Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Jeg la den under rifle, for jeg har desverre ingen kipp, dou eller drilling,

 

Jeg synes det er på tide at vi som er strålende fornøyd med våre Blaser våpen har en " fornøydside".

 

Selv har jeg jeg 2 stk R.93 og 3 løpsett.

 

Jeg mener jeg har kommet fram til en meget bra kombinasjon. Jeg har da en Blaser R-93 Off Road i kal. 300 WM, som det er påmontert en PachMayer Deccelerator kappe og Blaser kickstop.

 

I tillegg så har jeg en R-93 Proffesional Grey Stone i kaliber 6,5x55 med ekstra løpsett i 9,3x62.

 

Da har jeg i min verden alt en jeger trenger. Slagkraft i skogen med 9,3'n, langhold med 300'n og ALT ANNET med 6,5'n.

 

Og for dere som ikke liker Blaser, STAY OFF THIS SITE :twisted:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

På løpsettet i 9,3 har jeg en aimpoint 7000 med en 2 MOA dot. Altså meget god øyeavstand, men jeg synes ikke at 9,3x62 har noe ille rekyl. Du ligger kanskje ikke å koser deg med 30 skudd liggende, men sitter du i benk eller vanlig sitte stilling er det ingen problemer.

 

Nå har jeg "bare" skutt 3 elg med 9,3'n og effekten er upåklagelig. Skuddreaksjon og de faller etter kort tid med et godt skudd (men det gjør de med andre kaliber også).

Link to comment
Share on other sites

Var i Arendal i går og kjøpte en Blaser med 6,5x55 og 8x57 løp

Lurer litt på hva slags kikkert jeg skal sette på 8x57 løpet.

Har en Schmidt 3x12. 50mm med lys som jeg tenkte og bruke på 6,5 løpet.

Så det er bare og komme med forslag til 8x57 løpet !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en R93 med 6.5x55 og 458-Lott løp. Er så fornøyd med Blaseren at jeg er på utkikk etter en oppgradert stokk eller evt. Attache.

 

6.5 brukes til trening mens Lott til jakt. Har Zeiss 2.5-10x50 med kompensator på 6.5 løpet. Og 1.1x4-24 på kanonen.

 

Vet noen om Attacheen har sort avtrekker nå for tiden?

Link to comment
Share on other sites

I følge www.blaser.de så er Attache med gull avtrekker.

 

Hva skal man si om fordelene med Blaser R-93. Jeg liker spesiellt balanse, kort og kompakt børse. hendig i skogen som hundefører. Der kommer min i 9,3 og Aimponit inn i bildet.

 

Spennmekanismen er jo helt fantastisk, og definitivt det beste løpsbytte systemet på markedet.

 

Ingen treffpunkt forandring ved demontering av løp, bolt og kikkert. Nesten litt hypotetisk, men ved ei uke elgjakt blir det faktisk så jeg bytter løp og kikkert.

 

Ellers er jo overflate behandlinga av løpene mer motstandsdyktig mot rust enn de fleste "rustfrie" børsene.

 

I min verden finnnes det ikke et mer komplett våpensystem enn Blaser R-93.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en R93 med 6.5x55 og 458-Lott løp. Er så fornøyd med Blaseren at jeg er på utkikk etter en oppgradert stokk eller evt. Attache.

 

 

Leveres R-93 med 458 LOTT løp?

 

Husk at et std løp går ikke ned i et Attache framskjefte, jeg hadde en Attache (som jeg desverre solgte) og da ble det slutt på frittliggende løp når jeg prøvde å bruke 6,5 løpet. Min Attache var forøverig i 7 mm RM.

Link to comment
Share on other sites

uups.Går ikke std. løp ned i Attache skjeftet? Er det bare løpskanalen eller er det utvendig smalere også?

 

Jeg har sett noen Attacheer med sort avtrekker hos Huntershouse og Villmarksbutikken. Da kan de være Luxus altså.?

