Jump to content

Moduldemper og sub: noen som har prøvd?


Ole_Netland

Recommended Posts

går ut fra at der etter hvert begynner å bli en del her inne som har lagt sine klamme hender på en av de nye a-tec demperene, men er det noen av dere som har testet den med sub ammo? jeg klør i fingra etter å bestille meg en sånn, men vil først vite om den duger til sub og, eller om jeg må gå for en annen. kan jo nevne at det er 308 og 6,5 som skal skytes sub (nei, ikke 6,5x55). erfaringer motas med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

går ut fra at der etter hvert begynner å bli en del her inne som har lagt sine klamme hender på en av de nye a-tec demperene, men er det noen av dere som har testet den med sub ammo? jeg klør i fingra etter å bestille meg en sånn, men vil først vite om den duger til sub og, eller om jeg må gå for en annen. kan jo nevne at det er 308 og 6,5 som skal skytes sub (nei, ikke 6,5x55). erfaringer motas med stor takk.

 

Har montert en slik en på ei børse (Ruger Mini14). Kunden er meget fornøyd. Det var en demper til cal .223, hvilket Anders (Lopez) sier selv demper omtrent like bra som den vanlige A-tec demperen som er teleskopisk. Kunden min bekreftet dette til meg i dag da han var innom Jaktdepotet iført et STORT glis!

Link to comment
Share on other sites

Om en uke får jeg fikset/justert litt på sub patronene mine, så da skal du få svar/film på hvordan resultatet ble. Eneste jeg må finne et ordentlig svar på først er om det er "farlig" å flytte kula på orginal skuddet noen millimeter tilbake i hylsa, men jobber med litt forskjellige løsninger der.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke overraske meg stort om den demper`n fungerer helt utmerket med subladninger. Om den er noe i nærheten av det Lopez har prestert med demper`n jeg har hatt en stund, så virker det. Jeg har en vanlig A-tec med en litt annen innmat og vil tro at den nye demper`n er noe i nærheten.

Lopez vil nok rette på meg om jeg tar helt feil :wink:

Fungerer forøvrig både med 30-06 og 9,3X62

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg hatt den modul demperen en god stund. Jeg har en utgave som er bygget for cal 22.

Der er skutt bortimot 1000 skudd i den.

 

Min vurdering er som følger.

Lett å gjøre ren. Det er lettere å rengjøre denne en andre cal 22 dempere.

Subjektiv vurdering av lydnivå. Noe mindre lyd en tidligere demper fra A-tec.

Her vil jeg utføre kvalitets målinger når jeg får klørne i kalibrert lydmåler utstyr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en slik i posten her om dagen, og må si førsteintrykket er meget bra. Har ikke testet sub enda, siden jeg kjøpte den til 7mm.

( har en annen demper til 308en)

 

Tuppervaretikkaen min med hele demperen veide mindre enn sakoen min uten demper.

 

Noen som vet hva disse modulene koster løse? Jeg bruker samme demperen på revebørsa i kal 224. Om man hiver på 5-6 moduler til innerst, tilpasset 224, burde vel dempingen bli meget bra?

 

Jeg syntes den smalt en anelse mer enn de "voksne" demperene jeg har, men vekta er for stor til at disse blir med på skogen. Om man i tillegg kan bygge den opp med ekstra moduler, blir jo det hele meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke overraske meg stort om den demper`n fungerer helt utmerket med subladninger. Om den er noe i nærheten av det Lopez har prestert med demper`n jeg har hatt en stund, så virker det. Jeg har en vanlig A-tec med en litt annen innmat og vil tro at den nye demper`n er noe i nærheten.

Lopez vil nok rette på meg om jeg tar helt feil :wink:

Fungerer forøvrig både med 30-06 og 9,3X62

 

ja, fikk jo prøvd 9,3x62'en din på SF og det var helt topp demping der, så er den i nærheten av denne så er det jo helt knall....

Link to comment
Share on other sites

Skulle likt å gi deg et svar Ole Netland. Det er to karer på banen som også lurer på hvordan en slik modulsak demper, og maser på meg om å teste.

 

Jeg har fått min demper i 6,5, problemet er at jeg ikke har rifle med gjenger ennå, og ifølge børsemakeren vil jeg ikke få det helt umiddelbart heller... :cry:

 

Dersom noen av bergenserne på forumet har rifle i 6,5 gjenget for demper så er kanskje ikke en test så langt unna? :D

Link to comment
Share on other sites

Grimm.

Klart du kan få låne våpen. :D:D

Du er jo en edruelig og betrod mann. :shock::shock:

Ja, jeg har vært flink til å unngå å bli tatt... :wink::lol:

 

En 6,5 med gjenger for demper svinger innom banen rett som det er, så standard ammo skal jeg nok få prøvd snart.

Trådstarter var imidlertid mest interessert i sub-ammo. Fordi jeg aldri har satt mine bein i en ladepresse er dette for avansert for meg. Men om det finnes noen avanserte bergensere med egnet rifle og fritidsproblemer, så har jeg altså moduldemper... og nøkkel til skytebane. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg skjøt idag igjen, men sub patronene er for "lange" for min tikka tacktical 223, derimot har jeg kyndig hjelp fra folk på forumet som skal forske på om jeg kan flytte kula litt bakover uten å skape for stort trykk. Må nesten bare avvente til de gir meg en tilbakemelding..:-(

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjøt idag igjen, men sub patronene er for "lange" for min tikka tacktical 223, derimot har jeg kyndig hjelp fra folk på forumet som skal forske på om jeg kan flytte kula litt bakover uten å skape for stort trykk. Må nesten bare avvente til de gir meg en tilbakemelding..:-(

 

 

ingen hast, bare nyskjerrig... skal ha en demper eller to til, og denne modul saken frister veldig, så om den duger til sub er det helt klart hva det blir.

du bruker den på 223 ja, hvordan er du fornøyd med den der da? har bestilt en sauer 202 i 223 som er tenkt dempet etter hvert.. til sub er det snakk om å bruke 308 og etter hvert 6,5tcu når jeg bare får kamret ett løp i det kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er super fornøyd! Skyter med vanlig 223 amo uten behov for hørselvern om nødvendig. Skjøt litt i går og 223 med a-tech demper smeller mindre enn salong uten. Salong uten demper smeller etter min mening alt for mye til å ikke ha hørselvern. 223 med demper gjør ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...