Jump to content

KKC eller original stokk på Sako 75 ??


Hare4

Hvilken stokk på min Sako 75  

41 members have voted

  1. 1. Hvilken stokk på min Sako 75

    • KKC
      22
    • Original Sako trestokk
      19


Recommended Posts

Er veldig i tvil om hvilken stokk jeg skal bruke på min Sako 75. Liker KKC stokken og den er fin og se på, men den er litt klumpete, og med mine fingre må jeg strekke fingeren litt for å komme skikkelig frem til avtrekkeren, noe som irriterer meg litt. Lengden er justert riktig, men føler original trestokken er "fortere" å svinge rundt og passer til fingeren mot avtrekket. Foreløpig er kolben høy nok, evnt. kan jeg montere kolbeforhøyer om det blir problem.

 

Noen som kan hjelpe meg litt her, tips eller råd, skal kun brukes på jakt og ikke jaktfelt! KKC stokken veier 150g mer enn trestokken!Begge stokkene er beddet på nytt så har god presisjon!

 

image_zpschkoe1fl.jpeg

image_zpswadituuc.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Enkelt. Du velger den stokken som du skyter best med, som passer deg best og til slutt den du liker best :wink:

 

Hadde GRS stokk, men fikk ikke til å skyte like bra med den som orginalstokken på et våpen engang. Så jeg byttet tilbake. Angret ikke på valget. Synd med de tapte pengene på GRS stokken, men slik er det da med denen hobbyen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter helt glimrende med min Tikka M595 meg GRS stokk, men må justeres skikkelig så den passer godt. Eneste vekta er litt høy. Men skyter DFS, så blir ørlitt mer en 30 pliktskudd hvert år...

 

Mulig den passer deg bedre da :wink: Jeg fikk det ikke til. Blir noen 1000 skudd på meg i året også, så skal ikke stå på det :mrgreen: Har klådd på en KKC i senere tid og syns den passer meg bedre. Men flere av de våpen jeg har nå lages ikke KKC eller GRS stokker til så får klare meg med orginale eller andre stokker.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye veier GRS? Jeg veide min KKC og kom fram til 1115gram på kjøkkenvekta m reim på :)

 

Jeg har en GRS Berserk til Tikka T3. Veier ca 1,35 kg. Godt fornøyd foreløpig, men har en del testing igjen med denne. Dessverre begrenset med våpen som passer til denne stokken enda.

 

Har prøvd en Sako 75 av en venn, som har satt den i en Laukonen stokk. Denne er også veldig fin, men også litt tyngre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke får halvfeit av å holde i en KKC stokk slik som meg så er det noe galt :winke1:

 

Neida, hver sin smak, men jeg er veldig godt fornøyd med KKC stokken. Ikke brukt GRS stokken, men umiddelbart inntrykk var at grepet var litt for tykt. Berserk stokken kjentes dog noe bedre ut.

Link to comment
Share on other sites

Berserk har og fristet litt, vet dere ca vekt på den stokken ?

 

Hvor mye veier GRS? Jeg veide min KKC og kom fram til 1115gram på kjøkkenvekta m reim på :)

 

Jeg har en GRS Berserk til Tikka T3. Veier ca 1,35 kg. Godt fornøyd foreløpig, men har en del testing igjen med denne. Dessverre begrenset med våpen som passer til denne stokken enda.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Eg har KKC på Sako 75 Varmint i 308.

Men eg er på utkikk etter ein original Varmint laminatstokk. Den tykkjer eg er særs fin å sjå til. Og 75-stokken er noko av det veldig gode eg har skote med. Umoderne med montecarlo javel. Det toler eg.

 Nokon som veit om ein som er til sals?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...