Jump to content

Erfaring med 30-06 Rmington UMC 150gr FMJ


lappen

Recommended Posts

Dei smeller dei og.....skaut 40 skot med dei sist lørdag. Går bra i mi rifla, så og sei likt med norma sine jaktmatch. Har brukt umc som treningsammo eindel år, har ikkje vore noko tull med dei.

 

 

 

.

 

kor handle du ammunisjon?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte 100 stk på XXL ved nyttårstider, da kostet de under 5 kr, ble litt skeptisk da jeg åpnet første pakke, det var forskjellige tennhetter på patronene i samme eske, hettene var blanke og gule om hverandre.

 

Har skutt 60 skudd med disse i vinter, de gikk overraskende bra i min gamle Remington. Hadde jeg kommet over et liknende tilbud, hadde jeg kjøpt flere, men jeg har sett de i hylla på XXL Alnabru bare en gang, de er som regel utsolgt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan de er i 30-06, men en kompis av meg har prøvd de i 308 win. De på xxl sa de gikk nesten jamgodt med jaktmatch, men det erfarte ikke vi.

Men siden remington er så billige i forhold til jaktmatch kan det jo bare være det samme. Presisjonen på remington skudda var helt ok :wink:

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Kjempe bra patroner dette her. Har skutt med de i 6 våpen og kun i 1 våpen har de skutt dårligere enn 35mm med 3 skudd. I 3 av våpnene gikk de bedre enn jaktmatch og 2 så og si likt og 1 våpen der de gikk helt reva. Men den likte ikke jaktmatch heller så :?

 

Erfaring fra 2 30.06 rifler og 4 i 308win.

Link to comment
Share on other sites

Kjør på!jeg synes de holder mer enn godt nok som treningsammo. Har i mangel på andre skudd også brukt dem på gås , og den fløy aldri mer! Jeg har forresten 308win. Kjøp noen pakker og se hvordan de går i din rifle. Går de bra er det bare å kjøpe mer.

 

Hvis ikke de går bra, og du ønsker andre merker treningsammo kan sellier og belliot være et annet alternativ som ikke koster skjorta. Disse går også bra i min rifle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte dem hos G-sport (jeg kjøpte dem en gang på våren 2008), og de var da noe dyrere enn det jeg gav for rem umc (kjøpt for par-tre år siden).

 

Mener jeg betalte ca 7 kroner pr skudd (s&b) mens jeg gav drøyt 5 for UMC, men da jeg kjøpte patronene med såpass langt mellomrom skal du ikke se så mye på prisene jeg lister opp.

 

Jeg mener å ha lest her inne at sellier og belliott koster omlag 5-6 kroner hos beveren sport, og det er akkuratt dette du skal bry deg om. finne rikke pris på nettet, men ta en telefon og spør! konklusjonen fra en annen tråd var hvertfall at s&b fra beveren sport ble billigere en remmington UMC fra jakt og friluft. Jeg mener den forrige tråden gjaldt 308 den også, men prisforskjeller på de to merkene bør vel være lik selv for to ulike kalibre?

Link to comment
Share on other sites

Svaret jeg fikk fra Beveren Sport for noen uker siden (hyggelige folk forresten):

 

Kr 5,33 pr skudd i 50 pakninger. Ved 500 eller 1000 stk.

 

Ved kjøp over 5000 skudd var de åpne for å senke prisen ytterligere.

Synes ikke denne prisen er så gal i dagens marked.

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen har jeg ikke testet,

men hvis du skyter med Nato idag er det verd å merke seg at Sellier og Bellot er tilnærmet identisk med Nato

både når det gjelder kulevekt og BC. Veldig små forskjeller på dem.

Vekten skiller 1 grain og BC skiller enten noen hundredeler eller en tidel.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
Jeg har også vurdert denne siden prisen er ganske hyggelig i forhold til annen ammo. Men hvordan er hylsene til lading? Noe å ta vare på eller "bortkastet" til å få brukbare ammo?

 

Fine hylser å lade på. Kjøp og test i ditt våpen. Får ikke UMC til å gå i mitt.(7cm med 5 skudd) Men fikk da masse hylser til 6kr skuddet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...