Jump to content

Barnes ttsx 300 WIN mag


Oddinge

Recommended Posts

Hei.

Jeg ladet denne kulen i minn 300 WM sist sesong men fikk bare testet den på to Hjort, det ble endel blod slått ved skudd midt i og på hold under 100 m en ikke verre en bløte loddede, tyngre kuler Måtte lade ganske hardt for å få god pressisjon og hadde 1080 m/s. Testet den i en 25 l kanne og den gikk gjennom på langs av kannen og lagde bulk i neste kanne, avstanden var 20 m fra kannene.

Jeg brukte Norma 204 lade data finner du på norma sinn hjemmeside

Link to comment
Share on other sites

Har alltid lurt på hvorfor folk lader lette kuler i en .300wm, det er vel nesten det eneste gode argumentet for å velge den hylsa, tunge kuler i god fart..? Selv skyter jeg 200gr Barnes LRX i 880ms i min .300wm og er veldig fornøyd med den kula, fungerer som en drøm på alt fra elg til gås å presisjonen er meget god laangt utover!

 

Gås skutt på 500m er ett godt bevis på det;)

jRjlnPk.jpg

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Har også tenkt å brukeTTSX i .300en selv. Er det noen som har erfart at det brekKes av fliker når tremInalhastigheten blir høy? Spør da en kjenning som bruker kula i 8x68S har erfart at noen kuler har skiftet retning, nok så dramatisk, i dyret. Har blant annet funnet igjen kule med avbrukket flik i låret ved sideskudd. Nå kan vel dette også skyldes feilproduksjon eller at kula er ustabil i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor jeg handicaper en 300 med med ttx 150 gr kule er litt tre delt jeg ville ha mindre dybde virkning og mindre rikosjett fare. Trodde jeg ville få stor diameter på kulen slik at jeg fikk 375 effekt og hvor se hvor mye hastighet har å si for knall fall.

Jeg fant bare igjen den kulen jeg skjøt i 25 l dunken, og den var helt hel men litt liten diameter, det at kulene går skjevt i dyret har jeg også hørt men tar det med litt salt for jeg vet hvor vanskelig det er å se at dyret en skal ta ut står 100% med brei siden til nå en skyter.

Jeg har brukt tyngre barnes kuler før men sluttet å bruke dem på grunn av at i terrenget der jeg jakter mest er det mest fjell og stein, så rikosjett var et problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...