Jump to content

Billig rifle i 223 rem til revejakt


hardnakke

Recommended Posts

Jeg har en viss forkjærlighet for små, nette kasser til små, nette patroner. Sako Vixen eller CZ 527 (har en slik i 222) hvis du går for brukt. Kanskje Howa mini hvis du skal ha nytt.

 

I lengere kasser kan du velge og vrake i bøtter og spann.

 

Hvis du og skal bruke den mye til blinkskyting, eller presisjonsskyting på mellomlange hold er det kanskje en fordel med en litt tykk, lang pipe. Tikka T3 (super)varmint f.eks. Tenk også på hvilken twist du vil ha.

 

Vil absolutt anbefale å kjøpe brukt. Det er vanligvis massevis av pene bruktvåpen i det kaliberet til en relativt rimelig penge tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg var nylig heldig og fikk en splitter ny Tikka t3 ferdig kappet og gjenget til 7990.- da forhandlerne rydder plass til T3x og tømmer lagrene.

Min er kappet på 44cm og veier 3,5 kg med kikkert og demper. Jeg er heller ikke brydd med at den har en lang kasse. Jeg har og hatt x-bolt i 223 som jeg i grunn likte godt, men jeg liker denne bedre.

P-E

Link to comment
Share on other sites

223 tåler mange skudd før løpet er utskutt, vær lur og kjøp en brukt rifle med demper og kikkert. Til rev kan det være lurt å ha litt større lysåpning fremme på kikkerten,-50 eller 56, siden det meste av jakta foregår under vansklige lysforhold.

Det er nevnt flere gode rifler her, remington og howa er nok rimeligere brukt enn populære T3 som går for nesten nypris i mange tilfeller. Ruger sine rifler er undervurdert, og går ofte for spottpris brukt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...