Jump to content

Valg av demper til 7mm rm.


Panzer86

Recommended Posts

Jeg har da kommet til enighet med meg selv i å skaffe meg en demper på min mauser 7mm remington magnum.

Hvilken dimensjon burde jeg gå for? har hørt at man ikke må bruke max 7mm på magnumrifle, stemmer dette?

Tenker å gjøre det billigst mulig også.

Link to comment
Share on other sites

På min Tikka T3 i 7mm Rem mag har jeg 2 dempere.Begge er Shults Larsen Hardcore.Den første jeg kjøpte var en 55 med 7mm hull.Den fungerer veldig bra og demper godt.Men den er tung og lang.Denne har en diameter på 55 mm.Så kjøpte jeg en Shults Larsen 35 med MAX7mmm hull.Liten og lett demper med diameter på 35mm.Den demper ikke like godt som den store ,men det er ikke ubehagelig å skyte uten hørselværn og jeg synes rekyl dempinga er noenlunde likt på begge.Nå er det oppgitt at 35 demperen ikke skal brukes på magnum kalibre,men min har fungert fint i over 600 skudd til nå.

Har også en Atek maxim med max 8mm hull som jeg har skutt med på denne rifla.Den er også god på demping av lyd og rekyl.

Jeg får forskjellig treffpunkt når jeg veksler mellom lett og tung demper på ca 10cm.

Annbefaler deg å kjøpe en med Max ø7mm hull(hviss du ikke har ei cal 30 rifle du skal bruke samme demper på)og kjøp en som bygger innover pipa og ikke er for stor og tung.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...