Jump to content

lyddemper til 8x57is


Tronic

Recommended Posts

henta fra den orginal tråden men så ble borte etter gjennomopprettingen

 

Skrevet av Tronic

Hei

har akkurat kjøpt meg ett løp til blaser r93 i dette kaliberet og lurer på hvilken demper som demper lyd nok i dette kaliberet?

løpet er 52cm langt

Mvh

Eivind

 

Skrevet av Haran

Jeg har brukt en A-tec Hertz 150 cal.338 til mitt 8x57-løp som er 47cm. Syns den demper både smell og rekyl bra.

 

Skrevet av Tronic

synes du det er behagelig å skyte uten hørsel vern på jakt med den demperen

 

Skrevet av Tigor

Bruker en atec maxim 338 på min 8x57og den demper meget godt.ingen problem uten hørselvern.

Men skulle eg kjøpt ny no,har eg vurdert en som er mindre og lettere.

 

Skrevet av Haran

Tronic skrev:

synes du det er behagelig å skyte uten hørsel vern på jakt med den demperen

 

 

De få gangene jeg har løsna skudd så syns jeg at det har vært behagelig.

 

Skrevet av Bugsen

Hei

 

Har Hausken med magnum belte på mitt 8x57js løp, kappa på 47 cm.

Funker godt både på rekyl og demping. Løp og kjøp.

 

Mvh Knut

 

Skrevet av TTS

Jeg har Hausken jd224 på min 8x57. Løpet er kappet på 50 cm. Demperen er levert til kaliber 8x57 (det syns jeg er litt stas) og tar både smell og rekyl. Det er rett og slett behagelig å skyte med, selv i tett skog uten hørselvern.

 

Skrevet av Sigurd2verud

Tror jeg ville gått for en Stalon W110. Har lest hele internett rundt om emnet den siste tiden og mener den er helt i toppklasse, spesielt hvis du titter på demping vs byggelengde på pipa :) I pris ligger den også noe under A-tec og hausken på ca 3000.

 

http://stalon.nu/ljuddampare/jaktjourna ... dampartest

http://media.stalon.nu/2015/11/Sound-pr ... rs-ear.pdf

http://stalon.nu/ljuddampare/ljuddampare-stalon-w110

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når en demperproducent skriver MAX 8 er det ensbetydende med at man sikkert kan anvende kalibre angivet til 8mm. Dette skal ikke fluekneppes i om det er boremål eller kuglemål. En max 8 klare uden problemer en kugle til en 8x57 både j og js. Oftest er hullet i dæmperen mellem 0.5 op til det mere normale 1mm større end MAX angivelsen.

Specielt i Tronic tilfælde, er det helt sikkert, da nævnte dæmper har et hulmål på 9mm

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

hei igjen

fant ut at den sonic 45 8mm demperen blir for tung, derfor lurer jeg på om noen har noen tips om dempere som er lette og ikke bygger så mye, men i tillegg tar av en del av rekyl og en litt lyd, tenker å bruke formstøpte ørepropper slik at jeg ikke får piping i øra

Mvh

Eivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...