Jump to content

Spørsmål om Sonic trimbrake


Stefan J

Recommended Posts

Heyhey! Leter etter en munningsbrems til 308. Problemet er at jeg fikk den gjenget en gang til demper, uten å spesifisere hvilke gjenger jeg ville ha. Endte opp med en hauskendemper og 1/2-28 gjenger.

Problemet nå er at jeg ikke finner cal. 30 munningsbrems med disse gjengene. Og når jeg endelig finner en sonic trimbrake med 1/2-28 gjenger, så dukker det opp et nytt spørsmål: hva betyr maks 6, maks 7, maks 8 osv. Har det noe med kaliberet å gjøre kanskje..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde Sonic 35 med 1/2 28 gjenger, max 8 mm. Kjøpte RPS bremsen det linkes til over her. Det var helt ulike toleranser på gjengene, umulig å skru på bremsen. Leverte til børsemaker som endret litt på gjengene på både demper og brems. Så er du forberedt på at det kan skje.

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

RPS'en kom uforventet kjapt rett i postkassa og sklei rett på gjengene uten så mye som en dråpe olje. Var ute og testet litt i dag den fungerte utmerket. Så jeg var heldig og ikke fikk problemer med gjengene, det var perfect fit rett ut av esken. Så jeg er meget fornøyd med både bremsen og tipset! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg hadde Sonic 35.... Kjøpte RPS bremsen det linkes til over her.

 

Kan jeg spørre om du er fornøyd med RPS bremsen??

Er på leit etter en bra en til å sette på min halvauto jaktrifle, ser du.

Sonic 35, det er lyddemperen ikke sant?

Ser at Sonic også lager brems, men den heter vel noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på den. Liten, hendig og grei. Har en demper til samme rifla (308), en Hausken std.228. Ingen merkbar forskjell i rekylen fra demper til munningsbremsen, så bremsen tar godt av. Det smeller jo noe j...... da, det må være bakdelen. Men steike hvor kort, lett og grei den ble med bremsen på. Har ingen erfaringer med andre bremser, så jeg kan ikke sammenligne med noe annet.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Bestilte meg en RPS Titan munningsbrems/gjengebeskytter(beskyttelse av gjengene er hovedgrunnen til kjøpet, hvis den demper rekylen også er det fint det også) til jaktrifla. Har letet lenge etter en rundt munningsbrems som ikke ser ut som man har en haubitser kanon.

Link to comment
Share on other sites

På ‎23‎-‎06‎-‎2017 den 15.05, vavlo skrev:

Et annet alternativ er Stalon, om en er ute etter en brems som ikke bygger eller veier mye. Finnes med bade unef og metriske gjenger. Se stalon.nu. 

Stalons knaldforstærker, er vel en 100% kopi af Sonic Trimbrake. Så den fungere helt sikkert perfekt.
Eneste forskel er vel at Stalon ikke har spiralspor, for at den bliver selvspændende t på pipen

 

Edited by ignorant
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...