra B)

Grovfelt - Klasse D (kun NM, som ikke teller i klassesystemet)

Hurtigpistol Fin - Klasse D

Standard pistol - Klasse D

Link to comment
Share on other sites

NM teller ikke som opprykk eller nedrykk, NM er klasseløst.

 

Forøvrig ble jeg klubbmester, det var ikke nødvendig å tviholde på Horten og Omegn Pistolklubb, det hadde gått bra om jeg hadde skutt for Tana og Nesseby Pistolklubb også 8) . Typisk mesterskapsskytter, dårlig på trening men slår til i konkurranser.

Link to comment
Share on other sites

Dette er feil. Resultater oppnådd i NM teller til opp- eller nedrykk. Jeg vet ikke hvem som har fortalt deg dette, men dersom du sjekker i Fellesreglementet vil du finne følgende tekst:

 

"2.2.2.2. Klasseføringsresultater er resultater oppnådd i:

a Nasjonale stevner og mesterskap godkjent av vedkommende fagkomité.

b Godkjente landskamper.

c Internasjonale stevner og mesterskap som er oppført på ISSFs og ESCs terminlister samt åpne nasjonale mesterskap i de nordiske land."

 

Så til og med resultater oppnådd i VM teller til opprykk!

Link to comment
Share on other sites

Nåh, da har jeg rettet opp regnearket som brukes for å holde oversikt. NM resultatene mine tilsa C skytter i Militærfelt og D i fin og grov felt = i mitt tilfelle hadde det ikke noen konsekvens. På stevne i Vardø snakket en om at klasse var opprykk dersom en hadde 2 ressultat i klasse over den en hadde fra før (slik jeg forstod han i alle fall), så det er mye kunnskapsløshet om klasser. Det skal være dommerkurs snart, jeg holder meg unna til det evt blir her, snakk om å få til en intensiv variant, det passer ikke meg.

Link to comment
Share on other sites

Vært på skytetrening. Jeg var beste skytter i Vardø uansett klasse (den antatt beste skjøt ikke men var standplassleder) å fikk idag utbetalt kr 233 i premiepenger :lol:

 

Dagen trening var fullt VM program, jeg klarte 533 poeng. Etter å ha skutt 49 poeng på presisjonsdelen ble det ymtet frempå at jeg muligens ikke var så beskjeden på egne vegne. Bilde av de 2 beste seriene. (utenfor konkurranse var det en som skjøt 50 serie)

 

DSC_0091_zps4e6e1027.jpg

 

DSC_0092_zps0d01e158.jpg

 

Venter på nøkkelkortet før jeg kan dra å trene på egenhånd.

 

Som vanlig ikke noen våpen feil, eller ammofeil. Tørket av og oljet med en q-tips.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...