Jump to content

Montasje til eldre Tikka m55


Cosmo

Recommended Posts

Skal montere på samboers M55 en Leupold Vrx 3-9x50 30mm rør,tenker Optilock,men hvilken høyde?Ekstra lav.lav eller medium?Må være så lav som mulig uten at siktet berøre da..Evt andre tips til montasje?Får jo ikke forrige original Sako og Tikkamontasje lengre,de liker jeg godt og har flere men 1"..

Link to comment
Share on other sites

Lav går. Mulig ekstra lav kan gå med et nødskrik, men har ikke prøvd selv. Når det gjelder baser og montasjeringer er de like til M 55 og T3 med unntak av anslaget i fremre base, som består av en sylindrisk tapp som skal gå inn i et spor på toppen av låskassa på T3. Jeg fikk børsemakeren til å frese et tilsvarende spor i kassa på min M 55, men dog noe grunnere (dybde 1mm eller så) da det er mindre gods i denne enn i T3 kassa. Filer tilsvarende av noe på tappen på basen. Nå er det mulig at baser til Tikka fremdeles kan leveres med gjenger, i bakkant av fremre base, til en skrue med stort hode som fungerer som anslag mot utkasteråpningen, men det er en stund siden jeg så en slik.

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn tilå frese nytt spor i kassa. Ta en skrue fra en gammel base og skru den i i et av de 4 hullene på toppen av kassa som rekylklakk. Pinnen på optilockbasen/ringmontasjen fjærnes. Det fungerer. Har gjort det på 2 stk M55 med ringmontasjer.

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn tilå frese nytt spor i kassa. Ta en skrue fra en gammel base og skru den i i et av de 4 hullene på toppen av kassa som rekylklakk. Pinnen på optilockbasen/ringmontasjen fjærnes. Det fungerer. Har gjort det på 2 stk M55 med ringmontasjer.

Lett å fjerne pinnen?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...