Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Det er løpsvelger på d99, det er en "stang" som går igjennom fra undersiden til oversiden av kassa. Den sitter på siden av avtrekker og på siden av topplever. "knapp" dyttes ned så skytes begge hagleløp, knapp dyttes opp rifleløp på fremre avtrekk, hagle på bakre.

Link to comment
Share on other sites

Hei, en kamerat av meg kjøpte seg r8 Proffesional. Han fikk ikke med magasin beskytter, jeg er ikke helt sikker på hva det heter men dere skjønner kanskje hva jeg mener. Jeg fikk nå med det når jeg kjøpte min monza. Er det noen som har en proff som fikk med det eller leveres proffen uten?

Link to comment
Share on other sites

Har kun hatt den et år, men er nå fornøyd så langt synes jeg har relativt bra grep på den uansett vær. Jeg går med bandhund så den har fått en del juling, men det synes ikke enda. Kolbekappen er en ting som jeg er veldig fornøyd med, den er veldig behagelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Helt klart værdt det, du kommer aldri angre! Jeg har også tatical kula.

 

Som alle her vet så krever jo blaser sluttetykket litt vold og bestemthet for å gå helt i lås, ellers risikerer mann klikken.

 

Skyter du mye er det helt klart værd det, etter en 30 skudd begynner du kjenne det godt i handen med org. Kula.. når det skjer er min erfaring, at man slapper litt mer av og får påfölgende klikk.

Link to comment
Share on other sites

Hei, skal bestille min første Blaser, en R8 Success, og trenger litt hjelp. Ser ut som det er mange med peil i denne tråden:)

 

Fra den forrige børsa har jeg Zeiss HT 3-12x56 med Leupold QR lave ringer og Aimpoint H2 Micro, begge på picatinny-fester, iom jeg hadde Rem700 20Moa picatinny rail på den. Lurte på å kjøpe f.eks INNOmount blaser montasje med picatinny. Noen som kjenner til om dette blir lavt nok? Ønsker jo kikkerten helt ned i løpet. Og på denne måten sparer jeg to kroner ved å slippe å kjøre to blaser-montasjer.

 

INNOmount hurtigmontasje: http://zbrane.esako.cz/editor/image/eshop_products_other_pictures/filename_4079_l.jpg

INNOmount montasje: http://www.pfitzmaier-jagd.de/images/product_images/popup_images/315_0.JPG

 

 

edit: skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

Hei, skal bestille min første Blaser, en R8 Success, og trenger litt hjelp. Ser ut som det er mange med peil i denne tråden:)

 

Fra den forrige børsa har jeg Zeiss HT 3-12x56 med Leupold QR lave ringer og Aimpoint H2 Micro, begge på picatinny-fester, iom jeg hadde Rem700 20Moa picatinny rail på den. Lurte på å kjøpe f.eks INNOmount blaser montasje med picatinny. Noen som kjenner til om dette blir lavt nok? Ønsker jo kikkerten helt ned i løpet. Og på denne måten sparer jeg to kroner ved å slippe å kjøre to blaser-montasjer.

 

INNOmount hurtigmontasje: http://zbrane.esako.cz/editor/image/eshop_products_other_pictures/filename_4079_l.jpg

INNOmount montasje: http://www.pfitzmaier-jagd.de/images/product_images/popup_images/315_0.JPG

 

 

edit: skrivefeil

 

Jeg har contessa railen på min Success, med Leupold Qr og 50mm Swaro er det skyhøyt her.. men med originalmontasje lave 30mm og 56mm Swaro ligger den perfekt nedpå.. tror ikke rail er veien å gå om en ikke skal ha en 20moa tilt og sniperkikketut

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hei, 9,3X62 er i utgangspunktet en ganske snill sak.

Her er en høyst uvitenskapelig og subjektiv vurdering.

Selv har jeg en R93 i 9,3x62 og 6,5x55. 9,3 løpet er kappet på 47 cm. Jeg ville ikke gått noe under dette av to grunner: Da kan du gjenge opp på nytt og fremdeles ta med pipa til Sverige, (min 45 cm). Uten demper med 47 cm løp blir smellen ganske kraftig og rekylen litt brutal når man skyter i benk.

