Jump to content

sauer avtrekk, justering og demontering?


hjemmeladeren

Recommended Posts

Bumper tråden litt.

 

Jeg må demontere hele rifla etter noen dager på sjøen. Har lyst til å ta ut avtrekket, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Har lite lyst til å prøve meg frem :roll:

Det sitter 2 pinner (hule) gjennom avtrekkshuset, samt at jeg er usikker på om jeg må gjøre noe med sikringen når den skal tas ut.

Noen som kan forklare hvordan de tar ut avtrekkshuset på Sauer 202?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg tar frem denne igjen.

 

Håper noen kan forklare hvordan man tar ut avtrekket fra låskassen, og hvordan man bør rengjøre og pusse dette.

Jeg har forstått at det sitter med to spennhylser, og skal kjøpe et drivdorsett i morgen for å få disse ut. Går også ut fra at man må demontere tilbringeren fra sikringsknappen?

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Demonterte avtrekket mitt på 200STR'en. Det gikk som en lek, slo ut splintene, dro avtrekkerhuset litt ned og vippet bort sikringen, og så dro jeg bare hele huset rett ut. Ble ikke noe klokere på hvordan jeg skal få bort sikringstilbringeren på 202'en da...

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tar opp denne tråden er det noen som har noen svar??

 

har samme problem på min sauer 202,fekk ut splintene. Når jeg har montert nytt avtrekk så virker ikke sikringen, når jeg ikke har sluttstykke i så virker den fint.

det vil sei at mekanismen virke men sikringen treffer ikke hullet 100%, Hva har jeg gjort feil??

 

Mvh

 

Helge

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...