Jump to content

Dentler ny type montasje.


kilden

Recommended Posts

Heisan siden jeg har bestilt ny systemrifle så har jeg begynt og fundere noe på hvilken montasje jeg skal gå for, i denne jakten har jeg nå kommet over et nytt type tyskt montasje system "Dentler"

 

systemet baserer seg på att en først monterer en grunn montasje/plate på rifla etter blaser sauer weaver etc,

 

man monterer så videre med plate hvor det er ringer eller feks zeiss smith og bender skinne montasje...

etter hurtig tip off prinnsip med også svert gode return to zero resultat.

 

det som er spesielt er vistnokk att denne grunnskinna kan tunes for orisontalt og vertikalt. dvs att hvis en

montere denne grunnskinna på forskjelige våpen, så vil en kunne opnå at en kan bruke samme kikkert på forskjelige børser uten og måte skyte inn kikkert...

 

for systemrifler med feste på låskassen vil ikke dette funke da en endrer forhold mellom løp og sikte etter løpsbytte...

 

men de av dere som gjerne har forskjelige rifler og ikke øsker og kjøpe x anntal dyre kikkerter er kansje dette noe og kikke videre på...

 

eg er passeligt mengde ordblind så ver grei og overse dette om dere skulle finne mine skrivekunster hysterisk morsome..

Link to comment
Share on other sites

Jepp.

Denne ser smart ut. Kan justeres så alle børser er like skjeve og da passer kikkerten på flere børser.

Hmmm......

Ser ut for meg som at først justeres en grunnbase med kikkert, og etterpå justeres de andre basene lik den første.

Noe for en med hjemmesmidd finsk stål. :D

Har ikke sett på vekt.

 

http://www.dentler-jagdwaffen.de/en/" target="_blank" target="_blank

 

Mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

hei den veier jo såklart mere en noen smekre enkle ringer,, men i forhold til de systeme som finnes til blaser etc med avtagbar kikkert så tror jeg ikke det blir så mye.

 

men det virker jo lovende att mann kan brukke denne samme "dyre" kikkerten på flere rifler eller og ha dag nattkikkert felles på flere våpen..

 

og att dette er kompatibelt på flere forskjelige basetyper.

Link to comment
Share on other sites

Har igrunn bestillt en ny GRS Stokk til Heym'n da Sving montasjen til V8'n ble forhøy..

men dette kan se ut som den montasjen jeg burde hatt..noen som vet om denne blir lavere enn Recknagel sin svingmontasje? evt hvor mye?

og evt hvor høy denne montasjen er?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...