Jump to content

Våpensøknad Oslo


magnumforce

Recommended Posts

Oslo er etter min kjenskap det eneste våpenkontoret som sender brev til klubben for å spørre om aktivitet så trenger ikke noe mer enn kopi av medlemskort og begge sidene av startkortet sammen med søknadene. Søk på alle 4 kalibrene samtidig så slipper du å betale for ett ekstra gebyr også er det kjekt å ha det liggende hvis du kommer over ett bra tilbud.

 

Og ikke søk om 22mm men en .22LR

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk av Oslos våpenkontor er at de følger rundskrivet ganske så bokstavelig. Det kan både være bra og dårlig, men i ditt tilfellet skulle det ikke by på noe særlig problem å få innvilget 4 våpen som førstegangssøker. Så lenge du har aktivitet og forbunds tilknytning i orden skulle det ikke være noen forskjell på 1 og 4 håndvåpen i første runde med søknader. Selv fikk jeg for noen år siden innvilget 3 våpen som førstegangssøker på håndvåpen i Oslo, og på dette tidspunktet hadde jeg kun et internt klubbstevne som konkurranseaktivitet.

 

Men en 22mm tror jeg du skal slite litt med å få innvilget, er det en Oerlikon du vil ha?

Link to comment
Share on other sites

Jeg leverte inn to nye søknader på mandag (.22 og .357) over disken hos politiet (Oslo sentrum). De kunne fortelle at de ofte har stor pågang av søknader, spesielt på høsten før jakta.

 

Forskjellen på bygda og byen er at behandlingstiden er lenger i byen, og at de sjekker (fra tid til annen) med klubben du er medlem av. Ellers har jeg opplevd rask behandling her i Oslo de gangene jeg har søkt (ikke mer enn to uker på det lengste).

Link to comment
Share on other sites

Søkte på 4 våpen i februar i fjor: Behandlet dagen etter at søknaden ble levert.

Søkte så på 2 våpen til i oktober i fjor: Behandlet samme dag som søknaden ble levert.

 

Bor i Oslo så jeg føler ikke at saksbehandlingstiden er spesielt lang. Jeg leverte med en hel haug dokumentasjon så det kan ha hatt noe med saken å gjøre. La også med vedlegg som argumenterte for hvorfor jeg trengte de nye våpnene. Hadde ingen problemer med å få det godkjent.

 

Men at de følger rundskrivet bokstavlig er nok desverre et faktum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...