Jump to content

Mossberg MVP


viper_block_50

Recommended Posts

  • 1 year later...

Har snakket med Winge angående rifla. Her er svaret:

 

Hei på deg!

Ja vi skal ta inn denne modellen fra Mossberg, men det har seg slik at det per i dag er eksportforbud på denne varen.

Grunnen er at låskassa er merket med 5.56 Nato og ingen våpen som er merket med dette skal slippes til private, slik er regelen satt fra myndighetene i USA per I dag.

 

Så svaret er at eksportforbud sørger for at vi ikke får den inn før Mossberg endrer betegnelsen til 223 REM.

Håper dette er et ok svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Litt gammel tråd, men kanskje det kan sparkes litt liv i den.

Ettersom det var en liten stund siden Winge Våpen hadde blitt kontaktet så tok jeg kontakt med Jan Korslund hos Winge den 14. oktober. Jeg viste til i min e-post til ham, at det neppe kunne skyldes et eksportforbud at våpenet ikke er kommet til kongeriket, jeg tenker det med at våpenet er merket 5.56 Nato istedenfor 223 Rem. Mossbergen selges blant annet i Tyskland, både hos waffen-braun-shop og waffen-centrale, kan hende våpenet er å finne hos flere også men det er de to jeg har funnet. Han kunne ikke skrive stort i svaret da han var opptatt på jakta, men han lovet å se nærmere på saken i November. Han skrev også litt om at det kunne bli lang leveringstid fra produsent (tviler ikke da dette tydligvis er blitt et populært våpen).

Jeg vet ikke, men kunne det være en ide å samle inn en "bestillingsliste" her på Kammeret og overlevere for eksempel Korslund hos Winge for å vise hvor stor/liten interessen for våpenet er. Da kunne kanskje Winge få til en bestilling av våpnene på bakgrunn av listen for er man interessert så må man også være sikker på å få innvilget en søknad hos politiet.

Jeg er ihvertfall så interessert at jeg var fristet til import via Tyskland, import derfra er jo beskrevet her på Kammeret og det virket ikke helt av det enkleste, mest språkmessig for min del. Alt hadde vært så mye enklere hvis de hadde våpenet i Sverige men det har de ikke etter hva jeg kan se.

Hva synes dere gutta, er det flere som er sugen på en Mossberg MVP?

 

Frode

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Greit den er tacticool med picatinny, rekylbrems og stort magasin. Men den er jo litt søt. 19mm profil på løpet. 308'n veier 4.2 kg. Det som er av interesse er om rekylbremsen går ant å ta av å på. Ingen på mitt jaktlag som liker smell. Men d bryr jeg meg fint lite om. Tror jeg bestiller en av hver idag. Børsa er fersk enda å har bare funnet en test på nett. Få negative å mye positiv tilbakemelding.

 

Sendt fra min Sorry ZR

Link to comment
Share on other sites

Bra det er flere som lar seg påvirke av gruppepress. Kanskje vi kan lage støttegruppe?

Jeg fant en test som sa at presisjonsnivået var bra. Det holder for meg. Til beverjakta trenger jeg bare minute of cd-plate uansett, og skuddholdet på bever/rådyr oppi her på rundt 60/70 meter uansett. At den har flammedemper er fett nok, da er den ferdig gjenget for demperen jeg skal sette på. Tror denne kan blir riktig fin egentlig. Liten rødpunkt til rådyra, er tette skogen lell. Liten, men lyssterk, kikkert til beveren.

Link to comment
Share on other sites

Tja, Tony, det er vel ikke rekylbrems, det er vel en flammedemper á la M16A2?

 

Er nok 1/2"x28 TPI gjenger, så da kan en bruke alt av AR-munningsduppeditter så vel som dempere vil jeg tro.

 

Er en flammedemper(Flash supressor) ja.

Men finner ingen steder at den kan skrues av?

Link to comment
Share on other sites

Sikker på 308en har samme gjenger som 5.56?

Det er isåfall unormalt. Vanligvis får 223/5,56 1/2x28 mens 308 vanligvis har 5/8-24 gjenger i USA.

 

Som Olesøn skriver, kan du vente med betalingen til senere. Og du har også mulighet til å ombestemme deg.

Link to comment
Share on other sites

Om noen har noen tips til frontmontert lyddemper med 1/2-28 gjenger så tar jeg imot med takk:) 223'n har 1:9 riflestigning, betyr dette at man i teorien burde kunne stabilisere 69grs kuler?

 

Angående det å handle ifra winge så må jeg innrømme at jeg er litt skeptisk selv også utifra erfaring og rykte, men di fortjener vel en fair sjangs :) har ihvertfall fått god respons på mail ifra di i dag:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...