Jump to content

Snart mulighet for import av Amerikanske dempere?


Telefonoperatør

Recommended Posts

Snappet opp denne nå:

 

http://www.thefirearmblog.com/blog/2016/05/05/suppressor-export-act-of-2016/

 

 

What the “Suppressor Export Act (SEA),” or H.R. 5135, looks to effectively accomplish is allow for the US to sell silencers to foreign markets. There currently are many countries, foreign militaries, and global law enforcement agencies that view US-made silencers as the best in the world. It’s a market that could be easily tapped into and create more American jobs if there were not roadblocks in the way.

 

- Blir nok sinnsykt priset :P

Link to comment
Share on other sites

Åja, er det sånn det er ja? :mrgreen:

 

Sant skal sies så har de vel grei snøring på dempere ment for hard bruk, problemet er bare at de er komplett ensporete på nettopp det. Tanken på å kunne slite ut en demper er helt fremmed for de. Joda, når en må gå gjennom papirmølla og betale staten 200$ så vil du ha valuta for pengene. Men de er bare interessert i det på bekostning av alt annet. Tar en med ammokostnader og våpenslitasje er ikke nødvendigvis en demper en dyr del, selv om den har begrenset levetid. Men nei, for de skal en demper overleve en atomkrig.

Greit nok, men det er design som det er liten interesse for her. Kanskje om vi fikk registrering, bare for å slippe det byråkratiske pisset. Men i dagens marked er det enkleste en bruk-og-kast demper, det kommer alltids noe nytt og bedre/lettere/kulere hvert år.

Link to comment
Share on other sites

Åja, skal du ha en potte du kan brenne 10'000 skudd gjennom i høyt tempo? Da tror jeg amerikanerne kan bite godt fra seg. Faen, de lager dempere i "Steelite!" der borte. Det er Heavy Shit . Du kan skyte de så varme at du kan grille kyllingen din på den uten å svikte. Leverer A-Tec det?

Link to comment
Share on other sites

nei men nå er nå dette en forum for skyting og våpen og ikke bare jakt, hvis jeg kunne få tak i en surefire mini med medfølgende flashider ville jeg kjøpt med en gang. selv om jeg ikke har et våpen å sette det på, enda.

Link to comment
Share on other sites

Snappet opp denne nå:

 

http://www.thefirearmblog.com/blog/2016/05/05/suppressor-export-act-of-2016/

 

 

What the “Suppressor Export Act (SEA),” or H.R. 5135, looks to effectively accomplish is allow for the US to sell silencers to foreign markets. There currently are many countries, foreign militaries, and global law enforcement agencies that view US-made silencers as the best in the world. It’s a market that could be easily tapped into and create more American jobs if there were not roadblocks in the way.

 

- Blir nok sinnsykt priset :P

 

Hvis de fjerner restriktionerne på både import og eksport, bliver det nok Yankerne som får en brat opvågning.

Link to comment
Share on other sites

Den Dragon-demperen fra A-tec har jeg. Den er sinnsykt robust, men jeg har ikke prøvd den til smeltepunktet. Uten at jeg har praktisk erfaring med alle mulige Amerikanske dempere, så setter jeg en tier på at hurtigkoblingen er bedre enn konkurrentene. Ingen løse deler. Et lite stikk til A-tec her, få ferdig den kombinerte bremsen/hurtigtilkoblingen!

 

Jeg setter pris på "buy-it-once"-filosofi, så sånn sett er ikke det Amerikanerne lager helt feil, men ikke til enhver pris. Dessuten liker jeg å støtte norske produsenter, som i tillegg er priset betraktelig lavere. En demper til 1200 USD, er 9000 kr før moms med dagens valuta, uten importgebyrer og forhandleravanse. Tør jeg gjette 15000 NOK når alt er ferdig snakket? Til den summen får du jo nesten 2x Brügger & Thomet, og den har jo NATO-beholdningsnummer :P

Link to comment
Share on other sites

Hva kan jeg si? Jeg har sett en av de, og han hevder å ha gjentatt det et par ganger. Den jeg så gikk i overgang mellom bakstykke og kropp, røret var permanent ekspandert foran gjengene så de glapp. Men som sagt var nok dette i raskest mulig tempo med trommelmagasin, det er en ganske ekstrem test.

 

Jeg skulle gjerne hatt fingrene i en Stellite-demper og en palle med ammo for å se hva de egentlig tåler.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo hatt Ase Utra i Norge. Nå er det ingen som importerer dem av en eller annen grunn. Det er de eneste demperne jeg bruker. Bokstavelig talt skuddsikre. Selv den enkleste SL5 jaktdemper tåler belte på belte med 308 på en MAG MG. Samtidig holder den kravet til lyddemping med totallengde på 10cm. Søk på Ase Utra SL5 prototyp på YouTube.

Link to comment
Share on other sites

Ase Utra skal ha noen robuste potter ja, men er ikke de tyngre en Surefire? Jeg er ikke så inn på de demperne, selv om jeg er har dilla så er det mest lette potter med max demping.

 

Men om de kan få ned prisene litt så er det nok et marked for slike dempere også.

Link to comment
Share on other sites

Nyeste utgave av SL5 i 308 veier 380g.

 

Siste veiledende pris hos Schou var 2700.-. Hvor billig skal du ha det?

 

Tronrud Engineering 3d-printede titandempere bør dere også sjekke ut før amerikafeberen tar overhånd..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...