 

Nei, Blaser leverer ikke 458 Lott. Men jeg har et.:22022008174015dOpn7KgAS1eU.jpg?1022022008174014Akwd7LS2dqO1.jpg?89

Link to comment
Share on other sites

Fin tråd :D

Jeg har en bastardisert modell Timber. Stokken er gummiert, og jeg har tre løp til den, alle med demper: 6.5x55, 300wsm og 375 H&H. Jeg bruker mest 6.5x55 løpet. Det er kappet til 48 cm, så med demper er ikke totallengden på Blaseren mye over meteren. Kort, kompakt og god ballanse, med demper på.

Det er ikke låsekasse på Blaseren, bplten låser rett i løpet og magasinet ligger oppå avtrekkeren. Det gjøre at man får et svært kort og hendig våpen, selv med standard løpslengder.

Presisjonen er genial i alle tre løp.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Blaser?

 

Etter å ha brukt Blaser i 4 år har jeg blitt veldig fornøyd både i skogen å på skytebanen. Oppspennersystemet er bra. Har aldri følt det som tungt ved en jaktsituasjon. Løps - og stokkbytte er raskt,sikkert å presist. Montasjen er også bra. Har tatt av å på montasjen mellom hvert skudd i benken, å det er det beste jeg har prøvd til nå. Man kan jo bruke kikkert med montasje fra drilling rett på R93 løpene eller andre våpen med minimal skruing. Presisjonen er alle som har Blaser fornøyd med(har ikke hørt annet hittils). Kjekt å kunne bruke samme stokken til så mange forskjellige kaliber.

Til de som ikke liker Blaser(det er jo endel) så prøv systemet på banen med blandt annet løpsbytte og test presisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå hvorfor det er så voldsomt med følelser rundt denne? Enter hater eller elsker man riflene. Hvorfor er det sånn? Må si jeg godt kunne tenke meg en Blaser R93 LRS2 :) Og rettrekker er jo bare knalltøft! Men desverre alt for dyre rifler for meg enda..

Link to comment
Share on other sites

Du Ober, jeg kan godt forstå at noen har antipati mot Blaser! Jeg for min del elsker ikke Blaser, men jeg har hatt mange forskellige våpen, og har en del enda. Og Blaseren er det mest funksjonelle for meg. så jeg er en fornøyd Blaserbruker.

 

Men, jeg var å besøkte Prudey i London, og fikk omvisning på Purdey fabrikken der han jobber. Og, fikk titte på saligheter av dobbeltrifler... Sukk. Og det er klart at om man elsker håndtverket, og synes at en perfekt oljefinish på utsøkt treverke er lykken, at gravyre utført av en mester er digg, at nettskjæringer med millioner av linjer per mm :wink: er fantastisk.. Så er ikke plaststokk og CNS maskinerte overflater noe særlig...

Og, dersom man har lang erfaring med våpen, og synes at det eneste som er kvalitet er kontrollert mating, flaggsikring, og ei rifle man kan rulle i hjortens gjørmegrop og som allikevel fungerer (Mauser), så blir gardena løsninger (Blaers sin lås i løpet) og plastikkdetaljer en vederstyggelighet.

Det blir nesten som å overbevise en Harley Davidson entusiast om at Ducati er gode greier...

Så derfor misliker noen Blaser. Det er nok rett at noen hater Blaser også. Det har jeg mindre forståelse for. Hate et våpen? Jeg er glad i våpen, jakt og skyting, men hat og kjærilghet er sterke følelser som i mitt liv er forbeholdt vakre kvinner og mine barn. Ikke våpen.

 

Dette forumet er befolket med entusiaster, og jeg synes det er helt greit at man har aversjon mot nyskapninger. Nå er det jo forumet moderert på en slik måte at vi som liker Blaser kan diskutere i egne tråder, uten at et blir ren skittkasting fra de som ikke liker Blaser. Og de synes jeg er fint. Men, jeg har stor forståelse for at andre vil velge andre våpen.

