RugerMini14 Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 Hei. Jeg har en 1920 modell Krag som jeg sliter litt med. Jeg opplever sluttstykket som ganske tregt ved operering av ladearm (både med og uten patron), samt at når jeg skal dra ladearmen tilbake hender det at den glipper hylsa, med det ekstraarbeid det måtte medføre. Er det noen som har noen tips til hva det kan være, og hva jeg kan gjøre? Jeg har kryssbyttet med sluttstykket til banekragen min, som er en drøm i forhold, og det oppleves fortsatt som tungt. Per nå anser jeg ikke våpenet som trygt da en patron som klikker vil gi meg et permanent skarpladd våpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 At sluttstykket (ev. -ene) er tregt, kan skyldes at en middels bilmekaniker har lekt børsmaker, og i forbindelse med pipeskift har skrudd såpass kraftig på skrustikka at låskassen har blitt klemt litt sammen (det var oppskriften for å bøte på "for rom låskasse", eller for skranglete sluttstykkegang, anno dazumal). At hylsene glipper, skyldes, med overveiende sannsynlighet, at det er brudd i den lille styrefjæra som holder utdrageren nede når sluttstykket er omtrent i framre stilling. "Per-S" her på forumet har beskrevet dette i en Krag-J-tråd før. Du må da skifte denne delen. Nyproduserte utdragere er produsert i ett stykke, hvis "styringen" på en slik er røket, må hele utdrageren skiftes. Dårlig utdrag på Krag-J hadde vi "standard grep" for, press ned fremst på utdrageren med tommelen på venstre hånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 Kan vel ogå skyldes at kassa har vært utsatt for for høyt trykk og deformering av anlegget for låseklakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.