Jeg bruker en Atec moduldemper hvor jeg har fjernet tre moduler. Størrelsen er omtrent som Hausken JD. Med denne blir det omtrent som å skyte med 6,5 uten demper.

 

I mitt våpen går all 9,3 ammo likt, med eller uten demper, den lille spredningen som er der kommer trolig fra han som skyter.

 

Lykke til!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei, nå har jeg kikket på våpen i noen måneder, og begynt å vinkle meg inn på Blaser i det siste. Beklager hvis det er feil plass, men jeg føler dette er tråden for å få svar.

 

http://www.beverensport.no/products/bla ... essional-x

 

Er det en grunn til at denne er såpass "billig"? Er det noe negativt eller noe jeg burde passe meg for? Jeg skal ha demper på, så jeg ser på det som en fordel at løpet er ferdig gjenget. Også må jeg ha en montasje til swarovski skinne. At det ikke er magasin tror jeg ikke er krise for meg. Det går kanskje an å endre på hvis jeg bytter stokk en gang i tida?

 

Sjue

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke ta ut magasin og avtrekk på denne..ei heller ved en senere anledning selv med stokk bytte..gå for en ordinær R8..en av de funksjonen jeg har lært å sette veldig stor pris på er å ha avtrekker og magasin i lommen når jeg har satt fra meg riflen..

Eller så går du ikke feil om du velger Blaser..er meget bra systemvåpen som har null treffpunkt forandring mellom pipe/kikkert bytte..strålende presisjon..send meg en PM om du lurer på noe mere..

 

E

Link to comment
Share on other sites

Hehe..det har jeg aldri opplevd..har fem Blaser våpen..pluss 9 løp og det har jeg aldri sett antydning til i det hele tatt selv etter en hel uke på jakt i vått vestlandsvær etter hjorten..og det uten å ha fått muligheten pusse..der andre den samme uken, med andre merker, rustfrie eller blånert våpen opplever rust antydninger på sine..i større eller mindre grad..

Jeg kjenner mange blandt annet et helt jaktlag 10 personer som alle jakter med Blaser som tvert i mot melder om det stikk motsatte, og har erfart det samme som meg at det aldri er antydninger til rust på våpene sine..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Snuser på min første match pipe til en R8 Pro Success. Skal pare det opp med ett Zeiss V8 2.8-20x56 jeg har liggende.

 

Bruken er hovedsaklig papp/gong ("langhold" for beginners) men småvilt kan være aktuelt.

 

Har ei jakt pipe (17mm) i 308, samt 6xc/223 på andre børser. Lader selv til disse kalibrene.

 

Hadde vel mer eller mindre bestemt meg for å gå for 6.5 pga utvalg i kuler/ballistikk og da i økonomiversjonen 6.5x55, men kan noen overbevise meg å velge ett annet kaliber? :) De mer moderne 6.5 kalibrene gir vel egentlig ikke noe (jeg vil merke i hvert fall) utover mindre hylsevolum?

 

Takk i forkant om noen har input.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hva er litt lengre hold enn 250 meter? 300wm fungerer utover 250 meter dersom skytteren gjør jobben, men det er det mange kalibre som gjør. Selv har jeg fantasert om 7mm rem mag til den bruken du skisserer. Det holder med standard profil, jeg ville hvert fall ikke frest opp løpskanal evt. byttet stokk for å gjøre plass til et tjukkere løp. Dersom du har plass til tykkere løp blir det vel stort sett en smakssak, selv om tykkere løpsprofiler har noen fordeler over tynnere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Fikk i dag igjen stokken etter et lite ferieopphold i Østfold. Vil benytte anledningen til å skryte uhemmet av Magne Holmbro! Ingen vits å sende stokken til kolvkam i Sverige, (med all tulldritten som hører med) når Magne gjør en minst like god jobb. Anbefales på det sterkeste! 20170331_230929.jpg.1168e02b584bfaef09b40c3a9c2fe195.jpg20170331_230953.jpg.bd00c32ff4e1c927aa853260d51a854b.jpg

20170331_231124.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...