 

Og det gjør da jeg også, velger andre våpen dann og vann. Jeg skal på toppjakt i Sverige til helgen, sammen med Sako 30-06. Da blir det Merkel drilling med pent treverk og lodda løp som blir med. For meg er det først og våpenets funksjonalitet som teller. Til denne jakta er et presist kombinasjonsvåpen beregnet på fluktskudd optimalt, tror jeg. Derfor blir drillingen med. Til ren riflejakt og baneskyting synes ikke jeg at jeg har brukt noe som har kommet opp mot Blaseren i funksjonalitet. Jeg bytter løp i forhold til type jakt. Uten treffpunktforandring. Oppspennersystemet er rett og slett genialt. Jeg holder ikke fingeren på avtrekkeren når jeg avsikrer noe våpen :wink: , så dette er supersikkert. Presisjonen er førsteklasses, og mine piper liker det meste jeg putter i dem. Kikkertmontasjene er 100%, det er rett tilbake til samme treffpunkt uansett hvor mange ganger jeg tar kikkertsiktet av. Rettrekkermekanismen spiler ingen rolle for meg. Visst går det fort, men det gjør det med vanlig bolt også. Det tok meg ikker lang tid å bli vant til rettrekkermekanismen, nå er dette vane.

 

Jeg har postet denne videosnutten flere ganger, men synes liksom det hører hjemme i denne tråden.. Bla forbi dersom du har sett det før. Er en kort mobilvideo av meg som smeller avgårde 3 skudd med 375 H&H løpet i min R93. Conquest 3.5-10 kikkertsikte.

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... i375HH.flv

Link to comment
Share on other sites

Hate et våpen? Jeg er glad i våpen, jakt og skyting, men hat og kjærilghet er sterke følelser som i mitt liv er forbeholdt vakre kvinner og mine barn. Ikke våpen.
+1 til akkurat det.

 

Våpen er som biler - nokon vil ha utsmykningar og lekre detaljar, andre vil ha robuste og pålitelige og for all del ikkje pynt. Eg høyrer nok til den siste typen, spesielt når det er snakk om jaktrifle (ja, eg bruker M98 og er veldig godt nøgd med det). For all del, hadde eg fått ein Blaser så ville eg nok tatt imot, skutt eindel med den og vurdert den - men ser heller ikkje bort frå at eg så ville solgt den. M98 selges veldig billig i forhold til kvalitet, For Blaser er det nok meir samsvar mellom pris og kvalitet - men eg tviler sterkt på at ein Blaser Attache til 50 laken er 20 ganger bedre enn ein Landrø-Mauser til to laken (det er vel ca der prisen ligg?).

 

For all del, forstår godt at nokon vil ha Attache'en, akkurat som det er folk som vil ha Jaguar. Men eg er ikkje ein av dei, fordi det koster meir enn det smaker. Bruker heller 50 laken på å ta med meg M98'en til Afrika - DET vil smake meir enn det koster! ;)

Link to comment
Share on other sites

På løpsettet i 9,3 har jeg en aimpoint 7000 med en 2 MOA dot. Altså meget god øyeavstand, men jeg synes ikke at 9,3x62 har noe ille rekyl. Du ligger kanskje ikke å koser deg med 30 skudd liggende, men sitter du i benk eller vanlig sitte stilling er det ingen problemer.

 

Nå har jeg "bare" skutt 3 elg med 9,3'n og effekten er upåklagelig. Skuddreaksjon og de faller etter kort tid med et godt skudd (men det gjør de med andre kaliber også).

 

 

Så lenger du sliter med å skyte liggende med et kaliber mener jeg at kaliberet mister egenskap. Greit nok at det er kraftig, men mener presisjonen blir deretter også.. Selv om at man sjelden/aldri skyter elg liggende sier det mye om kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Tull og tøys Nemesis. Jeg skyter like godt (eller dårlig) med 375 som med 6.5x55. Skjøt OK med 458 Lott også da jeg hadde en slik. Men, jeg liker dårlig å ligge og banke avgådr mange skudd. Det er faktisk en rimelig sikker oppskrift på å trene inn en "flinch", som det heter på nynorsk. Det går helt fint å lære seg å beherske 9.3x62, men det gjøres ved gradvis tilvenning, ikke ved voldtekt.

Link to comment
Share on other sites

 

Så lenger du sliter med å skyte liggende med et kaliber mener jeg at kaliberet mister egenskap. Greit nok at det er kraftig, men mener presisjonen blir deretter også.. Selv om at man sjelden/aldri skyter elg liggende sier det mye om kaliberet.

