Jump to content

6,5x55 vs 308win med demper


Skogsjefen

Recommended Posts

Guttungen har fått sansen for litt skyting etter ei meget vellykket helg på Hengsvann. Han lånte en Sauer 202 i 6,5 og fikk bedre samling enn far med Kongsberg 7 mm rem mag på 600 metern. Fattern må trene mer fikk jeg høre.

Har en Lakelander i 308 som går veldig bra, men pga rekyl vil han ikke skyte med den. Derfor lurer jeg på om jeg skal montere demper eller sette inn et 6,5 sporter løp i den. :?: Kostnaden kommer omtrent ut på ett, så det er ikke noe tema. Noen av dere som har noen gode råd og meninger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han er sensitiv på rekyl så er det jo betydelig mindre rekyl i ei 308 med demper enn ei 6.5 uten demper. Kommer imidlertid på hva du har mest lyst på av disse to kalibrene, vil jeg tro.

 

For min egen del er jeg ikke noe glad i demper til skytebanebruk pga. at mitt våpen blir framtungt og at det blir en del problemer med mirage ved varmskyting av demper. Er imidlertid løsninger som hamler opp med dette problemet. Trekk eller miragebånd/skinne fikser den biten og tyngdepunktet på rifla kan jo sentreres, hvis ønskelig.......men dette er bare mine synspunkt. Var da noen på jaktfeltnm som brukte demper så je.....og noen av dem skaut da veldig godt :)

 

Er en del gode poeng i denne tråden vedr. demperbruk

 

viewtopic.php?f=14&t=1576&start=40

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...