Jump to content

Hvilke demper på stutt 338 wm?


baikalgutten

Recommended Posts

Hei.

Skal gjenge å sette på lyddemper for nabon. Han har en 338 win mag han vil ha demper på. han ønsket å kappe den mest mulig fordi han allerede synes den er for lang å drasse med seg rundt i skogen, og derfor blir den ikke brukt å har stått i skapet de siste 20 åra :mrgreen:

Jeg frarådet han å kappe den. Men han ønsket like vel å kappe den ned til 50 cm av diverse grunner :wink: Å jeg gjør det jeg får beskjed om :P

 

Det jeg lurer på er om han trenger en demper i titan, eller om det holder med en "vanlig" en i stål og alu, som feks. A-tec Maxim??? Vil det bli for mye trykk for en "vanlig" demper i ei så stutt magnum pipe?

Noen som har erfaringer og råd her hadde det vert fint :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo gå godt med aluminium. ;) Jeg hadde nok uansett gått for en Hausken som er forsterket i ytterrøret.

 

Alternativt liten ståldemper som ikke er teleskopisk, men da går jo noe av vinninga opp i spinninga i forhold til med redusert vekt

og balanse.

 

50cm 338 WM er hardt for demperen uansett hvilken han velger..

Link to comment
Share on other sites

Har 52 cm pipe og en Br-reflex T8 magnum i 375 (10mm hull?)

Tar mesteparten av lyden og sikkert 40-50 % av rekylen.

Skutt 2-300 skudd gjennom den uten noe tegn til svakhet.

Øker vekta endel, men lengden er som før kapping, og personlig synes jeg at lengden teller mer enn vekta når riflen skal henge på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...