 

Det er jo der du har det, med en Aimpoint og som hundefører blir det ikke skutt liggende. Aimpoint er heller ikke noe siktmidell for presisjons testing, men for skudd på korte hold i elgskogen. Og der er Blaser'n genial, kort og hendig.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tull og tøys Nemesis. Jeg skyter like godt (eller dårlig) med 375 som med 6.5x55. Skjøt OK med 458 Lott også da jeg hadde en slik. Men, jeg liker dårlig å ligge og banke avgådr mange skudd. Det er faktisk en rimelig sikker oppskrift på å trene inn en "flinch", som det heter på nynorsk. Det går helt fint å lære seg å beherske 9.3x62, men det gjøres ved gradvis tilvenning, ikke ved voldtekt.

 

Ja hvis du gjør det er du av de veldig få!

Grunnen til at jeg kommenterte dette var fordi Tikka 69 spurte om det var mye rekyl.

Jeg bare skrev hva jeg syntes var fornuftig. Men jeg beklager avsporingen på tråden..

Link to comment
Share on other sites

Da var blaseren bestilt og jeg gleder meg som en unge til å få den i hus.

Det ble en offroad proff med to løp.

Et i 6,5x55 med standard lengde og et i 9,3x62 som blir kappet på 47 cm og gjenget for demper.

På 9,3 løpet skal der monteres noen kjappe åpne sikter og i den forbindelse kunne jeg godt tenkt meg noen forslag til demper som kan brukes.

Har kikket litt på IMS,men har ingen erfaring med demper overhode...

 

Bent! Hva bruker du på dine løp og hvordan er du fornøyd?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Dagvandrer! Tenker du blir storfornøyd!

 

På mitt 48 cm lange 6.5x55 løp står det en standard A-tec demper. Totllengende på børsa med denne på blir ikke mye over meteren allikevel.

300 wsm og 375 H&H løpene er ikke kappet. Jeg har satt på en A-tec CMM 6 (?). ståldemper som ikke er teleskopisk. Denne er såpass slank at den flukter med kornfoten, og kan altså brukes med åpne sikter. Men, den bygger bare fremover. Legger inn dette bildet igjen som viser løpslengende og demperne. Bakenden på løpene ligger på den samme streken på parkettgulvet mitt, så lengdeforskjellene er reelle.

blaserlpene.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bittelitt OT:

 

Tidligere i høst kjøpte jeg endelig en R93 (standard) og er selvsagt kjempefornøyd.

 

Jeg skal få noen til å frese ned ringer som slik at jeg kan få kikkerten montert lavere enn i de orginale ringene. Samtidig skal jeg få montert på en kolbekappe, helst en fra Pachmaier eller hva de nå heter.

 

Jakt&Friluft gjør dette jevnlig, billig og sikkert bra. Jeg håper imidlertid å finne en eller annen rundt Oslo/Romerike som kan gjøre dette, slik at jeg slipper å sende fra meg børsa i posten.

 

Hvem kan hjelpe meg med dette, tror dere?

 

U

Link to comment
Share on other sites

Brodern handla sin R 93 i 2006 i 6,5x55, lånte den ett par ganger. Resulterte i ett rådyr og ei hjortekolle og påfølgende havesyke. Ringte Georg på J&F og hørte om han ville ta halvauto "rælet" (Remington 7400) i innbytte mot R 93 0ffroad i 8x57js.

Tenkte å bruke min Meopta 2,5-10 x 50 med lys, men fikk tilbud på en brukt Zeiss Diavari-Z 2,5-10x 48 T samt Aimpoint 900sc. Superfornøyd med børsa, montasjen er suveren. Bare å plukke av når en skal starte på stupbratte Romsdals lier. Veldig god reim, gode åpne sikter , oppspenner er topp. Elgkalv double og 2 av 4 hjort er fasit første Blaser sesong.

 

Knut

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg spør dumt, men jeg har fulgt med på både sluttsykket og herværende forum en god stund, og spørsmålet er som følger; Hvorfor er Blaser børser noe man enten elsker eller hater?

Har sett mange tråder som sporer av i en for/imot diskusjon.... Nesten like populært som 6,5 til elg og ulvespørsmålet....

Link to comment
Share on other sites

Arne Vegar, har du forsøkt å fortelle en Harley Davidson entusiast at Suzuki lager gode motorsykler? :D Det er nok på det nivået. Blaseren har utradisjonelle løsninger, og mangler mye av det som gjør at de som elsker Mauser elsker Mauser. Så da blir det sånn. Og i likhet med Harley og nyere sykler har de som liker og misliker Blaser like rett. Er man tradisjonalist og mener at det ikke har skjed noe viktig på våpenfronten etter at Mauseren kom så er jo Blaseren med plast og greier en vederstyggelighet.

For min egen del vil jeg få føye til, igjen, at det å elske er forbeholdt mine barn, og vakre kvinner. Ikke våpen. :wink: Jeg setter minst like mye pris på drillingen min, men når det gjelder boltrifler er jeg godt fornøyd med Blaser. Elske og hate er langt sterkere følelser enn det jeg mobiliserer i forhold til våpen.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Fin tråd forresten, greit å kunne komme med opplysninger om Blaser ute å bli trakasert :wink:

 

Min R93 Offroad ble kjøpt som en nødvendighet for 8 år siden. Hadde jaktet flere år med gammel mauser og forskjellig, og fint var det, til jeg skulle kjøpe ny egen børse. Satte opp behov før jeg dro i butikken:

 

Links -det går å bruke høyrehendt børse på jakt og trening, men det er litt tungvindt

Allværsutgave -seljakt og sjøfugl er tærende på utstyr

 

Disse to punktene ble en utfordring. Det var et linksvakum i markedet, og stort sett fikk en kun en 3006 med trestokk og blånert løp, så prisklassen var opp mot 20000 uansett. Egentlig var jeg noe skeptisk, hadde jo tross alt jaktet med gammel mauser noen år, men ble overbevist i butikken. Da jeg hadde ladeutstyr ble det en 300WSM, da de skrev mye fint i litteraturen i de dager om den. Sett på en zeiss og en har brukt alle sommerpenger det året...

 

Etter dette kjøpet har jeg aldri angret. Børsa er god å skyte med, den har fin presisjon, og den er værbestandig. Har kun ett løp til den, men det er veldig greit å kunne ta ut løp og fjerne kikkert for å pusse godt etter mye vannsprut. Ingen rust ennå, og den har vert mye på sjøen.

 

Har en plan om å skaffe et 6,5x55 løp til småvilt og trening, og en drøm om en drilling. Holder jeg meg til Blaser kan sikter og kikkerter brukes om en annen hvis en vil.

 

Det er klart at mange ikke liker formen på børsa. Men estetisk messig så er den ikke så ille, flere av de andre systembørsene, og andre nyvinninger, blir fort klumpete i kassen. Dette har godeste Blaser klart å unngå. Jeg ser også elegansen og det vakre i nydelige klassiske våpen, men funksjonalitet er også et viktig punkt. Den dagen utseende blir så viktig at funksjonaliteten kan reduseres, da er en blitt for eksentrisk.

 

Sist men ikke minst: Jeg har aldri stolt mer på en børse enn på Blaseren, er jeg på jakt har jeg stort sett skudd i kammer og føler meg Trygg ( <---trygg med stor T :D ), det gjorde jeg selv ikke med gammel mauseren, og den hadde orginal sikringen...

Link to comment
Share on other sites

Sitter her med siste utgave av jakt. Denne gangen er det Petter Korsell som jobber som børsemaker hos Jakt&Friluft som må ta sine to favoritt våpen "ut av våpenskapet".

 

Og det er med glede jeg kan lese at hans favoritt rifle er en Blaser R-93 OffRoad i kaliber 6,5X55, og at han har 10 :shock: løpsett til denne. Videre leser jeg at han montert en A-Tech demper og har en S&B 3-12x50 med opplyst retikkel (nesten skummelt lik min rigg). På bildet ser det ut som om han har hatt på "gripp" tape, noe jeg også har gjort. Jaktammo'n er Norma sin 10,1 gr Oryx.

 

Selv har jeg samme demper, på toppen kommer en Zeiss 2,5-10x50 som jeg har vært særdeles godt fornøyd med i snart 10 år. Måtte riktignok sende den til Tyskland (eller etter sagt, Zeiss gutta i Oslo gjorde det) for å bytte en med tiden noe ustabil lysbryter. Det tok 2 mnd og var (selvfølgelig) garanti. De har bra service de gutta der. :D

 

Jeg har også brukt Norma Oryx med gode resultater de siste årene, men i fjor gikk jeg over til Lapua Mega. Det ble da så jeg fikk skutt noen hjort og noen rådyr (og faktisk en hare på 140 :oops: meter i Danmark i desember) med Mega'n, og ikke kan jeg påstå at den er noe dårligere enn Oryx'n, så dvs at den gjør samme jobb for halve prisen. Jeg finner ingen forskjell, hverken når det gjelder pressisjon eller effekt. Kuler finner vi jo ikke igjen i stort sett annet enn elg, og der bruker jeg grovere skytts.

 

Det vil nok bare være en "understatement" og si at han gjort et godt valg, sett fra mitt synspunkt. 8)

Link to comment
Share on other sites

Forresten; ingen som jar funnet en liten nett tofot som passer fint på blaseren og fungerer opp ti sittende stilling?

 

Her har du noen:

 

http://www.harrisbipods.com/HBH.html

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mid=576930

 

http://www.versapod.com/proddetail.asp?prod=150%2D003

 

Finnes vell også flere der ute.

 

Blaser hadde en som du kunne feste på det fremre remfeste, men tror de tok den bort pga kvalitet. Kan ikke være bekjennt med å selge noe som ikke er top of the line når resten er topp kvalitet. :wink:

 

Det du må gjøre er å montere en std Uncle Mike rembøyle på undersiden av forskjefte. På synt stokkene er det laget et merke der det skal gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Sitter her med siste utgave av jakt. Denne gangen er det Petter Korsell som jobber som børsemaker hos Jakt&Friluft som må ta sine to favoritt våpen "ut av våpenskapet".

 

Mener at det var Petter Korsell som utviklet .22 kitet FOR Blaser..

Har også "hørt" at han har lagd .458 Lott løp 8)

Link to comment
Share on other sites

Var det så at du hadde satt på ny "kule" på bolten også?

Synes den orginale kunne virke litt glatt med tanke på fuktig vær ect...

 

Laga ny kule til Offroaden jeg da den ble for glatt med vanter. Lån en dreiebenk og det er en liten jobb å lage kule om du har noe finere treverk liggende. Har en ikke det blir det en vedkubbe av epletre i hjemmelaget dreiebenk. Funker det, og kula blir fin og god å dra i...

Link to comment
Share on other sites

Eirik!

 

Takker for tipset.

Har tenkt litt i de baner,men heller nok mer over på noe innen plas\ gummi.

 

Tenkte på ei slik bolt kule til å tre utenpå den som er der,men da jeg fikk sett hvordan det så ut var ikke det aktuelt lenger.

Finnes der ikke noe orginalt i handelen?

Link to comment
Share on other sites

Sitter her med siste utgave av jakt. Denne gangen er det Petter Korsell som jobber som børsemaker hos Jakt&Friluft som må ta sine to favoritt våpen "ut av våpenskapet".

 

Og det er med glede jeg kan lese at hans favoritt rifle er en Blaser R-93 OffRoad i kaliber 6,5X55, og at han har 10 :shock: løpsett til denne. Videre leser jeg at han montert en A-Tech demper og har en S&B 3-12x50 med opplyst retikkel (nesten skummelt lik min rigg). På bildet ser det ut som om han har hatt på "gripp" tape, noe jeg også har gjort. Jaktammo'n er Norma sin 10,1 gr Oryx.

 

)

 

Min livret er også gratis mad :wink:

Prøv at spørge Petter hvor meget over 0 Kr. han har betalt for sine Blasergrejer til en vejledende på over 200.000, :wink:

 

Petter en kompetent og god fyr, som har den fornødne erfarring og rutine til at anvende sine Blaservåben på fuldt betrykkende vis 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...